competitie is goed voor je relatie

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
johnnie1956
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 oktober 2015, 13:52
Locatie: Lingemeer, gemeente Buren

competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor johnnie1956 » wo 04 mei 2016, 22:22

Is het waar dat een vrouw door met meer en vaak met andere mannen contact te hebben zij betere seks met haar eigen man heeft. Immers Als ze de kans op ontrouw waarnemen, wordt de competitiedrang geprikkeld. En dat vertaalt zich in meer en betere seks
ik kan het

volverlangen
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 06 maart 2015, 12:21
Locatie: Belgie

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor volverlangen » do 05 mei 2016, 8:32

Als de sex ergens anders beter is dan thuis heb je volgens mij juist het omgekeerde :cry:

Romario
Berichten: 291
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 12:53

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor Romario » do 05 mei 2016, 12:40

Als je met contact gewoon contact bedoelt en geen sex ofzo, denk ik dat dat logisch is.
Ofwel uit een "jaloezie"-reflex, in de zin dat je haar wil laten zien dat jij van al die mannen, de beste bent voor haar.
Of vanuit et idee "al die mannen willen haar, maar ze wil enkel mij".

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor Noortje » ma 09 mei 2016, 11:29

Is dat zo, dat als de kans op ontrouw waargenomen wordt, er competitiedrang ontstaat? Is dat de enige mogelijkheid qua reactie? En neemt de kans op ontrouw daadwerkelijk toe als een vrouw contact heeft met mannen? Is dat niet geheel afhankelijk van de vrouw en de man(nen) waar zij contact mee heeft?

En competitiedrang... geeft dat betere seks? Wat is betere seks? En waarom is dat het gevolg? Mensen reageren niet volgens een vast stroomdiagram.

Ik lees vooral drogredenaties... .

Zwart Zwaantje83
Berichten: 261
Lid geworden op: do 21 april 2016, 16:40
Locatie: Amsterdam

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor Zwart Zwaantje83 » ma 09 mei 2016, 16:13

Als ze de kans op ontrouw waarnemen, wordt de competitiedrang geprikkeld. En dat vertaalt zich in meer en betere seks
Ik heb de zinnen een aantal keren moeten lezen, want ik vroeg mij af wie 'ze' is in deze.
En bedoel je dat, dat een reactie is van haar op het gedrag van jou?

Ik ga een beetje mee in de redenatie van Noortje, ik denk dat heel afhankelijk is van de man /vrouw in kwestie.

Dan kan ik alleen voor mijzelf spreken. Op andere vlakken, werk, sport, werkt competitie voor mij heel motiverend. Op het vlak van de liefde juist heel demotiverend. Er zijn altijd vrouwen die knapper, intelligenter, aantrekkelijker etc. zijn. In die zin heb ik heel erg de opvatting van Sherry Argov "als een andere vrouw een man van mij kan afpakken dan mag ze hem hebben, want dan hoef ik hem niet meer".
~Art is the only way to run away without leaving home~ Twyla Tharp

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor amaretto » di 10 mei 2016, 14:37

awel, ik weet het eigenlijk niet zo goed.. Als ik 'goed in de markt lig' en meer aandacht krijg van andere mannen, dan merk ik toch wel dat mijn lief dat tikje meer aandacht heeft en zeker op sexueel gebied... mss is persoonsgebonden, maar toch.. denk dat het een vorm van 'geldingsgedrag' is :-)) wat ik maar al te graag onderga :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor Inya » di 10 mei 2016, 14:49

Eens met amaretto :mrgreen:
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor Spelfje » wo 11 mei 2016, 22:18

Hier thuis geldt bijna het tegenovergestelde. Competitie (of zelfs het gevoel van competitie) werkt bij meneer Spelf verlammend. Teveel meegemaakt, te bang om te verliezen denk ik. De "opgeef-modus" wordt sneller geactiveerd dan de "competitie-modus". Voor mijzelf geldt dat overigens niet . Ik ben niet vies van een klein beetje concurrentie. Het houdt me scherp denk ik...
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: competitie is goed voor je relatie

Berichtdoor Jippie » za 21 mei 2016, 23:42

Het ligt er aan hoe je in je vel zit. Als dat om welke reden niet goed is dan kun je er helemaal geen competitie bij gebruiken. En inderdaad..wat is betere seks? Is dat vaker, gepassioneerder of is dat wat anders uit proberen?
Is je basis goed, wat let je om bovenstaande uit te voeren? Als het in de basis hapert dan zal bovenstaande ook niet anders worden. Een goede basis is mijns inziens beter voor je relatie dan competitie.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten