spiraal; koper of mirena??

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Mirena of Koper?

Ik heb koperspiraal; en heb geen bijwerkingen
5
17%
Ik heb koperspiraal; en last van de bijwerkingen
0
Geen stemmen
Ik heb Mirena-spiraal; en geen last van bijwerkingen*
18
62%
Ik heb Mirena-spiraal; en last van bijwerkingen.
6
21%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » vr 28 augustus 2009, 11:53

Hoi Jessebel, nou ik moet zeggen dat het wel goed klinkt zoals jij het beschijft. Maar er is dus weinig te zeggen over hoe je menstruatie gaat zijn met de Mirena? Bij de een wel, bij de ander niet en bij weer een ander maar een beetje? Ook dat laatste zijn mijn voorkeur hebben ja haha.

Ik ben nu dus een paar maanden geleden na 3, 4 jaar hormoonloos weer begonnen met de pil. Ik heb nu de Diane35(eigenlijk de nep-diane), en die slik ik tegen de acné op mijn rug. Die is ondertussen flink verminderd en zou nog minder moeten worden. Maar ik heb de gekste dingen gehad dankzij de pil...ik was bijvoorbeeld een maand ongesteld!
En ergens halverwege mijn cyclus kreeg ik allemaal kleine witte pukkeltjes op mijn decolleté. Inmiddels ook weer over, maar dan heb ik het nog niet over de misselijkheid die ik in het begin ervaarde.
Ik heb doorgezet en mijn menstruatie is al niet meer zo hevig als zonder, maar je moet toch wel elke dag aan die pil denken...ik ben hem in het verleden wel vaker vergeten :? Tis dat ik van die acné af wil...

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 28 augustus 2009, 12:20

Laat Diane 35 nou net die ene Pil zijn waar ik de heftigste bijwerkingen van kreeg :? Door deze had ik besloten NOOIT meer aan de Pil te gaan..

(ik had Diane niet voor acne, maar deze werd voorgeschreven omdat de andere bijwerkingen te maken zouden hebben met de mannelijke hormonen in de Pil. Diane heeft alleen oestrogene hormonen. Maarjah, dat was dus HELEMAAL niets)

Ja Mirena werkt wat bijwerkingen dus eigenlijk zoals de Pil; iedereen reageert er net wat anders op.... Hoewel ik bij Mirena wel de meest positieve reacties heb gelezen...

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » vr 18 september 2009, 23:23

Ik heb mijn mirena nu een half jaar, zoiets dan toch. Ik blijf wel menstrueren, maar het is minder, maar wel langer, soms duurt het wel een week of 2 voor ik ervan af ben. Zijn er meer vrouwen die deze ervaring hebben? Of zal dit nog minder gaan worden? Mijn lijf heeft ook ineens de goede gewoonte aangenomen om regelmatig te zijn..Die gewoonte kende ik niet toen ik zwangerw ilde worden..maar goed..

Verder wel wat pms dingen..Mijn lief kan het goed merken als ik ongesteld ga worden. Zlef voelt het wel oke, minder vaak hoofdpijn en ook minder erg, alleen langer ongesteld en das wel jammer. Maar heerlijk om niet elke avond aan de pil te hoeven denken..bevalt me prima.
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » za 19 september 2009, 15:47

het is een groot misverstand dat je niet meer menstrueert als je de Mirena hebt.

De hoeveelheid bloedverlies neemt af, sommige vrouwen stoppen nagenoeg met menstrueren, sommigen gaan korter menstrueren en sommigen worden erg onregelmatig ongesteld. Helaas is niet te voorspellen tot welke groep j egaat horen.

De mirena is ontwikkeld voor vrouwen die fors bloedden en pijnlijke menstruaties hadden. Die gaan er sowieso opvooruit. maar de Mirena wordt nu ook aan vrouwen gegeven die vaak weinig klachten hebben en die komen soms van de regen in de drup, hoe irritant is het als je super onregelmatig vloeit?

Daarnaast is er ook veel misverstand over de koperspiraal, als dat je daardoor meer gaat vloeien. Dat is alleen de 1ste 3-4 cycli. Daarna normaliseert dat en wordt de aantal dagen dat je ongesteld bent minder. Bijkomend voordeel isdat je dat ding 10 jaar kan laten zitten.

Micky
Berichten: 1382
Lid geworden op: di 15 september 2009, 16:17

Berichtdoor Micky » zo 20 september 2009, 10:12

Ik heb zelf een Mirena.
Eerst een koper spiraal gehad, maar daar ging ik heel erg veel meer van menstrueren, met hevige rugpijnen en een soort van naplons na 7 dagen gebloed te hebben.

Nu sinds een jaar de Mirena,
ik ben eigenlijk nooit meer ongesteld,
merk wel dat ik het zou moeten worden, qua gevoelige borsten en pijn in de onderrug.
En als ik eens heel gestresst ben, dan heb ik wel eens een paar druppels bloedverlies.

Ik vind het ideaal.
elke dag genieten van het leven!

lisa81
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 12 september 2008, 13:54
Locatie: Noord-Holland verpleegkundige

Berichtdoor lisa81 » ma 21 september 2009, 14:50

Hoi,
ik heb m'n mirena nu bijna 3 jaar en ik ben er erg tevreden over, ik ben helemaal niet meer ongesteld.
Ook heb ik geen last van de hormonen die erin zitten, ik had van de pil wel last daarvan.
ik heb ook nog een tijd een implanon gehad( staafje in je arm) daar had ik wel last van de hormonen en onregelmatige bloedingen.

lonelygirl
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 04 oktober 2009, 17:08

Berichtdoor lonelygirl » vr 09 oktober 2009, 22:45

Hé,
ik heb 2 x een Mirena gehad. De eerste keer, na mijn1e zwangerschap, door de huisarts ingebracht, geen problemen, het vloeien duurde ongeveer een maand. Daarna nooit meer ongesteld geweest. Het eruit halen ging ook prima toen ik zwanger wilde worden van de tweede. Na mijn 2e zwangerschap weer een Mirena laten plaatsen, ik ben toen wel 8 á 9 maanden aan het rommelen geweest, geen dag zonder bloedverlies. Ik heb hem er van ellende maar uit laten halen. Een hele tijd geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. En nu.. nieuw vriendje, nu maar aan de pil. Ik heb geen zin meer in dat gedoe met de Mirena.

hotmama
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 26 juli 2009, 23:47
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor hotmama » zo 11 oktober 2009, 23:11

Ook ik heb na veel ellendige menstruaties eind vorig jaar (na het verwijderen van een myoom) een mirena laten plaatsen, hoewel ik ook een kindje heb vond ik het nog best pijnlijk, maar ach een paar dagen ongemak en daarna ging het al snel weer beter.

de eerste 3 maanden heb ik behoorlijk heftige menstruaties gehad, nu blijven ze weg.. Ik merk het wel wanneer ik zou moeten menstrueren door idd gevoelige borsten en af en toe wat buikpijn.
Door stress heb ik af en toe wel wat roze bloedverlies maar dat mag geen naam hebben..

Al met al ben ik heel tevreden over de Mirena, in het begin vond ik het vervelender voor mijn mannetje haha, die voelde hem nog wel eens, al hoor ik hem daar nu nooit meer over. :P

Ferocia
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 15:19
Locatie: Overijssel

Berichtdoor Ferocia » wo 14 oktober 2009, 22:08

Ik heb sinds mijn jongste 6 maanden was Mirena. Inmiddels aan de tweede toe. Ik ben helemaal niet meer ongesteld en heb nergens last van. Heerlijk.
Heb lief - leef!

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » vr 22 april 2011, 17:13

edit wegens het lezen van de bijsluiter hahaha.

Lynn Tink
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 augustus 2011, 19:45

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor Lynn Tink » do 25 augustus 2011, 20:02

hoi, ik heb 11 jaar een Mirena gehad, deels heel tevreden. het viel mij alleen wel op dat heel gemakkelijk een gistinfectie kreeg. Soms wel 3 in het jaar.Ik liet hem plaatsen na mijn laatste zwangerschap en na de gebruikelijke 5 jaar was mijn partner al gesteriliseerd maar ik vond het zo heerlijk 1/2 dag in de 3 a 4 maanden ongesteld.Maar toen ik met de tweede mirena eindelijk bedacht dat ik nog jong was, geen kinderwens meer, supertrouw aan eigen vent en toch iedere keer weer een vaginale infectie heb ik geen nieuwe laten plaatsen na de eindtijd. En tot mijn verbazing en ons allerbeide groot :D5 plezier is mijn libido er super van vooruit gegaan. tot vermoeiend toe soms voor mijn man.

Ik denk, mede met mijn huisarts dat een Mirena een oplossing is voor de iets oudere vrouw, bij voorkeur na zwangerschap(pen) Het plaatsen is goed te doen, een beetje onderbuikpijn is gewoon, meer beslist niet! Je vloeit er wel wat meer van dan zonder.
Ik ben nu ruim een jaar zonder wat dan ook, mijn menstruatie moet nog steeds op regel komen( en ja nu heb ik dus ook weer bad-hairday, wat ik in geen jaren had gehad :roll: )

ik zag de topic en wou toch even een eerlijk geluid laten horen.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor Inya » zo 14 augustus 2016, 15:47

Een oud topic, maar wilde toch vragen: zijn er meer die last hebben van libidoverlies door de Mirena?
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

EstherC
Berichten: 5117
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor EstherC » zo 14 augustus 2016, 23:17

Zelf heb ik nooit een mirena gehad, maar verschillende collega's van mij wel. Zij hebben/hadden inderdaad ook duidelijk een minder hoog libido, dan voordat ze 'm hadden.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor zucht62 » ma 15 augustus 2016, 1:04

Ik ben aan mijn vierde Mirena toe en heb geen last van libidoverlies.
Only dead fish go with the flow.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor Inya » ma 15 augustus 2016, 17:46

Hrmz lastig hee :D9 De één zegt meer libido, de ander net zoveel, en weer een ander zegt veel minder...

Ik ga 'm gewoon maar proberen denk ik, afgaande op bijsluiter - minder bij 1 op de 10- en in ogenschouw nemend dat men vaker alleen de 'horrorverhalen' vertelt :D1
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten