Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Anvers
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 14:05

Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Anvers » zo 27 september 2015, 11:15

Ik ga binnenkort wellicht scheiden.
Het zit er al heel erg lang aan te komen, en buiten een aantal zeer te verwachten gevoelens is er ook een soort opluchting bij. 't Is zelfs zo dat ik er bijna naartoe leef. Hoewel er een aantal aspecten onprettig zijn en ik me bij het "hoe" van sommige dingen nog vragen stel, kijk ik naar sommige dingen wel uit.

Het is zo echt jaren geleden dat ik nog een geregelde eh, intieme relatie had. Echt al acht jaar geleden of zo, het grootste deel van mijn huwelijk.

Ik voel me nu heel erg verlegen.
Het zit hem niet in uiterlijk of zo. Ik ben een verzorgde, sensuele vrouw, ik vind dat ik er best goed uitzie en hou van mijn lichaam. Ik denk dat het op zich niet zo heel moeilijk is om seks te krijgen. (ik wil het niet met gelijk wie; goed: seks is toch redelijk sacraal, dat wil ik zelfs nu ik er echt wel veel zin in heb om eraan te beginnen niet met gelijk wie :lol: )

Het zijn de andere dingen.
Enerzijds is er het intieme. Ik weet dat het onnozel klinkt, maar het vat zich bijna samen in die onnozele vraag "hebben ze het veranderd sinds ik 't voor het laatst deed?"
Ik was (nouja, wat heet goed) echt goed in seks, flexibel, open, responsief, en ik probeer attent te zijn voor mijn partner en bij te leren.
Nu is het al zo lang geleden dat ik echt door de grond ga bij het idee dat ik het allemaal niet echt gewend ben.

Ik ben bovendien op dit moment - zonder concrete stappen en met een paar heel kleine hoopgevende details - smoorverliefd op een man waarvan ik weet dat hij zo goed is in bed. Wij hebben in het verleden een paar near misses gehad, een enorme clash met een paar jaar geen contact maar innige liefde tussenin, meestal platonisch van "het kan niet zijn". En nu is er opeens de opening...
Nu goed.
Ik ga door de grond bij het idee dat ik daar onervaren sta.
(edit: mijn lichaam is nog redelijk hetzelfde, maar mijn borsten zijn niet meer zo sùperhoog en stevig. Iets zachter. Dat is ook zoiets.)

Als dat niets wordt, hetzelfde trouwens. Het idee alleen al van voor een man staan, eigenlijk wetend dat ik echt aantrekkelijk bén, maar na zo lang afgewezen te zijn in mijn huwelijk heel kwetsbaar, maakt me zo verlegen. Ik heb er allemaal geweldig veel zin in, voel me heel open en ik heb mijn vrouwelijkheid, die er altijd was en ik de laatste jaren denk ik gewoon om verder te kunnen gaan een beetje had geplant voor "later" enorm voelen opbloeien en naar boven komen. Ik vrij met niemand, maar het idee alleen al doet zoveel in mij wakker worden.

In combinatie met mijn hele bijna-seksloze afgelopen decennium voelt het zooooooo spannend dat het bijna eng voelt.
Krijg dat als man in huis...?

Mocht ik nu echt maagd zijn, piepjong.. Ik ben verre van oud, en piep ook niet. En het is zo vreemd dat een jonge mama daarin zo verlegen is. Dat kan toch heel raar overkomen, niet? Ik kan daar toch moeilijk staan van "be gentle with me"?

Dan heb ik het nog niet over het praktische.
Ook misschien onnozel maar... Man, dat gedoe met schaamhaar bijvoorbeeld. Ik hou de onderkant helemaal glad, maar moet echt wat erboven zit ook allemaal af? (dat doet zo kleine-meisjesachtig aan, bijna pedofiel)
(= hebben ze seks écht veranderd? :lol: )

Kortom: ik voel me echt als een tiener die in de Cosmo leest en denkt: iek!
Alleen ben ik geen tiener meer.

Help! :lol:

Virasana
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 juni 2015, 11:38

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Virasana » zo 27 september 2015, 13:27

Goed nieuws! Er is niets veranderd! Gewoon doen wat goed voelt.

Anvers
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 14:05

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Anvers » zo 27 september 2015, 14:17

Ja, op zich ben ik wel zover. ;)

Wat het gevoel niet magisch doet oplossen. En ik heb ook geen zin om erdoorheen te rushen. Ik heb mijn gevoel lang genegeerd. Nu wil ik voelen.

Ik vroeg me af of anderen dat herkennen. En hoe je ermee omgaat.

Anvers
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 14:05

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Anvers » zo 27 september 2015, 14:19

En ook wel: klopt mijn gevoel van de andere kant, dat het vreemd is als je zo iemand leert kennen?

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor amaretto » zo 27 september 2015, 15:44

Ik denk dat je gevoelens niet meer dan normaal zijn.. ik herken er mezelf (paar jaar geleden) heel erg in. ook sexloos huwelijk gehad voor vele jaren... en dan die eerste keer opnieuw... Ik was 40kg te zwaar, in tegenstelling tot jou vond ik me toen zelf niet aantrekkelijk... gelukkig was de minnaar in kwestie meer dan attent.. Ik zie mezelf nog altijd in de lift staan en zeggen dat hij er nog tussenuit kon knijpen..meer nog.. zelfs op de kamer heb ik dit herhaald.. stond toen te beven van nervositeit omdat ik me bloot moest geven én dat ik ging vrijen (en omdat ik het zo graag wilde, speelde ook mee hahaha)

Enfin, het resulteerde in wat in mijn ogen nog steeds één van de meest memorabele vrijpartijen voor mij is. Zaken die ik in mijn huwelijk qua sex nooit mocht doen, waren voor hem zo vanzelfsprekend.. meer nog, hij leerde mij dat het zowel voor hem als voor mij puur genieten was om die dingen te doen... en dat het heel normaal is.. dat je geen freak bent, als je passioneel bent, enz....

Dus neem je tijd om je scheiding te verwerken (want een weerbots komt er toch), maar probeer ook te genieten van het (her)ontdekken van je sexualiteit.... het is meer dan de moeite waard.

Anvers
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 14:05

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Anvers » zo 27 september 2015, 15:53

Dat is een lief bericht.

Ja, het is gewoon zo nieuw opeens. En zo'n potentieel compleet andere situatie.

Ik ben geweldig benieuwd, en heb best veel zin in alles, en anderzijds voel ik een soort verlegen spanning die waarschijnlijk niet past bij iemand ouder dan pakweg 20 :)

Virasana
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 juni 2015, 11:38

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Virasana » zo 27 september 2015, 16:47

Je zegt overigens dat je wellicht bijna gaat scheiden, en er zijn ook kinderen? Dus de scheiding staat nog niet vast? Een scheiding is geen feest en je zult heel wat emoties gaan ondervinden, fijne en minder fijne. Allemaal te overzien, als het geen drama wordt. En heerlijk natuurlijk als je opnieuw je weggezakte gevoelens van spanning en intimiteit kan gaan meemaken, maar vergeet de kinderen (of je kind) niet! Een welgemeend advies, bepaald niet bedoeld om je op andere gedachten te brengen.

Anvers
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 14:05

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Anvers » zo 27 september 2015, 16:50

Dank je. Dit is niet onbezonnen. Ik werk al 7 jaar aan deze toestand.
Op een dag is het genoeg. Of in zekere zin zelfs, onhoudbaar. Ook voor de kinderen.
Ik ben heel traag, weloverwogen, en met elk mogelijkheidje aan de slag gegaan.
Ik vind dat ik - en wij allemaal trouwens - nu weer mogen leven.

Virasana
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 juni 2015, 11:38

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Virasana » zo 27 september 2015, 16:57

Laat dan het avontuur beginnen!

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Nelly » ma 28 september 2015, 22:22

Ik denk dat je daar prima kunt gaan staan van "be gentle with me" ;-) & ik zou ook rustig opbouwen. Niemand zegt dat je in een keer all the way hoeft te gaan - als er echt zoveel chemie tussen jullie is - kun je dat op simpele dingen ook naar boven halen.... Veel plezier!

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor zee » ma 28 september 2015, 23:30

Eens met Nelly... Ik denk dat je je over dat punt geen zorgen hoeft te maken, het kan juist een mooie extra dimensie geven.
Als ik me als man in die positie zou bevinden, zou ik het verzoek "be gentle with me" hoogst bekoorlijk, eervol en vertederend vinden. Het kan juist iets nobels wakker maken in de man - op dat ridderlijke aangesproken worden vindt menige man een erg prettige omstandigheid. Ook en zeker als het op beminnen aankomt.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Anvers
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 14:05

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Anvers » di 29 september 2015, 17:19

OK, ietwat gerustgesteld. (toch allemaal veel te spannend)

Masterbass71
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 31 juli 2015, 17:51

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Masterbass71 » di 29 september 2015, 22:42

Eerst eens wat online rondkijken?
Hoeft niet meteen in het diepe te duiken .....

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor Nelly » di 29 september 2015, 23:01

@Anvers - je doel is dat jullie allebei veel plezier hebben. Als jij jezelf forceert, omdat je iets moet 'bewijzen', dan betalen jij en hij dat later terug in sex die toch tegenvalt.

Vertrouw gewoon je lichaam en het zijne - als het goed voelt gaat het goed & kom je vanzelf overal ;-)
En niet vergeten hem ook eens rustig te bekijken - hij ligt nu vast ook op de zonnebank!

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Bijna gescheiden en bij idee van wat komt superverlegen

Berichtdoor fuutje » wo 30 september 2015, 12:24

Ik ben het helemaal eens met Nelly en Zee.
Ik heb het zelf mee mogen maken, zo'n benadering...
Ik gun het iedereen :kiss:
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 12 gasten