Een helemaal kaal en glad kutje!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8414
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » za 10 april 2010, 18:47

ik heb de venus embrasse ontdekt

das een scheermesje met 5 mesjes,maar de scheermesjes van de hema zijn ook goed en scherp


babyolie van zwitsal erop en scheren maar
Hey Vir (of anderen die hier een antwoord op weten), zijn die hema-mesjes wat kwaliteit betreft te vergelijken met de venusmesjes? Het lijkt me namelijk toch dat er een aanzienlijk prijsverschil tussen de merken zal zitten?
hey esther

ja de scheermesjes van de hema zijn goedkoper en wegwerp, en de venus embrasse is duurder vooral de mesjes.

maar als er een nieuw mesje in in moet dan stap ik gewoon over naar de hema mesjes :lol:

want kaal moet wel kaal blijven :wink:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » ma 12 april 2010, 22:52

Ik ga toch voor de Venus mesjes.....van andere krijg ik uitslag, helaas. Ja, de Venus zijn duurder maar goed.....als ik toch geen seks heb ga ik vlechten..... :twisted:
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » di 13 april 2010, 8:09

Ik heb trouwens ontdekt dat scrubben vóór het ontharen goed helpt tegen uitslag. Sinds ik dit doe zie ik langzaam maar zeker verbetering.
Live, Love and let BE

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » di 13 april 2010, 20:51

Ik heb trouwens ontdekt dat scrubben vóór het ontharen goed helpt tegen uitslag.
Dat heb ik nog niet aangedurfd in die regio :D . Wat voor soort scrub gebruik je dan? Zoals bijv. voor je gezicht want dat is in de regel wat fijner gekorreld dan voor je lijf.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » wo 14 april 2010, 7:54

Ik heb trouwens ontdekt dat scrubben vóór het ontharen goed helpt tegen uitslag.
Dat heb ik nog niet aangedurfd in die regio :D . Wat voor soort scrub gebruik je dan? Zoals bijv. voor je gezicht want dat is in de regel wat fijner gekorreld dan voor je lijf.
Ik gebruik gewoon een scrubhandschoen zonder zeep of iets anders. Die handschoen zelf heeft een ruwe, maar 'fijnkorrelige' structuur zodat je kan scrubben zonder zeep of gel te gebruiken... Bij mij werkt het nu heel goed.

Succes ermee!
Live, Love and let BE

evy_gray
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 april 2010, 21:33

Berichtdoor evy_gray » do 29 april 2010, 22:28

Ik heb graag een streepje, maar ben dermate handig (not!) dat er soms een soort bezopen landweggetje overblijft, en dan eindig ik maar weer kaal. ;) Mijn bikinilijn epileer ik meestal, de rest inderdaad scheren. Wat ik het belangrijkste vind; scherp schoon mesje. En max 2x per week scheren.

tukkie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 december 2009, 23:32

Berichtdoor tukkie » vr 30 april 2010, 23:47

Ik heb graag een streepje, maar ben dermate handig (not!) dat er soms een soort bezopen landweggetje overblijft, en dan eindig ik maar weer kaal. ;) Mijn bikinilijn epileer ik meestal, de rest inderdaad scheren. Wat ik het belangrijkste vind; scherp schoon mesje. En max 2x per week scheren.
oeeeeei epileren heb ik nog nooit gedurft :oops: , en al helemaal niet in de schaamstreek, maar goed mijn scheve landweggetjes zijn ook vaak genoeg rats er af gegaan hoor.

evy_gray
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 april 2010, 21:33

Berichtdoor evy_gray » za 01 mei 2010, 20:49

Ik epileer ook alleen mijn bikinilijn. En met een pincet, want met een apparaat heb je het idee dat je constant gestoken wordt door een wesp. :) Eventueel kan ik rondom "het streepje" ook nog wel epileren, maar lager wordt echt te gevoelig. Maar alles wat geëpileerd kan worden is meegenomen. Mijn huid wordt er superzacht van, en van scheren juist niet.

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » za 01 mei 2010, 20:58

Ik epileer de bikinilijn ook. Ik doe dat altijd meteen na een warm bad (je kan ook eerst een natte -warme- washand op het gebied leggen):

In bad eerst scrubben met een handschoen (alle haartjes die wilden ingroeien komen dan omhoog).
Dan epileren met een pincet: als je huid warm is (van het bad) gaan je poriën een beetje openstaan waardoor het epileren een heel stuk gemakkelijker gaat en het doet echt minder pijn.

Als je het regelmatig doet, hoef je steeds maar een paar haartjes te verwijderen en blijft het langer glad met minder uitslag.
Live, Love and let BE

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » za 01 mei 2010, 21:09

Nou sinds een paar maanden gebruik ik dus een mesje (Wilkinson 4 for W) en de babyolie van De Tuinen. Het mesje en de olie bevallen goed, het scheren zelf ook. Nog heel af en toe een pukkeltje, steeds minder irritatie, geen ingegroeide haren, nog nooit gesneden etc. Mijn huid went er dus steeds meer aan. Waar ik wel steeds last van heb is uitslag en roodheid, en soms jeukerig als de haartjes echt 'lang' worden. Ik vind 't niet zo mooi staan.
Ik scheer trouwens onder de douche. Iemand nog tips of ideetjes?

LizzyRose
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 25 april 2010, 22:07
Locatie: Onder de rook van Amsterdam

Een helemaal kaal en glad kutje!

Berichtdoor LizzyRose » za 15 mei 2010, 16:41

Vraagje: scheren mannenmesjes nou beter dan vrouwenmesjes? En dan in het algemeen... Ik scheer me met Venus mesjes van Gillette maar ik blijf scheren (mijn haar groeit snel en welig;-) Ik hoorde dat Gillette Fusion voor mannen goed is. Iemand die mij hierover meer kan vertellen?
"Always look on the bright side of life"

GENIET NOOIT MET MATE!

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » di 18 mei 2010, 21:37

Ik meen in dit topic gelezen te hebben dat mesjes voor mannen inderdaad scherper zijn, dichter op de huid scheren en dus ook een gladder resultaat geven.

Het nieuwe epileer-apparaat van Braun (de wet & dry heet-ie geloof ik) heeft ook een scheerkop die érg glad schijnt te scheren.
Misschien dat ik die nog wel eens ga aanschaffen.

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » wo 19 mei 2010, 10:51

Hallo,
Ik heb geen ervaring met het scheren van kutjes.
Maar op de vraag of een Gillette Fusion beter is dan een ander mesje kan ik antwoorden dat ik Fusion heb gelaten voor wat het is omdat ik er telkens flinke wondjes aan over hield.
Met Mach3 heb ik dat probleem niet.
Tussendoor gebruik ik wel Wilkinson Quattro, die zijn wel superscherp maar veroorzaken minder snel van die lastige wondjes.

miranda2000
Berichten: 26
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 19:09
Locatie: gelderland

Berichtdoor miranda2000 » wo 19 mei 2010, 12:43

hoi hoi,

ik gebruik sinds kort de kwast en scheerschuim van mijn vriend, hij heeft schuim uit zo'n rond geel doosje, ben de naam even kwijt hihih en dan wel gewoon mijn eigen mes die van venus. vind dat resultaat erg fijn.
vond altijd scheerschuim voor vrouwen erg prikken en irriteren, maar sinds ik het schuim van mijn vriend gebruik heb ik nergens last meer van.


liefs

Yari
Berichten: 53
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 11:05
Locatie: rotterdam

Berichtdoor Yari » ma 31 mei 2010, 11:42

ben nog steeds voor all natural


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten