Liefde is

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Liefde is

Berichtdoor amaretto » do 17 december 2015, 14:06

Erofun,

In mijn ogen maak je een cruciale fout in je denkwijze. Je vroegere relatie met Efin vergelijken met je huidige relatie met Lief.. dat kan je niet doen, want Efin en Lief zijn 2 verschillende personen. dus ik zou eerder redeneren dat je huidige relatie 'anders' is.. En dat is een heel ander uitgangspunt. :wink:

Mss is het volgende te cru, maar is goedbedoeld: ik merk dat je constant verwijst naar je perfecte relatie met Efin.. Klinkt mss heel hard, maar zo perfect was die niet want hij is niet blijven duren..Je houdt je nog altijd heel hard vast aan die eerste, 'perfecte' jaren.. en daarmee geef je je huidige relatie volgens mij minder kans dan dat die verdient..

Ps. 'perfectie is saai :wink: :mrgreen:

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Liefde is

Berichtdoor Laars » do 17 december 2015, 15:20

Ha Erofun, nog steeds zoekende? Jij? :D Alles in de perfectie... :mrgreen: Juist in imperfectie schuilt het geluk, maar ik begrijp dat je als zakenman met alle zorgvuldige schapen op het perfecte droge anders bent ingesteld :wink:


Debet, credit in balans is prachtig, maar hoe is het met je solvabiliteit? Je twijfel is mooi om te zien, menselijk ook maar niet iets waar jij van houdt.
Leven is twijfel, als je niet twijfelt komt er nooit iets nieuws.
Het terugkijken naar keuzes ( in partners in mijn vorige post) is niet zozeer door mij gevraagd om jouw imperfectie zogenaamd ofzo daarin aan te tonen want de keuze voor alles is op dat moment goed geweest. Met wat je toen was kies je de ander. Voor jou toen (perfect) passend.

Wat mij opvalt in je post is dat je de boel bekijkt en je dingen afvraagt: 'hoe krijg en begrijp ik het perfecte geluk van toen?' Maar dat is toen... en nu ben je dus anders > we zeggen wijzer, maar dat klinkt of moeten we 'groeien' (en daar is de vraag naar perfectie alweer). Je maakt mijns inziens andere keuzes nu. Dat Efin jouw drang naar balans aanvulde is niet verbazingwekkend. Wil je nu nog steeds dat iemand jou aanvult? Is een complementaire relatie jouw ultieme geluksschat (nog)?

Laars, die op zoek was naar het ultieme en door de constatering dat het er niet is nu weet dat die ontdekking (haar) zuivere geluk(smomenten) produceert
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Liefde is

Berichtdoor 230volt » do 17 december 2015, 17:56

Fuut
(die net haar zusje is verloren)

En dat zeg je even tussendoor?
Gecondoleerd en sterkte!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Liefde is

Berichtdoor erofun69 » do 17 december 2015, 22:05

Daar vraag je me wat Fuut. Verwant met liefde, maar tegelijk veelomvattender dan liefde volgens mij. Door mij niet één, twee, drie in woorden te vatten. Voor menigeen ook anders, bijvoorbeeld zoals Laars hierboven aangeeft wat haar zuivere geluk produceert.

Zoals ik al eerder schreef, vind ik deze song heel toepasselijk op mijn nieuwe situatie. Ook waar John Legend zingt “I love all your perfect imperfections”. Er is niets aan haar, wat ik niet leuk vind. Dat geldt zelfs voor haar pubers, ook al kan ik ze af en toe wel achter het behang plakken. Als ik thuiskom en ze duwen hun moeder opzij omdat zij met me knuffelen willen, maakt dat alles weer goed.
Ik vergelijk Efin en m’n Lief niet echt. Althans ik zit niet te plussen en te minnen. En als ik het wel zou doen, dan zou Lief dat hoe dan ook in haar voordeel beslechten. En ik realiseer me echt wel Amaretto, dat het met Efin niet perfect was – over het geheel genomen. Ik bedoel daar juist, dat het in de eerste jaren perfect was – en dat dat geen garantie was voor een perfect einde. En vanzelfsprekend ben ik nu blijer en gelukkiger dan in de laatste jaren met Efin.
Klopt Laars, twijfel hoort niet bij mij. Ik weet altijd wat ik wil en zo moet het ook gebeuren. Op dit gebied weet ik ook wat ik wil, maar de afloop is onzeker. Dat vind ik nogal lastig om te accepteren, maar ik zal m’n best doen. Misschien kom ik wel tot dezelfde constatering als jij. :)
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Liefde is

Berichtdoor Spelfje » do 17 december 2015, 22:52

Loslaten and enjoy the ride my friend! :kiss: :love:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Foxy_lady
Berichten: 108
Lid geworden op: za 05 september 2015, 14:16

Re: Liefde is

Berichtdoor Foxy_lady » zo 20 december 2015, 16:27

In de afgelopen 2 weken heb ik met veel interesse de postings over dit onderwerp gelezen en zelfs sommigen, o.a. die van Zee, herlezen. Ook heb ik er veel over nagedacht: over wat echte liefde is en of ik verwacht oud te worden met mijn man. Simpele vragen die geen simpel antwoord hebben. Boeiend om te lezen hoe een ieder daar weer anders tegen aan kijkt!

Mijn man en ik zijn al 21 jaar bij elkaar. We hebben elkaar ontmoet, toen we student waren en zijn nooit meer uit elkaar gegaan. Alhoewel een lange relatie, zoals deze, zijn ups en downs heeft, geloof ik dat dit echte liefde is en hoop en verwacht ik dat we oud met elkaar zullen worden. Ik zeg dat een beetje voorzichtig, omdat er zelfs nog stellen uit elkaar gaan na 30 of 40 jaar. Garanties zijn er dus niet en er is altijd een kans dat je uit elkaar groeit.

Ik hou van mijn man, omdat hij een slimme, aantrekkelijke man met een goed gevoel voor humor is, hij een goede vader voor onze dochter is, de sex nog steeds heel goed is (sterker nog: hij is alleen maar beter aan het worden!), we een aantal gemeenschappelijke interesses hebben, zoals reizen, eten en wijn, en omdat hij zorgzaam is. We hebben met elkaar al een aantal heftige dingen meegemaakt en als je er dan voor elkaar bent, versterkt dat je relatie enorm.

Als je het voorgaande leest, lijkt het één groot feest. Is het dat? Nee, dat ook weer niet. Over en weer zijn er dingen waar we ons aan ergeren, dingen waar we heel anders in zijn of die we bij elkaar missen. Ik heb bijvoorbeeld veel passie voor mijn werk, terwijl mijn man dat nooit gehad heeft. Lastig om elkaar daar bijvoorbeeld in te vinden. Mijn man is heel gestructureerd, terwijl ik dat niet ben. Hij kan zich soms behoorlijk ergeren aan de (administratieve) chaos die dan met enige regelmaat ontstaat.

Het blijft dus belangrijk om elkaars sterke punten te blijven zien, elkaar te respecteren in het "anders zijn" en te blijven praten over de dingen die ons dwars zitten.

In het verleden is er wel eens een moment geweest dat onze relatie op een dieptepunt zat en dat ik dacht: vind ik dit nou voldoende? Inya, ik herken dus wat je zegt! Gelukkig heeft mijn man zijn gedrag toen op een aantal voor mij belangrijke punten aangepast, waardoor de balans in de relatie hersteld is.

Ik zie veel relaties stranden, waarbij ik het idee heb dat mensen ten 1e onterecht denken dat het gras aan de andere kant groener is en ten 2e dat ze niet genoeg bereid zijn om te werken / strijden voor de relatie. Ik vind ongeveer 80% leuk aan mijn man en de overige 20% minder of niet leuk. Bij een ander kan ik bepaalde dingen vinden die ik nu mis, maar daar zal ongetwijfeld tegenover staan dat ik tegen andere dingen aanloop. Mijn man is niet perfect, ik ben dat niet en er is ook geen relatie die dat is.

Af en toe zie ik heel gelukkige stelletjes van in de 70 of 80 die elkaar nog steeds aan het lachen maken, hand in hand lopen met een grote glimlach op hun gezicht of elkaar vol liefde in de ogen kijken in een restaurant. Ik hoop dat mijn partner en ik, ook op die leeftijd, Nog op die manier van elkaar houden!

En ik wens alle lezers van She Spot heel veel liefde en geluk toe!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Liefde is

Berichtdoor Venus » di 22 december 2015, 1:19


Er zijn vrij veel songs, die ik nog steeds niet kan beluisteren. Herinneringen aan ons en aan onze QT-avonden. Ik zie haar af en toe. Ze woont nog in ons huis, totdat het verkocht is. M’n maag draait om, als ik erheen rijd. En als ik door het huis loop, dan vermijd ik onze foto’s. En als ik de landerijen inspecteer, dan bekruipt me een rotgevoel als ik onze plekjes zie. Waar we bij een kampvuurtje sliepen onder de sterrenhemel. Liefdesverdriet? Oh ja zeker. Want ik houd nog steeds van haar. Ondanks alles en vooral ook dankzij alles. And when I die she’ll be on my mind, cause I love her. Always.

We waren mijlenver verwijderd van het level waarop we eens waren.
Als ooit een man zo zijn liefde voor mij zou beschrijven, zoals jij je liefde voor Efin beschrijft...
Ik krijg het gevoel dat Efin nog steeds de ware is voor jou...je nieuwe lief is lief, aardig, maar je mist het gevoel wat je de eerste jaren met Efin had...dus is het niet perfect...

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2172
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Liefde is

Berichtdoor tes » vr 08 januari 2016, 13:40

Ik heb een tijdje niet zo fanatiek mee gelezen, even druk met mijn eigen processen.. Maar WAUW! Wat heb ik een mooie woorden, mooie beschrijvingen en diepe gedachtes gemist..

Ik ben nu zelf aan het uitzoeken wat de liefde voor mij nu is, dat komt doordat we alles hebben meegemaakt. Het begon met verliefd zijn en direct eigenlijk een soort van samen wonen, daarna botsten we opeens volledig doordat hij ziek was en kort te leven zou hebben maar dat nooit met mij gedeeld heeft. (Dit bleek overigens een foute diagnose van de dokter te zijn). En ondanks dat hebben we altijd heel intensief contact gehouden, hij verschillende scharrels gehad waarbij hij steeds tot de conclusie kwam dat ze mij niet waren en ik mezelf voorhoudend dat ik een vriendschap ook prima vind. Zo hebben we nu een behoorlijke tijd om elkaar heen gedraaid, 1,5 jaar, om nu besloten te hebben dat we toch echt een relatie hebben en stiekem aan het kijken voor een huisje waar we samen zouden kunnen wonen. Ik voel me vertrouwd bij hem, rijk om zo'n fantastische man te hebben en ik ben altijd gewoon mezelf en hij is er volledig voor mij op veel verschillende manieren. Tegelijkertijd vind ik het doodsbenauwd.. Er is geen verliefd zijn zoals meestal aan het begin van een relatie, er is echt een heel diep houden van en we weten ook van elkaar dat we kanten hebben die minder matchen maar dat we altijd alles samen kunnen bespreken. En het voelt geweldig! Ik heb voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik me misschien wel eens thuis zou kunnen gaan voelen als wij samen een huisje hebben en dat vind ik zowel eng als fantastisch. Mijn jeugd is niet top geweest en ik heb met mijn ex samen gewoond, op mezelf gewoond, maar eigenlijk nooit een plek gehad waar ik me thuis voelde. Ik denk dat dat voor mij ook een stukje liefde is, je thuis kunnen voelen, maar echt weten doe ik dat nog niet want ik heb dat nog nooit mee gemaakt.

Lang verhaal alweer, gewoon een hersenspinsel geïnspireerd door alle prachtige verhalen die ik hier net heb gelezen..
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Liefde is

Berichtdoor deco » vr 08 januari 2016, 15:10

Te
Ik wens uit de grond van mijn hart dat je gelukkig bent en wordt in je nieuwe huisje en relatie. Geniet vooral
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2172
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Liefde is

Berichtdoor tes » vr 08 januari 2016, 15:28

Genieten doe ik zeker deco! Wie weet neem ik hem wel mee naar de volgende meeting :mrgreen:
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Liefde is

Berichtdoor deco » za 09 januari 2016, 1:07

Genieten doe ik zeker deco! Wie weet neem ik hem wel mee naar de volgende meeting :mrgreen:
houd ik je aan meisje :mrgreen:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Liefde is

Berichtdoor Mar » di 06 september 2016, 0:07

Ero, ben jij hier nog wel eens? Ik hoogstzelden, maar nu... nu wel. Even.

1000-miljoen liedjes gaan erover - maar nu zegt deze het. Het is voor twee mensen die me verschrikkelijk lief zijn (geworden), maar waarvan ik er van één afstand moet doen vanwege spiegels waarin is gekeken en sporen die gelopen willen worden.

Wat ben ik dan blij dat wij door de tijd heen zijn gehobbeld, met toeters en bellen, schokken, schade en schande, mijn hub en ik. Er voor elkaar er zijn wanneer het ertoe doet. Nu voor onze kind, en voor de liefde.

mirte,
moe, moeder, op een bepaalde manier voldaan
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Liefde is

Berichtdoor Spelfje » di 06 september 2016, 13:17

Mooi Mar! :love:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Liefde is

Berichtdoor Laars » di 06 september 2016, 20:34

zeker mooi, dankje Mar! :D

Ps... heeft iemand al een oplossing? =):
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Liefde is

Berichtdoor Mar » wo 07 september 2016, 0:41

She, een oud, vertrouwd plekje. Ben er blij mee.
Dan is het zo wáár: Liefde is.
:love:
Samen lopen door omstandigheden


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten