spiraal; koper of mirena??

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Mirena of Koper?

Ik heb koperspiraal; en heb geen bijwerkingen
5
17%
Ik heb koperspiraal; en last van de bijwerkingen
0
Geen stemmen
Ik heb Mirena-spiraal; en geen last van bijwerkingen*
18
62%
Ik heb Mirena-spiraal; en last van bijwerkingen.
6
21%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor Inya » ma 28 november 2016, 22:22

Toch maar even een update plaatsen, al is het misschien meer voor mezelf :lol:

Upside: anticonceptie.

Maar daar blijft het voor zover dan ook wel bij :? Tot nu toe niet zo erg happy omdat ik dus blijkbaar iemand ben die last van bijwerkingen heeft. Ik kom aan terwijl ik niet anders eet of beweeg dan ervoor, ik ben 2x zo lang ongesteld, heb last van pms, m'n libido vermindert ietwat en m'n migraines zijn weer elke maand terug.
Daarnaast nog een lichamelijke klacht die erom bekend staat dat deze zeker door door hormonen veroorzaakt/verergerd kan worden, maar die kan ook een andere oorzaak hebben dus die schaar ik nog maar niet onder de bijwerkingen van het spiraaltje.

Ik ben pas 3 maanden verder en ik kijk het zeker nog minimaal driekwart jaar aan, maar hoop toch wel dat deze symptomen verdwijnen (of op z'n minst verminderen)... :roll:
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor Anwen » vr 02 december 2016, 0:15

Wow, that sucks.
Misschien moet je ook niet te lang wachten als dit zo blijft. Ik heb toentertijd begrepen dat drie maanden wel het minimale is voor je lichaam om te wennen, maar om nog negen maanden te gaan wachten is misschien wel erg lang? De nadelen moeten niet groter zijn dan de voordelen...
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: spiraal; koper of mirena??

Berichtdoor Inya » di 06 december 2016, 22:28

9 maanden is misschien wel lang inderdaad... Even kijken of het minder wordt, en als de dalende lijn stagneert maar een beslissing nemen :|

Normaal ben ik niet zo van nadelen van vrouw zijn benoemen, maar op een moment als deze vind ik het wel echt klote dat er niet een pil voor mannen is :(( Of iets anders (non-permanents) wat niet zo'n aanslag op mn lijf is..
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten