Sexloos huwelijk

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gourmand
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 mei 2002, 1:01
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor Gourmand » zo 31 augustus 2003, 14:20

@ ChiXio

Tja, das waar: ik ben het met je eens dat bij sex meer emotie komt kijken dan bij spinazie en ik zou de twee ook niet combineren!

Het is een gesimplificeerde vergelijking die uitdrukt dat je iets weleens doet waar je niet helemaal zin in hebt, bijvoorbeeld omdat het gezond is of om je partner te plezieren (kan zowel voor sex als voor de spinazie gelden).

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » zo 31 augustus 2003, 14:26

het is wel eens gezond om je partner te plezieren, dat ben ik het meteen met je eens, maar toch niet op momenten dat je daar zelf echt geen zin in hebt, seks tegen je zin maakt meer kapot dan dat het goed maakt denk ik.

het zou in mijn ogen eerder verwijdering veroorzaken dan dat je dichter bijelkaar komt op die manier.

-x-
nothing will kill me except a silver bullet

Gourmand
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 mei 2002, 1:01
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor Gourmand » zo 31 augustus 2003, 15:02

Ja, Chixio

Tegen je zin heeft het karakter van gedwongen worden, zoals jij het zegt, maar er is ook zoiets als zin maken, zin is niet iets wat je overkomt, maar iets waar je zelf ook invloed op hebt. Ik hoop dat de partner van joyx daar grip op kan en wil krijgen.

Bij mij ontstaat de zin ook regelmatig als ik ze aanvankelijk niet heb.

Suc6 joyx,

Gourmand.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 31 augustus 2003, 15:07

ik denk dat het voor 99.99% zeker dat het een man is.
Jee, wat schiet ik weer een bok, net weer wat voor mij.Afbeelding
Maar die relatietherapeut maakt zich er ook wel gemakkelijk van af zeg.
Je hebt geen knopje achter je oren waar je gevoelens mee kunt uitschakelen. Ik zou de de moed niet opgeven en doorzoeken tot je iemand vindt die je wel kan helpen. Helaas heb ik niet de gouden tip

Gourmand
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 mei 2002, 1:01
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor Gourmand » zo 31 augustus 2003, 15:18

@ Jippie

Ja, mijn idee! Ik hoop dat je joyx iets of iemand vindt die je verder helpt, want "leg je er maar bij neer" is iets te gemakkelijk van de therapeut en lijkt me niet acceptabel voor jou. Helaas weet ik ook niet waar je het verder zou moeten zoeken. Heeft iemand ervaring met een relatietherapeut die wel goed is?

Gourmand,

Die van het leven probeert te genieten...

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » zo 31 augustus 2003, 15:35

Goh,

Joyx, het klinkt bekend. Ik heb 2 relaties van resp 10 en 8 jaar achter de rug, welke redelijk op die van jou lijken.wij spraken hier ook regelmatig over. en dat hielp soms voor een week :cry:

Ik vind dat het bij de eerste levens behoefte hoort. in de eerste relatie ben ik braaf geweest. in de tweede minder braaf :D .
Uit eindelijk is het wel goed gekomen maar ik ben wel aan de 3e ronde bezig.

Ik hoop voor jullie dat jullie er samen uitkomen. Anders zou ik voor mijzelf een andere oplossing zoeken, hij is uiteindelijk veranderd. en je kan het nou eenmaal niet afdwingen.

sterkte

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » zo 31 augustus 2003, 19:26

Het maakte ook niet uit of Joyx een man of vrouw , wat dit probleem aangaat.
En ik denk dat Joyx al veeeeeeel te lang gewacht heeft met het trekken van de consequenties.
Vreemdgaan is echtbreuk. Het niet invullen van seksualiteit naar de partner toe OOK.
Door jouw seksualiteit te verwaarlozen pleegt je partner echtbreuk. Hij is er niet voor je in de wezenlijkste vorm, die bij het getrouwd zijn hoort van nature.
Wat dan de oplossing of consequentie is, is niet aan ons.
Maar 12 of 13 jaar is genoeg geweest. Zoek beiden een oplossing, war je je seksualiteit kunt beleven, zonder al het andere op te moeten geven.
Je partner moet dit net zo goed beseffen.

liz
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 augustus 2003, 22:44
Locatie: Merksplas

Berichtdoor liz » zo 31 augustus 2003, 22:52

Helaas zit ik ook in zo'n huwelijk en momenteel kan het voor mij niet meer. Ik heb een hele tijd gedacht dat het aan mij lag (frigide, niet aantrekkelijk gnoeg) maar sinds enkele weken weet ik zeker dat het dat niet is. Ik ben nl. vreemd gegaan: geweldig, spannend, niet te beschrijven! Maar wat nu; doe ik verder in deze relatie, waar ik mijn man nog graag zie maar louter als vriend of kap ik ermee en begin ik een nieuw leven zonder hem (ook zonder"minnaar" want die vervult louter een tekortkoming). Moeilijk moeilijk moeiijk, vooral omdat we 2 kinderen hebben. Ik heb jaren zonder sex kunnen leven (mijn man was mijn eerste partner) maar na deze nieuwe ervaring vrees ik dat ik dat niet meer kan.

HARUn
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 23 juni 2003, 18:33

Berichtdoor HARUn » ma 01 september 2003, 0:26

het komt mij erg bekend voor sexloos huwelijk,maar het was niet mijn vrijekeuze

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 01 september 2003, 6:35

Het is nooit een keuze Harun , veel mensen lijden onder verschil van behoeften .
Als vrouw vraag ik me nog altijd af waaraan sommige periodes van "geen zin " echt te wijten zijn .

Anacha
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 april 2002, 1:01
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor Anacha » ma 01 september 2003, 7:31

Als vrouw vraag ik me nog altijd af waaraan sommige periodes van "geen zin " echt te wijten zijn .


Even off topic, bij mij is het afhankelijk van mijn cyclus en daar baal ik verschrikkelijk van ... de 2 weken na mijn menstruatie vrijen we zo'n beetje elke dag en daarna dus 2 weken niet :-( Ik heb gewoon geen zin. En als we dan weer "voor het eerst" vrijen denk ik "wat is het toch heerlijk waarom hebben we dat niet eerder gedaan ;-)

On topic: ik zou niet kunnen leven met een seksloos huwelijk. Ik zou de intimiteit heel erg missen.

Liefs Elaine

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » ma 01 september 2003, 8:52

@Joyx
Het kan zij dat je man sexuele behoeftes heeft die jij niet kunt bevredigen en waar je totaal geen weet van hebt. Ik plaats dit toch maar want als je in therapie gaat of i.d. dan zal deze vraag ook worden gesteld.
Want wordt hij ook niet opgewonden van een erotisch film, of kijkt hij nooit naar een mooie vrouw?

@Anacha
pediodieke onthouding dus... maar dan andersom in de gevaarlijke zone.
Het zal wel aan de hormoonhuishouding liggen :)

panter
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 22 januari 2003, 2:01
Locatie: rotterdam
Contacteer:

lang, langer, langst

Berichtdoor panter » wo 03 september 2003, 11:33

Tja, anacha..... 2 weken is toch wat anders dan 10 jaar....

Liz en Joyx .... zoals Pippin al noemde; er is een topic waar veel ervaringen instaan en ik ook mijn verdriet neerschreef -

Moet daarbij zeggen dat in mijn persoonlijke situatie enorme "golfbewegingen" zitten - soms gebeurt er wekenlang niets en is mijn partner niet te bewegen - zit dan meestal danig in de put en heeft nergens interesse in - en soms leeft het weer wat op.

Zelf heb ik de hoop opgegeven dat we een echt spetterend sexleven krijgen waarin geëxperimenteerd kan worden en uitgedaagd.

Het is ook de reden waarom ik de ene keer hier op deze site wel kom en andere periodes niets over erotiek en sex wil lezen - omdat het me maar meer doet verlangen en mijn verdriet vergroot.

Joyx; het was voor mij al een soort conclusie die emotioneel toch een "spagaat" blijft; hoewel erover fantaseren fantastisch is, in het echie zal ik moeite hebben bij een "slipper". De duivelsdriehoek boezemt me angst aan te verliezen wat ik heb - en wat ik ook waardeer.

de grote gevaarlijke vaak verwarde......

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » wo 03 september 2003, 23:43

Ik heb jarenlang ook zo geleefd als jij, Panter.
Maar ik kan je zeggen, dat dat kan veranderen.
Bedenk, dat je vrouw even veel wil als jij, maar dat het dan wel ook voor haar kwalitatief lekker moet zijn, volgens haar gevoel.
Er is dus wel degelijk een uitdaging voor je.

Beheer
Site Admin
Berichten: 667
Lid geworden op: za 14 april 2001, 1:01
Contacteer:

Berichtdoor Beheer » do 04 september 2003, 14:20



Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten