Een helemaal kaal en glad kutje!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » di 12 mei 2009, 22:48

Wilkinson heeft toch van die tralies voor de mesjes?? Dan kun je jezelf nooit verscheren!

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

Berichtdoor dalinka » ma 18 mei 2009, 21:33

ik laat dat manlief doen dalinka :wink: hij doet dat vakkundig
Eeeehhmmm Vir....mijn lief is vrachtwagen chauffeur.Zijn handen zijn vergelijkbaar met kolenschoppen.Hij kan heel lief en teder zijn,maar komt altijd gewond uit de strijd als ie zn stoppelbaard scheert met het mes...... :roll:

Dus ehhh.....geen goed plan!!! :twisted:

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8414
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » ma 25 mei 2009, 9:10

ja maar jou kutje is toch zijn gezicht niet :) :)



die behandelt hij echt wel met zachtheid hoor :wink:


en wedden dat daar geen bloed bij te pas komt :lol:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

erobody
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 19:44
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor erobody » wo 27 mei 2009, 10:05

Laat alles eens groeien, laat de natuur zijn werk eens doen, lang leve het schaamhaar !

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

Berichtdoor dalinka » wo 27 mei 2009, 11:02

Laat alles eens groeien, laat de natuur zijn werk eens doen, lang leve het schaamhaar !
Nou nee,dank je....
Ik vind schaamhaar bij mezelf ronduit vies!!

lavendeltje
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 31 augustus 2008, 7:43

Berichtdoor lavendeltje » wo 27 mei 2009, 22:05

Laat alles eens groeien, laat de natuur zijn werk eens doen, lang leve het schaamhaar !

geen denken aan !

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » do 28 mei 2009, 11:55

Hoe los je ingroeiende haartjes op ?
Mijn vriendin's bosje ziet er soms niet uit als gevolg van rode plekjes doordat de haartjes gaan ingroeien.
Tips iemand ?

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » do 28 mei 2009, 16:27

opwippen met een naald en dan met het pincet die haar eruit trekken (hoewel het laatste niet persé nodig is)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » do 28 mei 2009, 16:44

Da's echt niet te doen zei ze me onlangs. Een reden waarom ze zou willen stoppen met de kaalslag.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » do 28 mei 2009, 17:08

kortwieken met de tondeuze die hap :D nooit meer ergens last van

(of je moet die tondeuze verkeerd gebruiken natuurlijk (zonder opzetstukje) :lol:
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 28 mei 2009, 22:41

@Gurley; ja dan wordt het wel een andere 'hap' :?

@Tissot; Het kan helpen regelmatig te scrubben... maar dan niet bij de schaamlippen he ;)

Ook belangrijk om regelmatig het mesje te vervangen..*

Het kan zijn dat ze gewoon te vaak scheert; sommige huidjes reageren dan vervelend..

OOK kan het komen doordat ze zich daar nog niet zo lang scheert. Huid moet er soms aan wennen (soms jaren ;) )

enneh.. *denkdenk* sja.. ondergoed kan ook wel de boosdoener zijn. Synthetisch spul is sowieso niet echt goed voor beneden, maar kan ook erg irriteren zodra er kleine stoppeltjes komen (en dan kan je ook van die bultjes/ingegroeide haartjes krijgen). Zelfde geldt voor kant..

*het kan ook aan het mesje liggen trouwens. Bij wegwerpmesjes krijg ik sneller last bijvoorbeeld. Ik gebruik Gilette (mach3), en heb nauwelijks last meer.

-Jess; heeft er ervaring mee :lol: (maar nu dus nauwelijks last. ik denk door een combi van bovenstaande. Het kan ook echt geen kwaad er soms gewoon van weg te blijven met het scheren...)

Jolie
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 03 juli 2009, 23:28
Locatie: Limburg

Berichtdoor Jolie » ma 06 juli 2009, 20:39

Geen schaamhaar voor mij, al jaren niet, ik scheer alles weg, inclusief op mijn schaamlippen, soms doe ik het zelf, soms doet mijn vriend het.... en ja, dat hij met mijn poes bezig is vind ik op zich al opwindend en wil ik meeeer :lol:

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » vr 07 augustus 2009, 10:40

Dag dames, en heren (die er verstand van hebben),

Vanmorgen heb ik mij voor het eerst geschoren met een mesje.
Mijn zusje is hier een tijdje in huis en die scheert zich wel. Ik gebruik zelf ontharingscreme, voor zowel onder mijn oksels als mijn bikinilijn en mijn poesje. Die creme is eigenlijk maar een gedoe, en glad wordt het ook nooit helemaal. Ik gebruik de creme (voor de gevoelige huid van Veet)omdat ik het gewoon nog nooit aangedurfd heb met een mesje, bang om me te snijden en je hoort ook nare verhalen over bultjes en uitslag.

Maar die bultjes en uitslag had ik in het begin met de creme ook. Mijn huid lijkt er nu beter tegen te kunnen. En vanmorgen besloot ik om het toch maar eens te proberen. Ik vond het eng, maar het ging goed, ik heb alleen mijn schaamlippen voor het grootste gedeelte met rust gelaten.

Nu is mijn vraag: Hoe verder?
Het ging zo gemakkelijk! Die creme is altijd maar vervelend en dit ging lekker snel. Ik ben benieuwd naar hoe het zich gaat houden. Ik heb gedouched en me nog even gewassen met de dagelijkse lactacyd (ik heb dus goede ervaringen met dat produkt).

Mijn zusje gebruikt scheermesjes van een onbekend merk.
Ik heb zelf een erg gevoelige huid en ik ben nog maar een beginneling.
Waar moet op letten als ik een mesje koop(speciaal damesmesje, zo'n Venus geval of maakt dat niet uit?) en met wat voor produkt kan ik me het beste scheren? Babyolie, scheercreme, scheerolie, etc.
En hoe zit het daarna? Ontsmetten? En waarmee kun je dat het beste doen?
Wat is nou écht een don't bij het scheren van je schaamhaar en wat is nou écht een aanrader, vooral tegen jeuk en irritatie?

Er staat zoveel in dit topic, ik heb het helemaal gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast héél erg bedankt voor jullie hulp!

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » vr 07 augustus 2009, 14:28

ik gebruik gewoon een blok zeep van *dove*
en dan die vibrerende venus mesjes ... in eerste aanschaf even duur maar dan heb je er jaren plezier van ...

enkel de harige lipjes inzepen ! (kan natuurlijk ook gewoon met zo'n lactacyd zeepblok (als je dat toch in huis hebt)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » vr 07 augustus 2009, 20:42

Hoi hoi,

Nou topic heb ik nog maar eens doorgenomen en ben tot de conclusie gekomen dat ik de babyolie maar eens ga proberen.
Alleen nu weet ik nog niet welk mesje ik nou het beste kan kopen...
En ik wil bij mijn vriendje wel eens peilen of hij het wat vind om mij te scheren. Het lijkt me wel spannend en ik denk dat hij het wel kan. Benieuwd wat-ie er van vind.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten