Keel dichtknijpen

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Miss78
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 oktober 2015, 22:12

Keel dichtknijpen

Berichtdoor Miss78 » za 26 november 2016, 20:43

Hoi,

Hoe begin je eraan? Al paar keer geprobeerd maar toch wel schrik.
Ik laat los na 10 seconden.
Iemand tips?

Gebruikersavatar
bestwomanlover
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 oktober 2011, 20:15

Re: Keel dichtknijpen

Berichtdoor bestwomanlover » zo 27 november 2016, 15:05

(Zelf)moordpogingen op dit forum ?
Mag dat wel volgens de regels ?

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Keel dichtknijpen

Berichtdoor Anwen » zo 27 november 2016, 15:13

Nee, dat kan een seksuele voorkeur of verlangen zijn. Come on man.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
bestwomanlover
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 oktober 2011, 20:15

Re: Keel dichtknijpen

Berichtdoor bestwomanlover » zo 27 november 2016, 17:29

Nee, dat kan een seksuele voorkeur of verlangen zijn. Come on man.
Raar verlangen dan om iemand (bijna) dood te knijpen, en is nog gevaarlijk ook.
Er schijnen op de eerste hulp post nogal wel eens gevallen te zijn van uit de hand gelopen extreme sex.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Keel dichtknijpen

Berichtdoor Anwen » zo 27 november 2016, 20:21

:roll: Het gaat niet om (bijna) dood knijpen, dat is het doel niet. Het gaat om ademhalingscontrole die zowel voor gever als ontvanger voor een mentale en fysieke opwinding zorgen. Natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn, maar er zijn allerlei gradaties in hoever je gaat.
De gerapporteerde gevallen waarbij dit (bijna) fout gaat zijn vooral gevallen van autowurgsex: mensen die zichzelf de adem benemen tijdens het masturberen. Niet mensen die dit op een veilige en verantwoordelijke manier bij anderen doen.
Het is makkelijk oordelen als je je niet hebt verdiept in het onderwerp. Ik heb breathplay gedaan (en nog steeds) met verschillende mensen op verschillende manieren, dus ik heb me er in verdiept.

Wat je nu doet is kinkshaming en dat is niet tof. In deze gevallen kun je beter voorlichten dan gelijk veroordelen, en je mond houden als je er niets van weet.

@ TS: als je hieraan begint raad ik je aan dit voorzichtig te beginnen met alleen een hand over neus en mond, dit is niet zo gevaarlijk. Tel in je hoofd mee en let op de reactie. Dit eerst voor bespreken met degene met wie je het doet, goed kijken naar de reacties en daar direct op reageren. Spreek een stopteken af, bijvoorbeeld het loslaten van een balletje in de hand of een de ander die in je been of arm knijpt. Ook nabespreken hoe het voelde voor de ander. Iemand kan in principe best even zonder zuurstof, mensen houden soms ook lang hun adem in. Als je de keel dichtknijpt wordt dit anders. Dan moet je voorzichtig zijn qua anatomie: druk uitoefenen op de luchtpijp is gevaarlijk, het gaat om het druk uitoefenen op halsslagaders.
Wil je echt de keel dichtknijpen, weet dan heel goed wat je doet en communiceer hierover. Breathplay is een risicovolle bezigheid. Hoe risicovol, daar verschillen de meningen over. Ik vind zelf dat het redelijk meevalt als je voorzorgsmaatregelen neemt en alleen neus en mond afsluit. Bij het dichtknijpen van de keel moet je je er eerst goed in verdiepen. Ik heb zelf een keer meegedaan aan een workshop van een Martial Arts beoefenaar en sm'er die hier voorlichting over geeft. Er zijn goede en minder goede technieken om dit te doen. Een disclaimer die ik meteen nu meegeef: doe dit niet bij mensen die problemen hebben met de bloeddruk of met het hart!

Ik heb hier een redelijk artikel over gevonden: https://www.samarium.nl/info/praktijk/t ... reathplay/
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Keel dichtknijpen

Berichtdoor Nelly » do 22 december 2016, 0:11

"Dan moet je voorzichtig zijn qua anatomie: druk uitoefenen op de luchtpijp is gevaarlijk, het gaat om het druk uitoefenen op halsslagaders".
Ik heb zelf een fysiotherapie-opleiding en dit is niet het enige gevaarlijke in het keel-halsgebied. Als je nl. de nek symmetrisch aan de voorzijde stimuleert loop je risico op het overprikkelen van de Nervus Vagus. Dit is een zeer complexe en veelzijdige zenuw en overprikkeling kan oa. een hartstilstand of ademhalingsproblemen tot gevolg hebben. Op mijn opleiding leerde ik dan ook in bepaalde delen van de hals enkel asymmetrisch (= aan een kant) aan te raken.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Keel dichtknijpen

Berichtdoor Noortje » do 26 januari 2017, 18:51

En dan wil ik nog toevoegen dat ook dat niet veilig is, de halsslagader aan één zijde dichtdrukken.

1)Er kunnen minuscule stolsels ontstaan die naar de hersenen schieten.
2) Niet iedereen heeft een volledige Cirkel van Willis. Dat is een cirkel van bloedvaten in je hersenen. Als deze niet volledig is kun je gewoon een herseninfarct krijgen.

Oppassen geblazen dus!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten