Elkaar begroeten en afscheid nemen gaat ongemakkelijk

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Dolores
Berichten: 2
Lid geworden op: di 04 augustus 2015, 1:59

Elkaar begroeten en afscheid nemen gaat ongemakkelijk

Berichtdoor Dolores » di 04 augustus 2015, 2:25

Hallo allemaal ik zit met iets in mijn maag. En ik wilde het eens aan jullie voorleggen.
Ik heb niet zo heel veel vrienden en zeker niet van het andere geslacht om het zo te zeggen dus ik kan niet uit ervaring spreken. Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Ik ben een alleenstaande vrouw. Ik heb een goede vriend waarmee ik soms dineer of koffie drink. En dan praten we elkaar bij wat er in ons leven gebeurd. Als vrienden onder elkaar. Nu merk ik dat het de laatste tijd best ongemakkelijk is, de eerste 10 minuten dat we elkaar zien en wanneer we afscheid van elkaar nemen. Alsof we niet meer weten hoe we elkaar moeten begroeten en afscheid moeten nemen. Het gaat gewoon heel stroef met te veel afwegingen en nadenken. Want moeten we elkaar alleen een hand geven of de gebruikelijke 3 zoenen? Nu zeggen we elkaar hallo. Dat lijkt het makkelijkst. De laatste keren dat hij me thuis bracht bleef hij maar in de auto zitten om ik denk dat ongemakkelijke te vermijden? Maar waarom gebeurd het dat wat al jaren de normaalste zaak van de wereld is (elkaar 3 keer zoenen) opeens zo lastig lijkt te zijn? Komt dit vaker voor bij vriendschappen met de andere sekse?

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: elkaar begroeten en afscheid nemen

Berichtdoor Snoozie » di 04 augustus 2015, 8:42

Waarom vraag je het hem niet gewoon?
Hij is toch je vriend.
Hij zal je een juister antwoord kunnen geven dan alle Shespotters samen lijkt me 8)

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: elkaar begroeten en afscheid nemen

Berichtdoor deco » di 04 augustus 2015, 8:43

Komen er "gevoelens" bij ....bij 1 van jullie?
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

volverlangen
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 06 maart 2015, 12:21
Locatie: Belgie

Re: elkaar begroeten en afscheid nemen

Berichtdoor volverlangen » di 04 augustus 2015, 8:54

Misschien begint hij meer in jou te zien dan maar een vriendin, en durft hij zich niet te uiten ?

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: elkaar begroeten en afscheid nemen

Berichtdoor Mannekijn » di 04 augustus 2015, 11:43

Lastig in te schatten. Ik put even uit mijn ervaring als destijds verlegen jongeman.

Stel dat hij dolgraag meer wil, maar denkt dat het initiatief van zijn kant moet komen. In onze cultuur is het ongebruikelijk om er ongevraagd bovenop te springen. Dus wacht hij op signalen dat zijn avances "welkom" zijn. Nu is het gekke bij mannen dat ze (ik tenminste) signalen van vrouwen slecht kunnen lezen en even niet weten waar ze aan toe zijn.

Wil je ook meer? Geef dan steeds vaker steeds duidelijkere signalen. Als dat niet werkt, dan bespring hem eenvoudig op de deurmat en sleur hem mee naar bed. Is mij gelukkig ooit overkomen.

Dolores
Berichten: 2
Lid geworden op: di 04 augustus 2015, 1:59

Re: elkaar begroeten en afscheid nemen

Berichtdoor Dolores » do 06 augustus 2015, 15:45

hahahah snoozie ik wou dat ik dat gewoon even durfde te vragen maar daar ben ik echt te verlegen voor. Helaas is hij net zo verlegen als ik. Lekker makkelijk he?!

Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat er opeens meer gevoelens in het spel zijn. Ik weet het niet. Wat ik bedoel met dat het lijkt alsof er zoveel afwegingen en nadenken bij komt kijken is natuurlijk zoals ik het ervaar. Het is gewoon vreemd want ik kan bijna vertellen wanneer die omkeer is geweest. Voor mijn gevoel groeide we naar elkaar toe om het zo te formuleren maar op een dag terwijl we nog even aan de deur stonden te praten kapte ik het een beetje af van nou spreek je wel weer. Misschien heb ik hem toen de indruk gegeven dat we gewoon vrienden zijn en hij maar snel weg moet gaan. Maar een andere keer wilde ik hem bedanken voor iets en gaf ik hem wel 3 zoenen en dat verwachtte hij niet dus dat was ook een ongemakkelijk iets.

mannekijn ik geloof wel dat hij ook een beetje een bord voor zijn kop heeft wat signalen betreft of ik lees het helemaal fout en wil hij gewoon vrienden zijn en is het alleen maar zo ongemakkelijk omdat hij mij geen ideeen wilt geven. Hahaha pffff als ik dat zou durven dan had ik nu hier niet gezeten. Mazelaar ben je : )

Ik weet niet hoe dat met jullie zit maar als je echt meer wilt van iemand, dan maak je toch tijd om af te spreken of niet? Dan wil je toch vaker tijd met elkaar doorbrengen? Alhoewel ik iemand 24/7 voor mijn deur niet prettig zou vinden, ook niet in een relatie en ik snap dat niet iedereen het zelfde is daarin. Maar zijn leven etc. lijkt wel opmerkelijk meer voorrang te hebben op even wat afspreken voor een koffie. Daar in tegen wanneer we koffie drinken en ik begin langzaam aanstalten te maken om te vertrekken zal hij de eerste zijn die vraagt of ik niet nog een koffie wil en zo zit ik daar weer een uur langer dan gepland.

Robb
Berichten: 145
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 23:42
Locatie: Brabant

Re: elkaar begroeten en afscheid nemen

Berichtdoor Robb » za 08 augustus 2015, 16:58

Dolores, juist toen jullie naar elkaar toegroeiden werd het opeens spannend in de zin van ongemakkelijk, met name in de begroetingen. Althans, zo begrijp ik uit je verhaal. Beide zijn verlegen en je geeft aan dat er gevoelens zijn over en weer...waarschijnlijk :-) . Tot slot schrijf je dat je hem bepaalde dingen gewoon niet durft te vragen.

Mijn suggesties;
Ga je best doen om hem toch rechtstreeks te bevragen ook al moet je je over je verlegenheid heenzetten. Dat is lastig inderdaad maar wel het beste. Lukt dat niet, zeg dan bepaalde dingen waarop hij probleemloos eventuele interesse in jou kan laten blijken. Bijvoorbeeld, dat je een vakantiemaatje zoekt voor in het najaar of dat je ervan baalde dat je laatst weer alleen naar dat museum bent gegaan. Hij kan zich aanbieden mee te gaan en evengoed kan hij zeggen dat hij musea niet leuk vindt maar wel in is voor andere dingen die ook aan zijn interesse raken. Tot slot kan hij zeggen dat hij dat vervelend vindt voor je.
Verder is het meestal zo dat je met een "hallo"..."hallo" begroeting (niet te verwarren met 'allo-'allo :mrgreen) een kasteelgracht is voor inniger contact. De stap daarnaar toe wordt gewoon erg groot. Waarom niet gewoon aankondigen dat je hem "voortaan" (?) gewoon 3 zoenen geeft. Lijkt me heel sterk dat hij jou gaat afweren. Gezien jullie vriendschap is dat op zich heel gewoon. Mij lijkt dat juist de onduidelijke houding van jullie beiden rondom het begroeten de ongemakkelijkheid vergroot. Niet de drie zoenen op de wang die zo ingeburgerd lijken te zijn. Daar hebben nog maar weinig mensen moeite mee.

Ik heb iemand gekend die telkens anders was in haar begroeting. Dan was het hallo, toen 3 zoenen, toen weer niet (ik luchtkussen haha), toen weer een hand. Op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn. Meestal lopen dingen spontaan zoals ze gaan, ook bij mij. Echter na het luchtkussen, of moet ik zeggen miskussen (zij ontweek plots), voelde het voor mij allemaal erg buiig aan bij deze dame. En daardoor onduidelijk en ongemakkelijk.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: elkaar begroeten en afscheid nemen

Berichtdoor Nelly » zo 09 augustus 2015, 0:14

Hi Dolores, het lijkt me belangerijk dat je eerst voor jezelf duidelijk krijgt wat jij precies wilt & dat ook aa jezelf vertelt. Dan ben je er daarna klaar voor om te gaan bedenken hoe je kunt proberen om je ideale situatie voor elkaar te krijgen.

Mbt. de zoenen - in ieder geval zou je daar iets over kunnen zeggen. "Maaar x.... we zoenen toch altijd 3x???" "Ik vind dat fijn en wil daar zeker niet mee stoppen oid"


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten