Veel te nauw

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Pixie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 maart 2010, 0:00

Veel te nauw

Berichtdoor Pixie » ma 22 maart 2010, 0:45

Hi!

Ik heb een probleempje. Nouja , probleempje..
Het volgende is er aan de hand.

Ik heb nou een aantal maanden geen sex meer gehad omdat mijn 'vriend' in Engeland zit voor zijn werk. Nou heb ik gemerkt dat ik in die maanden steeds nauwer werd. Opzich niet raar , maar nu is het zo erg dat ik er zelfs geen normale tampon meer inkrijg. Alleen de mini's willen nog zo af en toe.. :roll:
Ik heb hier nooit eerder last van gehad , en mijn vraag is dus ook of dit normaal is.
Ik heb zelf het gevoel dat er iets niet klopt , omdat als ik alleen al probeer een normaal formaat tampon er in te doen , ik al door een hel ga van de pijn.

Is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan of iets dergelijks?
Of hebben meer vrouwen dit probleem wel eens gehad?

Groetjes ,
Pixie.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 22 maart 2010, 0:49

Als je twijfelt altijd naar de huisarts gaan, hoeveel goede en lieve reacties je hier ook zou kunnen krijgen, zekerheid dat er geen fysieke oorzaak is is in ieder geval goed...

Ik herken je "probleem" niet sorry
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

EstherC
Berichten: 5078
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » ma 22 maart 2010, 1:08

Ik zou ook zeker even naar de huisarts gaan hiermee als ik jou was. Je geeft aan dat je hier nooit eerder last van hebt gehad en dat je echt helse pijn hebt wanneer je een tampon probeert in te brengen. Dat lijken me toch signalen om dit serieus te nemen. En het lijkt me sowieso fijn om zeker te weten of er lichamelijk iets 'mis' is.

Succes!

sarah
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 12:18
Locatie: noord holland

Berichtdoor sarah » ma 22 maart 2010, 9:22

Als ik lang geen sex heb gehad is het de eerste keer weer even rustig aan beginnen voor mij. Maar na een paar minuten is het weer helemaal normaal.
Ik zou in jou geval ook even bij je HA langs wippen. Al hoor ik vaker dat de artsen met deze problemen weinig doen. Althans, dan heb ik het over de extremere gevallen waarbij vrijen ook super pijnlijk blijft. En is een naam voor die gevallen, maar ik kan er niet opkomen.
Al wil ik hier niet mee zeggen dat er met jou wat serieus aan de hand is hoor... ik ben geen dokter.. dus wat weet ik.. ? :) Alleen een arts kan zekerheid geven.

Succes ermee!

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » ma 22 maart 2010, 18:11

kijk, als je met je partner vrijt word je vochtig en dat gebeurt niet als je een tampon in brengt,
je zou kunnen proberen om de tampon op een andere manier in te brengen of iets gladder te maken.
maar ik denk als je partner weer thuis is er niks aan de hand is,ik weet niet hoe lang je daar nog op moet wachten .
maar als het ook niet lukt met hem dan zul je toch echt wel naar een arts moeten.
alleen dat kun je nu nog niet uittesten jammer genoeg
ik denk toch dat je voorlopig gewoon maandverband moet gebruiken en dan op je vriend wacht voor een vrijpartij .
komt vast goed,pixie :)
: )

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » wo 24 maart 2010, 22:59

Over het algemeen raak je niet erg opgewonden bij de gedachte dat je een tampon moet inbrengen en bij mij is het vaak zo dat mijn vagina erg droog is bij gebruik van tampons, zeker als je iets te vroeg verwisseld. Logisch dat-ie er niet zo soepel ingaat. Een beetje spuug kan wel eens helpen...

Ik zou nog even afwachten hoe de seks verloopt met je vriend wanneer die terug is, maar aangezien dit soort problematiek heel vaak psychisch is (en ik zeg niet dat dit bij jou het geval is hoor) zou het kunnen dat je je er zo druk over maakt dat hij niet bij je naar binnen kan. Dat je dus gaat blokkeren omdat je je er van te voren al druk over hebt gemaakt en wil dat het nu dus goed gaat.
Ik heb nog nooit van fysieke oorzaken voor vaginisme gehoord (behalve vulvaire vestibulitis), maar als je het niet vertrouwd (en ik ben geen arts natuurlijk) kun je er maar beter mee naar je huisarts gaan.

EstherC
Berichten: 5078
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » wo 24 maart 2010, 23:04

Tsja, ik vraag me toch af... TS heeft het over 'door de hel gaan van de pijn'. Tampons inbrengen gaat bij mij ook weleens lastig, maar dan nog ervaar ik dat niet als helse pijn hoor.

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » wo 24 maart 2010, 23:20

Wat je in de tussentijd zelf kunt doen is: een rustig moment uitzoeken, je slipje uittrekken en even op bed gaan zitten. Benen wijd en een spiegel erbij. Wellicht kun je aan de buitenkant van je vagina ook al zien of er iets gaande is. Roodheid, schraal, wondjes, etc...
Verder eens met Esther, had even niet gezien dat zelfs een tampon inbrengen zoveel pijn doet! Niet goed inderdaad.

famke
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 september 2009, 13:50
Locatie: Fryslân

Berichtdoor famke » do 25 maart 2010, 17:57

ik herken het wel hoor. wij hebben af en toe ook periodes, lees maanden geen seks en dan voelt het na die tijd net of is het weer een eerste keer. net of moet het weer worden opgerekt. met een tampon heb ik er trouwens geen last van.
Hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op.

bennlzh
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 juli 2014, 20:36

Re: Veel te nauw

Berichtdoor bennlzh » ma 14 juli 2014, 21:16

Ik zelf ben groot geschapen, had een slanke vriendin, 3 tot 4 keer sex per dag niks aan de hand.
Echter als we 1 week lang even geen sex hadden, werd ze ook krapper, hoelanger sex uitgesteld werd, des te krapper ze werd.
Veel meer sex hebben, en vaker iets in je kutje stoppen, als je vriend weg is, kleine vibrator kopen en een wat grotere, glijmiddel
en gaan met die banaan.

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Veel te nauw

Berichtdoor mikky » di 15 juli 2014, 10:33

Persoonlijk zou ik dit toch even latten checken bij de huisarts. Wat ongemak bij het inbrengen van een tampon is toch iets anders dan helse pijn.
En wij weten hier veel maar zijn ( zover ik weet) geen arts

LuxeryToys
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 januari 2015, 14:38
Contacteer:

Re: Veel te nauw

Berichtdoor LuxeryToys » wo 21 januari 2015, 21:28

Ik zou ook zeker even langs de huisarts gaan om het te checken. Maar waarschijnlijk kan het geen kwaad.

EDIT Louve vanwege off-topic, posting riekt naar reclame.

lisaM
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 16:38

Re: Veel te nauw

Berichtdoor lisaM » di 24 maart 2015, 13:55

Ik heb het zelf nooit gehad maar als ik jou was zou ik even langs de huisarts wippen, altijd verstandig om te doen

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Veel te nauw

Berichtdoor Anwen » di 24 maart 2015, 14:15

Ik denk dat je er vijf jaar na dato niet meer achter komt of ze dat heeft gedaan.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Veel te nauw

Berichtdoor Lolly1968 » di 24 maart 2015, 23:15

Ha,ja....zie nu pas -naar er liefdevol op gewezen te zijn- dat het al een oude vraag is..... :D6

Ja hoor,het komt voor,echter procentueel gezien heel weinig.
En vaak is er geen specifieke fysieke of psychische reden voor.
Het best is inderdaad een bezoek aan je huisarts om het een en ander uit te sluiten.
Kan zelfs zijn dat je een blessure hebt aan een van de buikspieren/banden.
Je vagina zit vol met spieren en aanhechting spieren om het maar even zo te noemen,en die trekken zich als het ware terug.
Een veel gebruikte remedie is zoals in een ander antwoord het dagelijks inbrengen van een dildo met genoeg glijmiddel als dit nodig mocht zijn.
Het komt ook wel voor bij jonge vrouwen -die er vermoedelijk aanleg voor hebben- die voor het eerst geslachtsgemeenschap hebben
en daarna een langere periode niet. Je zou kunnen zeggen dat je vagina zich weer 'terug trekt' naar zijn oorspronkelijke vorm.
Er zijn vrouwen bekend die om een 'normaal' functionerend seksleven te hebben dagelijks dildo oefening moeten doen.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten