Liefde is

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Liefde is

Berichtdoor erofun69 » di 27 september 2016, 9:45

Mooi Mar.
Ja, ik ben hier nog wel eens. Zo eens per 2 maanden ongeveer. En het bij-lezen duurt dan ongeveer even lang, als vroegah na 1 of 2 dagen.

Wat mijn eigen situatie betreft: Love is a many splendored thing. En het is onbeschrijflijk, want woorden schieten te kort. Zowel in up-periodes als in down-periodes.

Mijn huidige leven met Lief is mooi en rijk. Ik kom werkelijk tijd te kort om van al het moois te genieten.
M´n contacten met Efin zijn beperkt. Af en toe heeft ze me ergens voor nodig en dan ga ik even langs, of we bellen. Maar het beperkt zich tot hooguit eens per 2 maanden.

Ondanks al het moois, heb ik (nog?) niet de overtuiging, dat mijn leven met Lief voor altoos is. Maar het is goed zo. Zoals Spelfje beschreef: I enjoy the ride.

Misschien ben ik niet erg geschikt voor een langdurige relatie. Ik heb nogal wat vrouwen mogen meemaken in mijn leven. En de drie die het belangrijkst waren (m’n ex, Efin en Lief) waren en zijn elk op hun eigen manier geweldige vrouwen.
En ik prijs mij gelukkig, dat ze er waren resp. is in mijn leven. M’n ex als eerste grote jeugdliefde en liefdevolle moeder van onze kinderen. Efin, omdat ik van niemand ooit meer gehouden heb en Lief, omdat niemand ooit meer van mij gehouden heeft.
Als m’n relatie met Lief strandt, begin ik niet weer aan een nieuwe relatie. Ik heb mijn denkbeeldige top-3 al wel gehad. En wie weet? Misschien word ik uiteindelijk toch samen oud…met één van hen. Want als er dan toch geen zekerheid te krijgen is over hoe het pad loopt, dan sluit ik ook niks uit. :D
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Liefde is

Berichtdoor Spelfje » di 27 september 2016, 13:11

Heel goed Erofun! Niets uitsluiten in het leven.
Goed om te horen dat je inderdaad the ride aan het enjoyen bent :D33

:love:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Liefde is

Berichtdoor erofun69 » di 27 september 2016, 13:18

oh nou ja: ik heb nog een enjoyable ride in gedachten, die ik dan ook maar niet uitsluit. :mrgreen:
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Liefde is

Berichtdoor Inya » di 27 september 2016, 14:50

Wordt er hier nu openlijk geflirt? :lol:
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Liefde is

Berichtdoor erofun69 » di 27 september 2016, 15:03

Door mij?
Met Spelfje, mijn virtuele Droomvrouw?
Always! :lol:
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Liefde is

Berichtdoor Spelfje » di 27 september 2016, 19:33

:mrgreen:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Liefde is

Berichtdoor Levendig Foutje » wo 23 november 2016, 20:47

Ik wil al heel lang hier een reactie plaatsen maar mijn leven is op dit moment een oververmoeid maar interessant gekkenhuis.
Lieve @erofun, ik las je een paar maanden geleden en het kwam onverwacht. Ik had geeen idee dat je niet meer bij Efin was, en het spijt me toch heel erg om het te lezen. In mijn idee was Efin voor jou wat mijn X voor mij is, en ik kan me niet indenken om ooit weg te moeten van X, ik weet niet wat ik er dan van zou moeten maken, van mij, van de wereld. Ik weet niet of ik er dan nog iets van zou kunnen maken. Ik had eigenlijk pas echt zin om in die wereld te zijn toen ik van X ging houden. Hij geeft mijn leven kleur, glans. Alles is waard om energie in te steken als hij er is om het daarna aan te vertellen, of om het mee te beleven.
Houden van doe je op vele manieren... Ik heb altijd van degene gehouden waarmee ik was. Maar niemand zoals ik van X hou, dat klopt gewoon, dat past in elkaar. Ik voel dat dat het zeldzaamste is wat er is in de wereld. Voor mij het kostbaarste.
Wat schrijf je er weer mooi over trouwens... Dank je wel voor deze thread. :love:

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Liefde is

Berichtdoor 230volt » do 24 november 2016, 10:38

@LF: Wauw! Zo'n liefde, wat fijn!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Liefde is

Berichtdoor erofun69 » wo 07 december 2016, 10:24

Lieve LF, ik was al een hele tijd niet meer op She geweest, vandaar dat ik je nu pas las. Maar wat mooi beschreven en wat heerlijk voor je!

Afgelopen weekend was ik voor het eerst sinds maanden even bij Efin. Ze had me al een paar keer gevraagd om langs te komen, want ze wilde graag laten zien, hoe ze ‘ons’ huis en erf erbij had liggen.
Meestal stel ik zo’n bezoekje met een smoes oneindig uit. Het valt me altijd zwaar. M’n maag draaide om, toen ik de straat inreed. De honden maakten het ook niet echt gemakkelijker met hun enthousiaste begroeting en toen één van de katten zich behaaglijk spinnend in mijn schoot nestelde, voelde het wel een beetje als thuiskomen.
Onze knuffel voelde onwennig en houterig, maar het was goed om Efin weer te zien. Toch overheerste de opluchting, toen ik weer wegreed.

Sinds de breuk met Efin heb ik me op mijn werk gestort. M’n bedrijf bloeit meer dan ooit tevoren, ik bezit huizen, boten, auto’s en motoren. En ik geniet ervan, evenals van de vakanties die ik eerder nooit nam. Maar als ik Efin heb gezien, realiseer ik me dat het pleisters op de wonde zijn. Ooit beschreef ik, dat ik al mijn zegeningen betekenisloos vond, tenzij ik ze delen kon met Efin. Inmiddels ben ik nog meer gezegend, maar de leegte die Efin achterliet, voelt immens. Toen we een eeuwigheid geleden voor elkaar kozen, lieten we alles achter. Want een hutje op de heide was voldoende, als we maar samen konden zijn. En voor mij voelt dat nog steeds zo. In deze tijd helemaal, want Efin en ik waren romantici. Kerst doorbrengen met z’n tweetjes, geen bezoek. Ik me uitsloven in de keuken en daarna samen voor de open haard, Love Actually kijken, de nodige traantjes wegpinken en in elkaar verdrinken.

Efin gaat Kerst vieren met de familie van haar vriend. Ik met Lief, kinderen en aanhang. En Love Actually wordt ook gekeken. En er wordt wat afgelachen, want het is immers een humoristische film.
Ik zal blij zijn, als Kerst en de jaarwisseling achter me liggen. De leegte is er dan weliswaar nog steeds, maar de pleisters lijken dan beter te werken. En er liggen een aantal mooie gebeurtenissen voor me in het verschiet, in het voorjaar. En het zal nog wel weer een paar maanden duren, voordat ik Efin weer zie. En dus hoef ik dan een hele tijd niet te denken : she completed me. :love:
Niets is blijvend, alleen de verandering

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Liefde is

Berichtdoor fuutje » wo 07 december 2016, 12:30

Mooi Ero en sterkte met het verwerken. Realiseer je vooral dat het leven mooi is, ondanks 'donkere' dagen.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Liefde is

Berichtdoor Spelfje » wo 07 december 2016, 13:52

Lieve Ero, wat beschrijf je dit mooi :D33
Ik moest weer even denken aan het stuk dat ik schreef over " Mijn hart", weetje nog? Zo is het toch gewoon? Efin woont nog steeds in een mooi kamertje in je hart. En jij hebt zo'n groot hart, daar is plaats genoeg om alle mooie mensen in je leven een kamertje te geven. Gewoon naast elkaar, zonder dat ze elkaar tegenkomen. :love:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Liefde is

Berichtdoor erofun69 » wo 07 december 2016, 17:43

Dank jullie. En ja, ik weet nog wat je schreef Spelf. En ook wat ik zelf heb geschreven toen. En ik heb het net nog teruggelezen. En zag ook, dat ik toen dit voor mij toepasselijke nummer van John Denver linkte. Toen toepasselijk. En nog steeds. :love:
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Liefde is

Berichtdoor Carina » wo 07 december 2016, 21:29

Sterkte Erofun. :kiss:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Liefde is

Berichtdoor Spelfje » wo 07 december 2016, 23:47

Prachtig nummer hè :love:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Liefde is

Berichtdoor erofun69 » do 08 december 2016, 10:42

:D :love:
Niets is blijvend, alleen de verandering


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten