Vanaf wanneer is iets een relatie?

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Vanaf wanneer is iets een relatie?

Berichtdoor Nelly » di 08 december 2015, 0:50

Iemand in mijn omgeving vindt dat heel duidelijk - vanaf het moment dat je sex gehad hebt. Ikzelf vind dat nogal kort door de bocht. Bij de een is het de eerste kus of elkaar diep in de ogen kijken & bij de ander is het na 10x sexen nog geen relatie. Wat is voor jou het 'defining moment' en ligt dat voor jullie allebei hetzelfde?

EstherC
Berichten: 5117
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Vanaf wanneer is iets een relatie?

Berichtdoor EstherC » di 08 december 2015, 1:09

Ik heb inmiddels al drie jaar seks met favo en we hebben volgens hem nog altijd geen relatie :wink: Ligt denk ik vooral erg aan je definitie van relatie. Een relatie is voor mij niet per se exclusief en vol consequenties. Volgens mij hangt hij een veel grotere lading aan de term.
Dream it. Wish it. Do it!

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Vanaf wanneer is iets een relatie?

Berichtdoor Mannekijn » di 08 december 2015, 20:09

Goede vraag, Nelly.

Stof om over na te denken.

Ik heb een relatie met mijn vrouw, en mijn minnares.
Ik heb geen relatie met die leuke buurvrouw of de one-nightstands.
Wel weer met mijn kat, maar ook met de hond van de buren die mij niet mag.
Wel een soort relatie met die leuke dame van het postkantoor, hoewel we elkaar alleen maar flirtend groeten en ik haar naam niet eens weet.
Ook met die boom, die ik in het voorbijgaan altijd even aan moet raken.
Niet met mijn collega, hoewel ik goed met haar kan opschieten en ze af en toe in mijn bil knijpt.
Ook niet met mijn ex-vriendin, hoewel we wekelijks babbelen, zelfs af en toe nog sex hebben en ze zichtbaar harder in mijn billen knijpt dan mijn collega. :oops:
De relatie met de belastingdienst en het CJIB is nogal eenzijdig, maar hardnekkig.

Blijkbaar heeft het te maken of de interactie je raakt. Goed- of kwaadschiks.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Vanaf wanneer is iets een relatie?

Berichtdoor Laars » wo 09 december 2015, 0:10

Best poëtisch voor jouw doen, Mannedijn! :)

Ik vind het antwoord op jouw vraag erg lastig. Nelly. De westerse denkwijze en alles wat daar bij komt kijken heb ik wat aan de kant geschoven. Ik heb erg lieve mensen in mijn omgeving en een paar daarvan reken ik tot hele intieme vrienden en vriendinnen.
Ik ben eigenlijk wel klaar met het hele voorspelbare vaste patroon van verleifd, verloofd en getrouwd. Wel ben ik mij bewust dat ik rechtstreeks tegen 'de mode' indruis. Zelfs hele oude ongetrouwde samenwonende kennissen en vrienden gaan plotseling trouwen. En als je getrouwd bent... dan heb je pas echt een relatie... toch? :P

Laars, verstekeling
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Vanaf wanneer is iets een relatie?

Berichtdoor Mannekijn » wo 09 december 2015, 13:18

Bedankt voor het compliment Laarz. :D

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Vanaf wanneer is iets een relatie?

Berichtdoor Nelly » wo 09 december 2015, 15:52

Bedankt voor alle prachtige reacties. Ik ben ouderwets opgegroeid en toen ik jong was heb ik een aantal keren geprobeerd om een relatie te maken uit iets wat achteraf misschien beter een affaire had kunnen blijven. Heb me daarvan los kunnen maken en de dingen veel luchtiger aangepakt. En ben nu opeens, en vrij onverwacht, toch in iets terecht gekomen wat wel voelt en werkt als 'een relatie'. Maar inderdaad - herken wat Mannekijn schrijft ook - veel soorten relaties en initmiteit zijn mogelijk. Was daar vroeger bang van omdat het zo taboo was.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Vanaf wanneer is iets een relatie?

Berichtdoor Nelly » wo 09 december 2015, 15:54

Misschien zit het verschil wel ergens als je ook bij elkaars wederzijdse 'moeilijkere' 'spannendere' dingen (ok. problemen) betrokken bent. Mijn relaties kijken daar soms met me mee (en dat is fijn) of ik met hen (en dat is ook fijn) & anderen hebben daar geen klap te zoeken....


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten