Blootgewoon

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Rupsje
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 17:54
Locatie: Amsterdam

Blootgewoon

Berichtdoor Rupsje » za 07 mei 2011, 11:45

Ik merk dat ik het heerlijk vind om (met lekker weer) naakt rond te lopen. Van de week heerlijk liggen zonnen in de ligweide van de sauna, en ik hou van dat natuurlijke, vrije gevoel. En nu vroeg ik mij af of een naturisten vakantie iets voor ons zou kunnen zijn.

Maar ik weet niet goed wat ik mij daar bij voor kan stellen. Lopen mensen daar ook allemaal naakt rond als het wat is afgekoeld? En tijdens het eten? Ik hou van naakt, maar het moet wel praktisch blijven. Naakt volleyballen is geloof ik niet mijn ding. En BBQ'en in eva-kostuum vind ik eerlijk gezegd niet zo fris... Dus ik vraag mij af hoe zoiets gaat. Iemand ervaring?
Alles mag, als het maar leuk is...

jwbr
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 01 januari 2010, 21:40

Berichtdoor jwbr » za 07 mei 2011, 13:26

Als niet-liefhebber: als ik kijk naar de zalandoreclame dan weet ik het weer: het menselijk lichaam is in veel gevallen niet om aan te zien. Ennnuhh... willen de dames en heren niet bukken a.u.b.? Brrrrrrrrr

gde
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 20:36
Locatie: Mechelen

Re: Blootgewoon

Berichtdoor gde » za 07 mei 2011, 23:35

En nu vroeg ik mij af of een naturisten vakantie iets voor ons zou kunnen zijn.
Vandaag stond in een van de bijlagen van "De Standaard" een reportage over vakantie in een naturisten domein:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GLP39RPS6

Rupsje
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 17:54
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Rupsje » zo 08 mei 2011, 2:11

@jwbr
Die Zalando reclame vind ik persoonlijk echt vreselijk irritant, en heeft m.i. Niets met naturisme te maken. Wat betreft het menselijk lichaam in al zijn vormen en maten; je hoeft iemand niet seksueel aantrekkelijk te vinden om iemands' zijn te accepteren. Net als in de sauna. Ik werk overigens in de zorg, dus ben wel wat gewend. ;)

@gde
Bedankt voor de link, heb de reportage met plezier gelezen. Weet nog steeds niet of het iets voor mij/ons is, maar heb er nu wel meer indruk van gekregen.
Alles mag, als het maar leuk is...

Aeolus
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 04 oktober 2010, 18:00
Locatie: Randstedeling

Berichtdoor Aeolus » zo 08 mei 2011, 23:40

En naturist is niet per se een masochist (al zullen die er wel zijn).
Dus als het afkoelt trekt ook een naturist een tshirt aan.
Wat dan wel opvalt is dat je lichaam kou ervaart via het bovenlijf. Kortom, tshirt aan, broek niet is wat je de meesten ziet doen.
En niet iedere naturist gedraagt zich hetzelfde. In de winkel op het domein lopen sommigen naakt, andere in tshirt, of pareo.
Ook verschillen de regeltjes of gewoontes van domein tot domein. Er is niet 1 universele naturistische waarheid.
BBQ-en in Eva kostuum lijkt met niet zo'n probleem. Zitten op de BBQ kan ik je ook gekleed niet aanraden, en naakt een spare rib eten lijkt me niet onhygienisch.
Kortom, relax, geniet, wees jezelf, en respecteer je medemens en de natuur.
Wind blaast door leegstaande huizen, zoals opinies bij gekken.

Elfri

Berichtdoor Elfri » ma 09 mei 2011, 8:12

Rupsje,

Hopelijk heb je wat aan mijn posting, de setting is namelijk heel anders maar mijn gevoel over het 'bloot gedeelte' komt zeer overeen met die van jou. Vandaar ik toch even reageer.

Komende zomer gaan liefje en ik naar Frankrijk op vakantie, een zogenaamd 'volwassenen-vakantie' zoals wij dat naar onwetenden hebben uitgelegd. Het is niet te vergelijken met cap d'agde of Hedonism maar heeft wel een soort gelijke insteek: er komen alleen swingers van alle lagen en soorten en maten. Het is een helemaal afgeschermd hotel/complex waar voor 80% naakt gelopen mag worden (nudisten terrein), er wordt overdag (indien gewenst) gezamenlijk wat ondernomen als wandelroutes, motortochten of het bezoeken van een kasteel of dergelijke. Er mogen maximaal 20 stellen (dus 40 personen) komen en het complex is volledig afgeschermd voor de buitenwereld. Er wordt samen ontbeten en samen 's avonds gegeten tenzij je andere plannen hebt, dan dien je je even af te melden. Je bent nooit wat verplicht, al helemaal niet qua sexuele invulling maar het kán en mág wel. Liefje en ik zijn redelijk teruggetrokken dus zullen niet te veel in groepsverband ondernemen maar de groepskortingen zijn aantrekkelijk dus wie weet doen we meer dan we nu van te voren bedenken.

Het klinkt mij allemaal heel mooi in de oren, ik ben alleen geen nudist. Liefje is dat wel... die is meer naakt als aangekleed als hij thuis is. Ik heb meer moeite met mijn lichaam te tonen in het openbaar, ik ben mij veel te veel bewust van mijn eigen onzekerheden en littekens.

Waarom we dit dan toch doen? Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat de mensen die mijn naakt gezien hebben de waarheid spreken :lol:. Ik ben lang niet zo "lelijk" als ik mezelf heb aangepraat, bovendien is iedereen in een nudisten gemeenschap gelijkwaardig. De dikke meneer van Zolando loopt naast de prachtige dame met dat donkere korte haar (zooowww die vind ik mooi zeg!). Zij ziet ook wel dat zijn lichaam minder aantrekkelijk is als dat van de buurman... Daarom zou ze ook minder snel of niet kiezen voor een aantrekkingskracht met die behaarde meneer.... Maar hij mág er wel zijn en kan net zo goed in zijn blote kont lopen als alle fotomodellen en dat is dan ook de boodschap van de reclame.

Het respect binnen de swingerswereld (waar wij een bijzonder staaltje van gezien hebben dit weekend, zo uniek!!) is zeer overeenkomstig in de nudistenwereld; je zit allemaal in hetzelfde schuitje met dezelfde bedoelingen dus maakt het totaal niet uit wie je bent, wat je beroep of leeftijd is. Geniet van die gelijkwaardigheid!

Rupsje
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 17:54
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Rupsje » ma 09 mei 2011, 15:32

@Elfri
Klinkt inderdaad heerlijk. Ik ben zelf redelijk bekend met het kinky/fetisj wereldje, wat voor een deel ook in het swingerswereldje overloopt. Ik hou er van om mijzelf te kunnen zijn, en naakt te kunnen en mogen lopen waar ik dat wil.

@Aeolus en gde
Ik begrijp dus dat men wel van je verwacht dat je naakt loopt op de meeste domeinen, tenzij het weer of andere omstandigheden het niet toelaten? Ik heb daar persoonlijk wat moeite mee. Soms vind ik het prettig om naakt te lopen, en soms vind ik het prettiger om kleding aan te trekken. Op een of andere manier kan ik vrij slecht tegen 'verplichtingen', zeker wanneer het over persoonlijke keuzes gaat. Hoewel ik het wel begrijp hoor, je probeert toch voyeurs te vermijden.

Misschien is zo'n swingersvakantie wel meer wat voor ons. ;) Maar ditjaar niet meer, heb voor deze zomer al een huisje op de veluwe geboekt. Vrijstaand, heerlijk met z'n tweetjes aan de rand van het bos. Kunnen we thuis zobloot zijn als we zelf willen (of niet). :D
Alles mag, als het maar leuk is...

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » di 10 mei 2011, 8:38

Wanneer je lid bent van een naturistenvereniging dan zeg je daar mee dat je naturist bent en dus dat je graag bloot loopt. Op een naturistenterrein loop je dus bloot en niet aangekleed rond tenzij het weer het niet toe laat natuurlijk. Dus niet zwemmen met iets aan, niet op de zonneweide met iets aan, zo zijn de regels nou eenmaal, net als dat je op een textielcamping niet bloot rond gaat lopen wanneer je daar zin in hebt.

Bloot kamperen vind ik heerlijk, en mijn kinderen ook. Eten kan prima in je blootje want daar is niets vies aan. (wel handig dat wanneer je knoeit je geen vieze kleren hebt! ;-) ) De vrijheid om 's ochtends wakker te worden en zó uit je bed richting douche te gaan vind ik heerlijk. Geen gedoe met: wakker worden, aankleden, naar de douche, weer uitkleden, na het douchen weer aankleden, etc etc.

Een naturistenterrein bevat een verzameling blootlopers, met lijven in alle vormen en maten en niemand die daar moeilijk over doet, héérlijk!
If you were right and I was wrong
Why are you the one who's gone
and I'm still here?

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » di 10 mei 2011, 18:05

Rupsje, het bericht van Kleine Engel beschrijft goed hoe prettig je je voelt op een naturistenterrein als je het fijn vindt bloot te zijn. Let wel dat er een groot verschil is tussen naturisme en oorden als Cap d'Agde. Plaatsen als de laatste zijn bedoeld voor swingers en mensen die op zoek zijn naar spannende seks. Naturistenterreinen zijn lid van de FFN (in Nederland de NFN) en zijn bedoeld voor mensen die graag ongehinderd bloot willen zijn, met respect voor de ander en voor de natuur. Erotiek is er net zozeer privé als in het geklede leven.

Zelf ben ik al zo lang naturist dat ik mij niet meer thuis voel op textielterreinen en -stranden. Bloot zijn we allemaal gelijk. We voelen de zon op onze huid, het gras onder onze voeten. We zijn gewoon lekker onszelf.

Juist om dat gevoel te waarborgen, zijn er enkele (vaak ongeschreven) regels; daar ontkomt ook de naturist niet aan. Zodra er immers te veel geklede mensen rondlopen, word je je bewust van je naaktheid. En dat is juist niet de bedoeling. Je bent dus bloot zolang het weer het toelaat. Tegenwoordig zijn er wel terreinen – met name de meer riante – waar men verlangt dat je gekleed boodschappen doet of met kleren aan de bar bezoekt. Gelukkig kennen de echt leuke, kleinere terreinen dergelijke voorschriften niet. Een handdoekje mee naar het terras is meer dan voldoende.

Over voyeurs hoef je je geen zorgen te maken op de gangbare kampeerterreinen. Je moet lid zijn van de NFN om toegang te krijgen. Bovendien liggen veel terreinen nogal afgelegen. Alleen op stranden zijn kijkers alomtegenwoordig. Zelf ben ik daar volstrekt ongevoelig voor, maar ik kan me voorstellen dat je op die plekken enige gêne voelt.

Goede info vind je op de site van de NFN. Ik zou zeggen, probeer het eens een weekendje!
Amor vincit omnia

geilcaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 juli 2011, 18:10
Locatie: Spanje

Berichtdoor geilcaatje » vr 15 juli 2011, 7:30

Een nudisten plek heeft meestal wel enkele zones waar men verplicht gekleed moet gaan, zoals bijv. het restaurant. Zie bijvoorbeeld deze website. Vond het erg grappig te lezen dat er ook nudisten cruises zijn.

Ik ben ook graag naakt. Thuis en soms ook buiten. Persoonlijk vind ik bijv. ook niets lekkerder dan naakt zwemmen! Misschien kun je eerst eens naar een naturisten strand gaan. In Nederland zijn er verschillende naaktstranden waar je in de paviljoens ook naakt mag zijn, soms alleen op het terras. Zie dus op deze website en bij bijvoorbeeld Zandvoort over info over de paviljoens. Zo kun je gewoon eens kijken hoe het voor een dagje bevalt.

Liefs,
caatje
Geniet Nooit Met Mate

Elfri

Re: Blootgewoon

Berichtdoor Elfri » za 13 augustus 2011, 15:23

Zoals eerder beschreven, hebben wij dit jaar een vakantie gehad waarin nudisme een onderdeel was. Ik ben geen uitgesproken naaktloper, geen echte nudist of naturist en had zo mijn bedenkingen. Mijn liefje daarentegen was al naakt nog voor ik me omgedraaid had :lol: .

Nu kan ik alleen maar spreken vanuit mijn ervaring met het vakantieadres in Frankrijk en aangezien het naast nudistenplek ook een soort 'vrijheid blijheid date vakantie' betrof, zal het niet representatief zijn voor de nudistencampings/ resorts of stranden. Maar ik heb er erg van genoten.

Het warme zonnetje op je huid.. het lachen om iedereen die werkelijk ALLES moest insmeren... oprechte verbazing dat een penis ook daadwerkelijk bruin wordt. Ik heb overal van genoten! Naakt zwemmen, gelijkwaardigheid en volstrekte respect voor eenieders lichaam en verhaal.
Er was een duidelijke regel; buiten mag je naakt lopen wat je wil en ook binnendoor naar de speelruimte en eigen appartementen; Gewoon doen. Maar zodra er een samenkomst is voor drankjes en eten moet je aangekleed zijn.

Ik was de eerste keer wat kritisch om mijn kleding uit te trekken... ik had daarom een doorzichtige lange jurk aan. Ik was wel naakt maar met vitrage zeg maar :mrgreen: Die jurk had ik altijd bij me en het voelde heerlijk veilig om te weten dat ik me altijd kon bedekken. De eerste dagen deed ik dat dan ook af en toe, niemand die dat gek vond. Niemand die me er naar vroeg, ik heb alleen complimentjes gekregen dat ze de jurk vreselijk leuk en zelfs geil vonden staan. De laatste 5 dagen heb ik de jurk niet meer aan gedaan en ben ik tot aan mijn billen aan toe bruiner geworden dan ooit. (gaat in mijn geval al heel snel :wink:)

In mijn beleving moest ik mijn eigen drempel over. En omdat iedereen mijn drempel respecteerde en me niet ging pushen in de zin van 'je bent mooi genoeg hoor'... ging ik ook mee met de stroom! Naakt lopen is een puur gevoel en heeft van mij erg veel zelf acceptatie gevraagd. Blijkbaar had ik er een paar dagen voor nodig om dat van mezelf te ontdekken.

bo_
Berichten: 645
Lid geworden op: di 24 april 2007, 16:14
Locatie: linkerkant van de afsluitdijk

Re: Blootgewoon

Berichtdoor bo_ » za 13 augustus 2011, 18:31

Mmmm moet mij toch iets van het hart. Je zegt ergens dat je liever zelf bepaald waar en wanneer je bloot loopt en ik kom nu niet meer van dit plaatje in mijn hoofd af: Mijn gezin op een textielcamping en daar zelf bepalen waar en wanneer we wel of niet bloot lopen.

Als je naar een textielcamping gaat, heb je je kleren aan, als je naar een naturisten terrein gaat, doe je ze als het weer het toelaat uit. Op sommige terreinen moet je ze idd op bepaalde plaatsen uit, bij andere weer niet. Op sommige terreinen doen ze heel moeilijk met bijvoorbeeld jeugd, bij de andere weer niet. Lees recensies, bekijk de site, bel het terrein naar je keuze en hoor wat daar de normen zijn.

Heel veel vakantie plezier, waar je dit, of volgend jaar ook naar toe gaat.
Leven is het meervoud van lef.

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Re: Blootgewoon

Berichtdoor Sletje » ma 22 augustus 2011, 17:39

Wij gaan ook al een aantal jaren op vakantie naar naturistencampings. Uiteraard ga je daar naartoe omdat je graag naturistisch wilt recreëren, dus naakt. Als je het koud krijgt trek je iets aan, maar niet omdat je toevallig een dagje geen zin hebt om naturistisch bezig te zijn. Ik kan me daar trouwens persoonlijk niet zoveel bij voor stellen, want het is juist heerlijk om aan het begin van de vakantie je kleren ritueel uit te gooien en pas aan het eind van de vakantie weer aan te trekken :-). Wij zoeken wel altijd een camping uit waar relaxed wordt omgegaan met naturisme, omdat onze inmiddels puberdochter nu op een leeftijd is gekomen dat ze zich er minder comfortabel bij voelt (om zichzelf bloot te geven, niet om andere mensen naakt te zien). Op veel campings vinden ze het prima als de jongeren een kort broekje dragen, of een omslagrokje o.i.d. In de omgeving van het zwembad is naturistisch altijd wel verplicht. Als ik jullie was zou ik het gewoon eens een weekje uitproberen. Kijk eens op de NFN website, daar staan een heleboel campings en Resorts met commentaren van mensen die er zijn geweest.

Liefs,
Sletje
Afbeelding

Romario
Berichten: 291
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 12:53

Re: Blootgewoon

Berichtdoor Romario » za 29 juni 2019, 13:02

Even een heel oud onderwerp terug omhoog gooien.

Ik merk meer en meer dat ik bij dit weer - en soms ook wel bij minder warm weer - vaak zin heb om naakt te zijn. Vind het gevoel en de vrijheid heerlijk. Alleen kan het op zo weinig plaatsen. Thuis kan het beperkt, want inkijk van buren bvb.
Zou daarom wel eens een naaktstrand of naaktdomein willen bezoeken, maar twijfel nog wat.
Ik heb er geen probleem mee om mezelf bloot te geven of anderen naakt te zien. Waar ik wat mee zit, is dat naaktheid nu nog een sterke link heeft met sex. En het gebeurt dus wel vaker dat ik in het begin van het naakt zijn, een tijd met een erectie rondloop. Hoe ga je daarmee om in een plek waar iedereen naakt is? En hoe gaan de anderen ermee om? Enerzijds is me bloot geven geen probleem, maar "in volle glorie" is toch nog net iets anders. Anderzijds wil ik niet dat de anderen er aanstoot aan nemen.

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Blootgewoon

Berichtdoor Vaudeville » za 29 juni 2019, 14:27

Herken het wel. Toen ik voor de eerste keer naar de sauna ging had ik hetzelfde gevoel. Maar toen ik er een keer liep was het gevoel van naakt zijn eigenlijk weg, iedereen loopt er naakt. En hoe vaker je het doet, hoe minder je associatie met sex.
Je zou eens naar een sauna kunnen gaan met een zonneweide ofzo, ga liggen zonnen. (en vergeet je billen dan niet in te smeren!)


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten