Een helemaal kaal en glad kutje!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

lavendeltje
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 31 augustus 2008, 7:43

Berichtdoor lavendeltje » vr 07 augustus 2009, 23:15

terug van 3 weken naturistencamping.

Eventjes de schaamhaarbegroeing bij mij lotgenoten waargenomen.

70 % van de vrouwen zijn volledig onthaard

20 % een streepje

10 % bijgeknipt of weinig geschoren.


niet dat de cijfers wetenschappelijk zijn maar wel relevant...
Laatst gewijzigd door lavendeltje op za 08 augustus 2009, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » vr 07 augustus 2009, 23:54

Misschien gekke vraag nog...maar hoe kun je je het beste láten scheren? Zittend met benen wijd, of liggend met benen wijd en billen wat omhoog? Of liever juist staand?

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » za 08 augustus 2009, 0:19

geen idee (ik behoor tot die 10 procent :)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » za 08 augustus 2009, 13:39

hej gurley, is dat echt beter, die vibrerende mesjes? het resultaat is gladder?

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » zo 09 augustus 2009, 11:37

ik ervaar die dingen ècht als prettig en zolang je ze tijdig schoonklopt (na elke streek zal ik maar zeggen) heb ik niet dat vervelende angstgevoel van een happend mesje ... goffr!!! moeilijk uileggen een gevoel ...
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Emha
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 05 augustus 2007, 13:37
Locatie: Op de Heuvelrug en de tandem

Berichtdoor Emha » wo 31 maart 2010, 7:48

In deze draad lees ik steeds over babyolie voor het scheren. Ik krijg bij het bijwerken van mijn schaamhaar ook wel bultjes en rode vlekjes, dus wil ik die tip wel eens uitproberen. Van Zwitsal zag ik echter babyolie en *bad*olie staan. We hebben het toch over de babyolie? En wat doe je met het restant: gewoon afwassen met zeep?
Groet,
Emha

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 31 maart 2010, 8:21

om te beginnen zou ik niet van die dure olie nemen.
eigen merk van Etos is ook goed
en dan zonder parfum.

ik was het er niet af..waarom zou je?
het maakt je huid lekker spekkig en soepel.
laat maar zitten
wel de haartjes wegvegen uiteraard.

veel succes!
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8414
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » wo 31 maart 2010, 9:10

ik heb de venus embrasse ontdekt

das een scheermesje met 5 mesjes,maar de scheermesjes van de hema zijn ook goed en scherp


babyolie van zwitsal erop en scheren maar
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » wo 31 maart 2010, 10:00

Ik gebruik de babyolie van De Tuinen. Niet vreselijk duur dacht ik.
Eigen merk Etos is volgens mij net zo goed als Zwitsal hoor.

Hiernaast heb ik 2 mesjes, allebei van Wilkinson. De ene is de dure versie met zo'n trimmertje erbij. Maar die gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Het andere mesje ligt bij m'n vriend thuis, maar dat is dan de gewone W. quatro. Mesjes zijn goed scherp, heb me nog nooit gesneden.

Ik scheer trouwens altijd onder de douche. Olie spoel je namelijk niet zo gemakkelijk af. Als ik klaar ben soms nog wat wasgel erover maar ik laat het ook vaak zo.

Edje
Berichten: 46
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 14:50

Berichtdoor Edje » wo 31 maart 2010, 10:14

Ik scheer onder de douche en gebruik Williams Shaving oil Women, werkt perfect, blijft goed op de huid zitten en er zit iets van mint of zo in, erg fris gevoel en je hebt er maar heel weinig voor nodig.

Na het douchen nog even insmeren met olie van Alqvimia, die is wel duur maar zo geweldig goed, heb nooit last van huiduitslag terwijl ik toch een heel gevoelige huid heb.

Zwitsal vind ik minder prettig omdat ik niet van de geur houd, ben een geurenmens en dat is voor mij dus best belangrijk.
When im good im really good, when im bad im even better. :lol:

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » vr 02 april 2010, 21:47

Ondanks het feit dat ik scheer met olie (zonder voor de gevoelige huid) heb ik regelmatig last van huidirritatie door ingegroeide haartjes, bultjes, enz. Op internet (www.webvrouw.nl) kwam ik dit tegen:

Huidirritaties
Tja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.... Het verwijderen van schaamhaar en ander lichaamhaar geeft vaak ingegroeide haartjes, bultjes, jeuk, pijn en andere huidirritaties. Vervelend goed verzorging van de geschoren huid ook echter een hele hoop problemen voorkomen.

Regelmatig schrubben van de geschoren huid voorkomt irritaties en ingegroeide haartjes. Als u voor scheren kiest, kijk dan ook even bij de onze scheerapparaten.. Door de grote precisie waarmee deze apparaten scheren hebt je vaak helemaal geen last van huidirritaties of ingegroeide haartjes.

Een andere oplossing is Kalo Ingrown Hair Treatment te gebruiken.


Kalo Ingrown Hair Treatment
De oplossing voor ingegroeide ingegroeide haartjes, bultjes, jeuk, pijn en andere huidirritaties als gevolg van het ontharen.

Kalo Ingrown Hair Treatment mag gebruikt worden in combinatie met scheren, harsen, epileren, electrisch ontharen en zelfs na een laserbehandeling. De huid wordt direct gekalmeerd waardoor huidirritatie geen kans krijgt.


Kalo Ingrown Hair Treatment (120 ml)
€ 20,95

Kalo Ingrown is een handig middel tegen die vervelende rode irritaties of ingegroeide haartjes die ontstaan na het ontharen. Tevens kalmeert en verkoelt het de huid na een ontharingsbehandeling. Direkt na het ontharen op de huid aanbrengen en laten intrekken. Kleinere gebieden (b.v. wenkbrauwen of bikinilijn) middels een watje met Kalo Ingrown behandelen. Dit 2 of 3 keer per dag herhalen totdat de irritatie geheel verdwenen is.


Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand nog tips?
Live, Love and let BE

EstherC
Berichten: 5117
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » ma 05 april 2010, 4:43

ik heb de venus embrasse ontdekt

das een scheermesje met 5 mesjes,maar de scheermesjes van de hema zijn ook goed en scherp


babyolie van zwitsal erop en scheren maar
Hey Vir (of anderen die hier een antwoord op weten), zijn die hema-mesjes wat kwaliteit betreft te vergelijken met de venusmesjes? Het lijkt me namelijk toch dat er een aanzienlijk prijsverschil tussen de merken zal zitten?

tukkie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 december 2009, 23:32

Berichtdoor tukkie » ma 05 april 2010, 22:01

wel erg off topic maar ben benieuwd. Ik was altijd gek op om een streepje te laten staan. Soms lukte dat niet en dat was het weer ratssssss alles er af. Maar hoe maken jullie nou een mooi streepje?? met een apperaat of scheermesjes

En voor de dames onder ons hoe hielden jullie het scheren bij toen jullie zwanger waren. Want beeb zit behoorlijk in de weg en als ik scheer dan moet ik een spiegel gebruiken om te kunnen zien wat ik doe :lol:

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 06 april 2010, 0:41

wel erg off topic maar ben benieuwd. Ik was altijd gek op om een streepje te laten staan. Soms lukte dat niet en dat was het weer ratssssss alles er af. Maar hoe maken jullie nou een mooi streepje?? met een apperaat of scheermesjes

En voor de dames onder ons hoe hielden jullie het scheren bij toen jullie zwanger waren. Want beeb zit behoorlijk in de weg en als ik scheer dan moet ik een spiegel gebruiken om te kunnen zien wat ik doe :lol:
Tja, gewoon op het gevoel....

erik1960
Berichten: 150
Lid geworden op: di 15 september 2009, 23:35
Locatie: Drenthe, zorgsaam

Berichtdoor erik1960 » za 10 april 2010, 17:33

mrs Erik deed ook op gevoel toen, mocht ik -helaas- niet bij helpen... is echt iets van haar [voor ons samen, dat wel gelukkig...]
Hoi, ook geïnteresseerd in relaties en seks, om te lezen, doen en beleven.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten