moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Het café is altijd open. Iedereen is er welkom voor wat warmte, gezelschap, een goed gesprek of gewoon just for the fun!

Moderators: Neena, JanWbr

brother
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 28 juli 2014, 19:42

moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor brother » ma 03 juni 2019, 16:02

Mag ik even vragen.
Ze weet het, telkens bij nieuwe maan of volle maan kan ze enorm onredelijk doen tegen me. Ik doe niet genoeg in en rond het huis, er is nog zoveel te doen en vandaag lees je de krant alsof er niets moet gedaan worden.
Of, ik vraag zo dikwijls of je de grasmachine op gang wil trekken en altijd die je het gazon zelf, jij doet enkel maar de leuke dingen (alsof een uur achter de grasmachine leuk is). Soms heb ik weerstand tegen die houding en slaag erin paal en perk te stellen soms barst ik zelf en loop als het ware in die val.
Het kan soms zulke enorme proporties aannemen dat ik dingen zou doen waar ik achteraf spijt zou van hebben. Ja zo erg is het.
Is dit herkenbaar ? Wat doe je er aan ?
Ik ben even teneinde raad.
Thanks
Brother
Vrouwen komen van Venus maar mannen zijn de originele aardbewoners !

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor Carina » vr 07 juni 2019, 22:37

Bij mij niet herkenbaar maar ik weet dat het bij meer vrouwen voor komt.
Wat je er aan doet zou ik niet weten. Hopelijk is er hier een ervaringsdeskundige.
Sterkte.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor Vaudeville » za 08 juni 2019, 10:42

Je kunt je je ook afvragen of je het moet pikken. Die eens een keer hetzelfde? Het zal knallen, dat geloof ik wel. Maar mss dat je partner het dan snapt wat ze doet?

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor Inya » zo 16 juni 2019, 11:57

Loopt de maancyclus niet toevallig gelijk met haar menstruatiecyclus? Niet dat dat dan het probleem minder maakt..

Hoe dan ook zou ik gewoon aangeven dat ze onredelijk is, en wel/niet doen wat ze vraagt omdat je dat zelf wil of niet. Of wel doen omdat het gewoonweg moet gebeuren.

Botsen is niet erg, niks is altijd rozengeur en maneschijn. Zolang je er samen maar weer bovenop komt, dan zitten jullie goed.
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor Laars » zo 16 juni 2019, 18:27

Ik heb het ook andersom meegemaakt, bij stress werd alles afgewenteld op de omgeving. Ik trok het meestal, was heel lang liefjes en begripvol, maar als ik ongesteld werd dacht ik ineens je kan de f*cking pot op! :twisted:
Trouwens, ik kan zelf ook onredelijk zijn! En heb soms enorme behoefte aan niets, geen sociale prikkels en of weer iets moeten aanhoren, gewoon niks#stop#rust!

Volgens mij goed je grenzen bepalen en aangeven, een mak lammetje heeft niemand iets aan.Oprecht en duidelijk! Wat ik nu lees is dat jij je inhoudt, grote kans dat er een punt komt dat dát niet meer lukt met alle gevolgen van dien.

Laars, soms luid en duidelijk
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor Mannekijn » di 18 juni 2019, 17:25

Hahaha, luid kan ik niet beoordelen, maar duidelijk ben je altijd wel, Laars.
Sowieso scherp. Ik zou je wel eens mee willen maken bij volle maan....
Beetje vreemde tik van mij, vrouwen kunnen woest aantrekkelijk zijn als ze boos zijn.

brother
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 28 juli 2014, 19:42

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor brother » vr 19 juli 2019, 16:49

Iedereen erg bedankt voor de goede raad, het medeleven enz
Het helpt me geen zier vooruit vrees ik, want elke suggestie is reeds uitgetest. :D9

Weet je wat ik doe, de volgende gelegenheid pak ik m'n boeltje op en laat haar, of we gaan in een LAT relatie. Dan probeer ik een f_ckbudy te vinden want ook die f_ck heeft opgehouden.

Ben het een beetje veel beu, dat hoor je wel.
Vrouwen komen van Venus maar mannen zijn de originele aardbewoners !

brother
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 28 juli 2014, 19:42

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor brother » vr 19 juli 2019, 16:50

Iedereen erg bedankt voor de goede raad, het medeleven enz
Het helpt me geen zier vooruit vrees ik, want elke suggestie is reeds uitgetest. :D9

Weet je wat ik doe, de volgende gelegenheid pak ik m'n boeltje op en laat haar, of we gaan in een LAT relatie. Dan probeer ik een f_ckbudy te vinden want ook die f_ck heeft opgehouden.

Ben het een beetje veel beu, dat hoor je wel.
Vrouwen komen van Venus maar mannen zijn de originele aardbewoners !

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor Vaudeville » wo 24 juli 2019, 17:51

Dat is wel duidelijk ja. Heb het gevoel dat er meer speelt, ook gezien je reactie in het andere topic waar je reageerde.

Angel17
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 01 december 2023, 10:45

Re: moodswings tijdens nieuwe en volle maan

Berichtdoor Angel17 » vr 01 december 2023, 11:41

People anecdotally report that the full moon affects their mood, but the existing research does not support this claim.


Terug naar “Café Shespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten