vriendschap+seks=big no no??

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Neusie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 16 april 2003, 1:01
Locatie: Nederland, studente

vriendschap+seks=big no no??

Berichtdoor Neusie » ma 08 september 2003, 18:32

Een goede vriendschap, we kennen elkaar erg goed en de seks is geweldig! Dat zijn de dingen die ik met 'hem' heb. Ik zie hem niet erg vaak(wel veel chatten,smsen en bellen) en een ding is er niet en is er nooit geweest: verliefdheid. Hij is ook altijd erg duidelijk geweest dat hij geen relatie met mij wil..en ik eigenlijk ook niet met hem!
Maar, toch, mijn geweten laat het niet geheel toe.Ik heb mezelf altijd voorgenomen om alleen seks te hebben met de persoon waar ik een duidelijke vaste relatie mee heb en toch loop ik nu een beetje 'aan te klooien' met een goede vriend.
Mensen om me heen waarschuwen me ook:'pas nou op, dit soort dingen gaan altijd fout' , 'hij maakt alleen gebruik van je'.... Meestal vind ik alles okee, acceptabel,leuk en geweldig, maar soms...door de mensen om me heen en mn geweten. begin ik te twijfelen. Graag jullie mening...Gewoon genieten en lol hebben of toch luisteren naar mn soms opduikende geweten??? Ik weet het echt ff niet meer! :cry:

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » ma 08 september 2003, 19:06

Dag Neusie :)


Nou ja, de kans dat je erg aan hem gehecht raakt, en op den duur ook verliefd wordt lijkt me erg groot - op den duur. (Ik zou in jouw schoenen al lang verliefd geworden zijn denk ik...)

Maar als zowel jij als je goede vriend vrijgezel zijn, zou ik eigenlijk ook geen reden zien om de "relatie-boot" af te houden. Als één van jullie, of beide, wél een relatie heeft/hebben, ja dán....dan zijn jullie behoorlijk (te) ver gegaan, is mijn mening althans.

Maar een vriendschap + sex die niet mag uitmonden in een liefdesrelatie, dat klinkt voor mij toch zo goed als onmogelijk. Een soort glibberige zeephelling, en dan niet naar beneden glijden....

Maar nogmaals, ik weet niet of er echt dingen spelen waardoor jullie moreel gezien geen relatie zouden mógen hebben?

Succes in ieder geval!

Groetjes,
Sensueleman.

Neusie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 16 april 2003, 1:01
Locatie: Nederland, studente

Berichtdoor Neusie » ma 08 september 2003, 19:34

haha,Sensueleman,ik krijg toch stiekem een grijns op mijn gezicht van je reactie (geen idee waarom eigenlijk) Je reactie doet me iig wel goed! Zeephelling = perfect verwoord. En ik heb ook het gevoel dat ik heel hard zit te knokken om maar niet verliefd te worden. MAAR..the big maar...hij heeft zoiets van: zolang ik niet het gevoel heb dat ze DE WARE is..begin ik er niet aan. Kan ik hem ook niet kwalijk nemen (maar ja, om te horen dat iemand je niet de ware vind, vind ik al genoeg om de boot af te houden!) Poeh, vermoeiend dit! Maar ja, ik ben gewoon niet verliefd!!! AAAAH! (ik ben een beetje gefrustreerd!!! :wink: )

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 08 september 2003, 19:50

Wanneer je iets beleeft dat voor je omgeving "niet conventionneel " is , krijg je vaak zo'n opmerkingen . Ik denk dat je alleen naar je diepe zelf moet luisteren . Sommige mensen houden ervan iemand te "bemoederen" met allerlei opmerkingen en die kunnen aardig varieren .Vaak zijn ze ingegeven door eigen teleurstellingen en angst voor iets dat hun uit hun evenwicht zou kunnen brengen .Soms willen ze veiligheid voor je , maar veiligheid is niet altijd geluk .
Jullie zijn allebei vrij , zijn eerlijk met elkaar ( wel belangrijk om de ander niet nodeloos pijn te doen ) en genieten van goede momenten . Is dit vriendschap ? Of een liefdesrelatie zonder partner zijn ? Of een eerder sexuele relatie ? Alleen jullie kunnen dit voelen en erin evolueren in overleg met elkaar .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » ma 08 september 2003, 20:25

He Neusie,

Ik begrijp dat jullie beiden niet al een relatie hébben die door jullie verhouding op het spel gezet wordt? Nou, dat is al één ding.

Maar wat Droomvlinder al zegt, zolang je elkaar geen pijn doet, is het toch goed? Geniet dan maar gewoon van elkaar - en dat kan zolang je beiden hetzelfde wilt met de relatie. Als je allebei behoefte hebt aan sex, maar niet aan "ik hou van jou" zeggen - go ahead, toch?
Tja, ik heb niet in jullie positie gezeten, dus misschien moet ik het woord maar laten aan diegenen die er wél in gezeten hebben. (Als ze later komen opdagen dan :) ).

Tja, dat met "de ware" - dat moet je inderdaad VOELEN. Maar een risico nemen hoort er volgens mij ook bij.
Een rare vergelijking, maar wonderwel van toepassing hier: ik zocht de laatste tijd naar een auto - maar kon ook steeds de ware niet vinden. Toen kwam ik plotseling afgelopen zaterdag een prachtauto op Internet tegen - stond nota bene bij de garage om de hoek :o .... Maar ja, ik had me gefocust op een groene, en deze was blauw! Ik heb me tot vanochtend súf zitten dubben....en toen gezegd: ik néém die auto! Blauw is ook mooi! Hij heeft verder alles wat ik wil, dus wat zou ik nog wachten en uitstellen.....dus nu heb ik hem gekocht :) .
Tja, dat even over "de ware".... hij/zij kan er net even anders uitzien dan je in gedachten had. En wie niet waagt....tja, aan de andere kant, een relatie met een ander mens is toch voor de meesten onder ons niet hetzelfde als een relatie met een auto.... :?

Maar OK, als er geen enkele liefde verder tussen jullie is, dan heb ik niks gezegd.....succes....

Sens.

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » ma 08 september 2003, 20:54

Ik heb zelf ongeveer anderhalf jaar lang een vriendschap+sex relatie gehad. Dat ging goed omdat we er heel goed over praatten en dat met enige regelmaat bleven doen. En eerlijk is eerlijk; het werkte ook omdat we geen van beiden verliefd werden. Na anderhalf jaar ging het over omdat er zich bij allebei nieuwe "projecten" aandienden. Maar de vriendschap bleef/blijft.

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 08 september 2003, 21:10

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » ma 08 september 2003, 21:53

Ja rusteloze,

lullig is dat he? Maar jij moet toch je gevoel volgen....dat lucht echt het meeste op....als jij niet wil, dan wil je niet. Ik snap dat je het lullig voor hem vindt, maar het is nu eenmaal zo.
Weet je, het is pas écht lullig als je zou doen alsof je van hem hield (al doe je het met alle goede bedoelingen). Daar doe je hem meer pijn mee, dan met de waarheid zeggen.

Hmmm...morgen moet ik naar de tandarts om een kies te laten trekken....wel even rot (haha....wel erg letterlijk in mijn geval, rot :lol: ), maar het is wel het beste dat het gebeurt. Dan ben ik daarná van m'n rotte kies af. Ik zie hier wel een vergelijking in....

Nou succes....en ik wens je rust van binnen - je hoeft niemand anders te behagen. Echt niet.

groet,
Sens.

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 08 september 2003, 23:28

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

An
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 1:02

Berichtdoor An » ma 08 september 2003, 23:51

Hey Neusie,

Probeer wel je eigen geweten te blijven onderscheiden van die opmerkingen van anderen.
En verder.. enjoy!

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » di 09 september 2003, 11:39

Rusteloze,

Ik snap dat ik de stuurman aan wal ben die makkelijk praten heeft....maar ik kan wel helemaal objectief en onbevooroordeeld zijn in wat ik zeg.
Zou het je helpen om de mogelijke gevolgen van de keuzes die je kunt maken, op papier zet (als je dat al niet gedaan hebt?). Ik heb zelf wel eens dat gedachten enorm kunnen rondrazen in m'n hoofd (dat zul je nu ook wel hebben vermoed ik) - en dan kan het misschien wat rust geven om wat van die drukte in je hoofd af te laten vloeien op papier.

En dat met dat trekken van een kies (hij is inmiddels getrokken overigens): die vergelijking blijft voor mij opgaan.
Als je relatie met die jongen niet meer eerlijk/zuiver/oprecht van twee kanten is, kún je er niet mee verder. Als je de relatie verbreekt (en ook daar heb ik ervaring mee! ), dan ontstaat er wel een "gat", maar dat geneest ook weer. Iets wat krom aanvoelt, kun je niet recht [/i]denken.

Nou succes, en sterkte met je keuze. En er is altijd hulp...
Groetjes,
stuurman-aan-wal.

*just me*
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 augustus 2003, 13:33
Locatie: Belgie

Berichtdoor *just me* » di 09 september 2003, 14:20

hey neusie,

toen ik je topic begon te lezen, was ik meteen geïnteresseerd...ik heb het namelijk ook min of meer meegemaakt. iemand die ik eigenlijk nog niet zolang kende, maar we hadden op die korte tijd een hele goeie band. ik had me na mijn lange relatie die was stukgelopen, voorgenomen nooit met iemand naar bed te gaan, voor ik die goed kende en graag zag. maar ja...dingen lopen niet altijd zoals gepland...(daar zal jij ook wel van kunnen meespreken)

mijn omgeving was er zeer duidelijk in: niemand aanvaardde wat ik deed, geen enkele vriend of vriendin begreep mij waarom ik met iemand sex had, zonder dat ik die liefhad.

koppig als ik ben, gaf ik natuurlijk niet toe aan die reacties, en bleeft mijn eigen gedacht volgen. hij werd smoorverliefd op mij, van mijn kant was er totaal geen liefde of ook maar 1 vlinder in m'n buik. en toen werd de situatie onhoudbaar. hij wou mij steeds meer en meer zien. in het begin was al die aandacht wel leuk, maar het begon mij te vervelend. altijd de vraag van hem of'k nog geen gevoelens had voor hem, of we het toch niet eens zouden proberen, enz.

nu zie ik die jongen bijna niet meer. sex is er helemaal niet meer, maar de band tussen ons die is weg. het gaat er heel koel aan toe als we elkaar nog terugzien.

ik kan niet zeggen wat je moet doen neusie, dat moet je altijd voor jezelf uitmaken, iedere situatie is anders. ik vind dat zo'n "sexrelatie" zeker kan, als je van beide kanten klaar en duidelijk weet waar je staat en wat je mag verwachten. eens je verliefd begint te worden op die jongen, is het inderdaad zo dat hij jou gebruikt, terwijl er voor jou veel meer bij komt kijken. dan is het evenwicht verstoord, en komen er volgens mij troubles van...

groetjes

Tari
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 1:59
Locatie: Nijmegen

Berichtdoor Tari » do 11 september 2003, 9:55

Sta je ondanks deze relatie nog wel open voor anderen? Of ben je tevreden met hoe het nu gaat?

Ik denk dat het geen probleem is zolang jullie allebei doorgaan met jullie leven. Het wordt pas een probleem als een van de 2 (lees: jij) toch verliefd wordt.

kus Tari X
Er zal er heus wel één zijn die beter vrijt dan ik!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten