Testosteronbommen op Nederland

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor just_the_thought » ma 21 september 2015, 22:30

@ elhv

Ik denk dat het júíst een probleem is van zowél de mannen uit die mannengestuurde moslimsamenleving en de redelijk gefemininiseerde Westerse samenleving waar ze in terecht komen. We zien het al bij opgeschoten Marokkaanse jongens: ze gaan lopen sissen en roepen naar Westerse vrouwen die in hun ogen als een hoer rondlopen. Wij in Nederland kijken ook wel naar vrouwen in zomerkleding maar kunnen er volgens mij veel beter mee dealen.

Dus wellicht zijn niet alleen de doorsnee jonge mannelijke vluchteling maar ook de gemiddelde Nederlander 'testosteronbommen', maar het gaat er nu juist om: kunnen die niet-westerlingen die 'thuis' mogelijk alleen vrouwen in het zwart gehuld zien wel dealen met de vrijgevochtenheid van de westerse vrouwen? Daar zit wel 1 van de clash of cultures. En ik denk dat we wel meer van elkaar niet begrijpen.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Jippie » ma 21 september 2015, 23:56

De domheid regeert....I rest my case.....
Daar is zeker niets tegen in te brengen met Multi Merkel aan het roer.

Ik plaatste eigenlijk een willekeurige link (staat er ook bij )
Een Facebook vriendin ( 60 jaar) van mij woont namelijk in Zweden en ziet het voor haar ogen gebeuren.
"Everything is escalating so fast, I am also worried. Especially since I don't trust our politicians. And I don't trust muslims either, they are already too many in Sweden. But I am older than you and hope to be dead before they take over."
Ze zijn daar in redelijke mate in paniek. Vrouwen verven hun haar al zwart om niet op te vallen volgens haar verhaal.
Maar goed Zwarte Piet weet het allemaal wel.
Wie de krant leest weet wat er in de krant wordt geschreven en wie naar het journaal luistert weet wat er in het journaal wordt gezegd... maar niemand weet wat er ondertussen in de wereld gebeurt.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9547
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Carina » di 22 september 2015, 0:22

Zonder inhoudelijk op de discussie in te willen gaan, wil ik toch even een opmerking plaatsen.

Ik ben op Lesbos geweest. Een van de eilanden waar de vluchtelingen aankomen. Ik heb gezien wat en wie er daar aankwamen op het eiland. En ook wat voor gevolgen het oa heeft voor het eiland.
Van te voren wist ik dat er vluchtelingen zouden zijn, maar nooit had ik me een voorstelling kunnen maken van wat ik daar aan zou treffen. Het heeft diepe indruk op me gemaakt (understatement).

En ik maak me zorgen. Want ondanks dat ik van mening ben dat mensen geholpen moeten worden, ben ik ook van mening dat we niet weten wat we binnen halen. Wat we ons op de hals halen...

Wat betreft die domheid, domheid is als je denkt dat je weet waar je over praat maar alleen uitgaat van de zielige plaatjes die de media je voorschotelen. Die laten alleen zien wat we mogen zien...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Mar » di 22 september 2015, 3:54

In Zweden vind je van noord tot zuid bij elke deur van de supermarkt een bedelaar. 1 per deur. En capuchons en hoofddoeken op de parkeerterreinen. Geeft niet, maar het is een schril contrast met de jaren '70 - '80, waarin bijna niemand het land in kon.
In diverse regio's moet je niet verbaasd zijn als je hakenkruisen tegenkomt. In staal gestansd, op stickers, als graffity. De eerste keer schrok ik me rot, maar de Zweden waren er zelf toen al (2008) aan gewend.
Veel inwoners houden sinds een jaar of twee,drie hun hart vast nadat een Zweedse politicus het hele Syrische volk (23 miljoen mensen) heeft uitgenodigd. Omdat de uitnodiging enthousiaster werd aangenomen dan verwacht. Finland en Denemarken hebben er grensproblemen door en de Denen zijn de cartoonrellen écht nog niet vergeten.
In midden en vooral noord-zweden is serieuze jeugd-werkloosheid. Jongeren kunnen ook en zelfs dáár niet een huis bekostigen, maar nu moeten de asieleisers er wel van alles kunnen krijgen.
Al weer jaren geleden verschenen er in Scandinavië literaire romans waarin geschreven wordt over de innerlijke spagaat tussen de nieuwe agressie en de verworven opvattingen over tolerantie. Een teken aan de wand.

Je hoeft heus geen 7 jaar migratiedeskundologie (Lucassen en Van Dyke) te studeren om te snappen dat dat fout gaat op een dag.

Ik ben dan ook niet het bangst voor de T-bommen (al verwacht ik wel een keer een échte aanslag), maar voor de categorie die in de zieligheid blijft hangen. Voor het Helpersyndroom (deel van de asielindustrie). De grootheidswaan (Merkel, Wir schaffen dass, waarna de dan verantwoordelijken finaal instorten). De hypocrisie met z'n manipulaties (MSM). Die behoefte om het goede te doen ('Gutmensch'). De arrogante instelling dat je een systeem mag uithollen waar je geen drol voor gedaan hebt (sommige, vaak te jonge, politici. 'Wij blijven hier'. ). Voor de kennelijk gepostvatte gedacht dat je dán pas een goed mens bent als je juichend de kop van een onoverzienbare mensenstroom ontvangt en bovendien diegeen die aan overmorgen denkt meent te mogen uitschelden voor nazi, racist, vieze pvv-er, extreem-rechtser, fascist, onderbuiker. Ja, dat overtuigt nogal.

Ik zeg: zet Spanje vol solar en exporteer de energie. Bouw je eigen dak vol zonnecellen, ook als je overheid geen subsidie geeft. Ga nooit meer op vliegvakantie, ga in consumentenstaking, zwaai de olieboeren de straat en staat uit en geef de T-bommen een doos condooms en een bulldozer om bij hun vrouw en kind in het thuisland een huis te bouwen. Want wat ze nou doen vind ik wel dapper, maar niet verstandig en ook niet iets om écht trots op te zijn. Een echte vent, elHV, staat voor huis en haard en verdedigt zijn vrouw en kind (doe eens gek en stop bij nummer 3) - en dat alles het liefst in overdrachtelijke zin want het hoeft niet met bloed en echte kogels wat mij betreft.
Of de besproken heren dat gaan doen weten we pas over een paar jaar, maar ik heb mijn vermoedens. Tegen die tijd heeft Nederland anderhalf keer zoveel inwoners als in mijn geboortejaar. Dat waren er toen ongeveer 11 miljoen...
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Jippie » di 22 september 2015, 8:36

diegeen die aan overmorgen denkt meent te mogen uitschelden voor nazi, racist, vieze pvv-er, extreem-rechtser, fascist, onderbuiker. Ja, dat overtuigt nogal.
Dat is dus het zwaktebod van waardeloze politici die geen antwoord hebben, geen oplossingen hebben en ondertussen hun eigen land laten radicaliseren. En waarom mag een PVV-er geen mening hebben, ze vertegenwoordigen zo' n 20% van de bevolking.
Ten tijde van kabinet Lubbers schaamde minister Kok zich dat Janmaat met zijn Centrum Democraten een zetel kreeg. Hij zou er alles aan doen om die ene zetel terug te winnen.
Inmiddels past de PvdA twee keer in de PVV... met bagatelliseren en demoniseren koop je geen zetels. Mensen willen antwoorden en oplossingen. En die zijn er niet. Een beetje de "Gutmensch" uithangen voor eigen ego is een zeepbel. Niemand, maar dan ook bijna niemand wil een AZC in zijn achtertuin, ook degene die vooraan lopen met "welkom refugee" nemen geen asielzoekers in huis en houden ze het liefst zo ver mogelijk van eigen heem.
Die hypocratie gaat opbreken.
Wie zegt dat het niet waar is mag zijn vinger opsteken en vertellen dat hij wel mensen opneemt in zijn woning.

75 jaar na dato stort Duitsland Europa weer in de ellende. Dat is het gevoel wat er bij veel mensen leeft en dat haal je niet weg door deze mensen uit te schelden voor racisten en de problemen onder de tafel te schuiven.
En bij de volgende verkiezing is men weer helemaal verbolgen over de PVV zetels en kunnen we weer geen fatsoenlijk kabinet vormen en moeten we het weer doen met een gedoogcoalitie die geen beslissingen kan nemen. En vooral niet de hand in eigen boezem steken.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor zwartepiet » di 22 september 2015, 11:28

diegeen die aan overmorgen denkt meent te mogen uitschelden voor nazi, racist, vieze pvv-er, extreem-rechtser, fascist, onderbuiker. Ja, dat overtuigt nogal.
75 jaar na dato stort Duitsland Europa weer in de ellende. Dat is het gevoel wat er bij veel mensen leeft en dat haal je niet weg door deze mensen uit te schelden voor racisten en de problemen onder de tafel te schuiven.
En bij de volgende verkiezing is men weer helemaal verbolgen over de PVV zetels en kunnen we weer geen fatsoenlijk kabinet vormen en moeten we het weer doen met een gedoogcoalitie die geen beslissingen kan nemen. En vooral niet de hand in eigen boezem steken.
Feiten:
De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt. In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras.
Eén partij of persoon heeft alle macht. Het fascisme is anticommunistisch, antiliberaal en extreem nationalistisch. Door middel van partijmilities (in uniform), massademonstraties en verheerlijking van de leider probeerde men het volk tot een eenheid te smeden.
De domheid regeert....L'histoire se répète....

Bij de Primark zijn de bruine overhemden (nog) in de aanbieding
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor just_the_thought » di 22 september 2015, 11:29

Ach Zwartepiet man......je draaft door! :x En jij herhaalt jezelf ook alleen maar.

Ikzelf ga me ondertussen afvragen wat de bedoeling kan zijn: is Nederland voor de (autochtone) Nederlanders (elk volk zijn eigen land), of is het de bedoeling dat Nederland een smeltkroes van allerlei verschillende nationaliteiten en culturen wordt waarbij de autochtoon straks de minderheid uitmaakt. Persoonlijk zou ik het gevoel hebben dat ons land verkwanseld is wanneer we die laatste kant op gaan. En ik maak me ook zorgen over welk stempel de Islam straks op dit land gaat drukken, als de meeste immigranten die godsdienst aanhangen. Blijven we nu proberen om olie en water te mengen?

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor zwartepiet » di 22 september 2015, 11:51

Ach Zwartepiet man......je draaft door! :x En jij herhaalt jezelf ook alleen maar.
Tja, doordraven, herhalen......ik lijk Geert Wilders wel

Er bestaat een algemeen gezegde: "If it looks like a duck, quacks like a duck and walks like a duck, it's a duck". De typering van racist en fascist wordt dus niet door mij gegeven, maar door henzelf.
Blijven we nu proberen om olie en water te mengen?
Wat mij betreft hoeven ze ook niet vermengd te worden, maar dat wil niet zeggen dat je ze ook niet in dezelfde fles kan stoppen......er gebeurt dan verder niks hoor
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Mar » di 22 september 2015, 12:22

Bij de Primark zijn de bruine overhemden (nog) in de aanbieding
Doe niet zo idioot. Volgens mij heb je niet eens alles gelezen en tot je door laten dringen, maar, lieverd, je krijgt mijn babydraagdoek om bij Merkel in te leveren. Heb jij je bonuspunten ook weer binnen. Voorlopig komen bij ons nl. geen kleinkinderen want de potentiële ouders werken zich de pleuris, moeten schulden inlossen, want-tja, gestudeerd, wonen notoir in ienieminie-huisjes, kunnen de regio niet uit want baas wil wat, maar horen wél bij de groep die Nederland moet dragen met geld, fatsoen en optimisme. Dat alles is inderdaad dom. Harstikke dom.

Excusez le mot, maar ik vind jouw opmerking op zijn zachtst gezegd dan ook lullig,- en dát, meneer zwartepiet - is een taalgebruik waar ik me hier hoogstzelden aan bezondig. En veeg het zwart ook maar van je gezicht, want dat zwart - dat kán dus niet.
Samen lopen door omstandigheden

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor just_the_thought » di 22 september 2015, 12:42

Blijven we nu proberen om olie en water te mengen?
Wat mij betreft hoeven ze ook niet vermengd te worden, maar dat wil niet zeggen dat je ze ook niet in dezelfde fles kan stoppen......er gebeurt dan verder niks hoor
Dat dat niet voor mensen opgaat, dat is je nog niet opgevallen?

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Nelly » di 22 september 2015, 13:01

Ach Zwartepiet man......je draaft door! :x En jij herhaalt jezelf ook alleen maar.

Ikzelf ga me ondertussen afvragen wat de bedoeling kan zijn: is Nederland voor de (autochtone) Nederlanders (elk volk zijn eigen land), of is het de bedoeling dat Nederland een smeltkroes van allerlei verschillende nationaliteiten en culturen wordt waarbij de autochtoon straks de minderheid uitmaakt. Persoonlijk zou ik het gevoel hebben dat ons land verkwanseld is wanneer we die laatste kant op gaan. En ik maak me ook zorgen over welk stempel de Islam straks op dit land gaat drukken, als de meeste immigranten die godsdienst aanhangen. Blijven we nu proberen om olie en water te mengen?
Waar komt die mythe van "de autochtone Nederlander" toch vandaan?? Nederland is altijd een immigratieland geweest: Vikingen, Romeinen, Hunnen, Fransen, Spanjaarden, Joden, Moren, Vlamingen, Duitsers, Chinezen, Indonesiers, Fransen, Surinamers, Italianen, Turken, Russen, Marrokanen, Kroaten, Kaap-Veridanen, Japanners etc. etc. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is hier wel voorbij geweest. En iedereen die op dit forum voorbijkomt en zijn eigen stamboom een beetje kent - heeft waarschijnlijk wel een voorouder uit een ander land of een andere cultuur.

Het Nederland wat ik ken en waar ik van hou is een handelsnatie. Met een groot inzicht in andere culturen en de eigenschap om vertrouwen te geven en te ontvangen en zo wereldwijd banden op te bouwen. Een smeltkroes, waar uit het smelten telkens weer krachtige, nieuwe dingen tevoorschijn komen. Een van de eerste democratieen ter wereld, die duidelijk op papier gezet heeft dat het zoeken naar geluk een mensenrecht is.

En ik geniet van alles wat dit mij gebracht heeft:
-Internationale gerechten (Chinees, Italiaans, Indonesisch, Argentijns, Grieks anyone??)
-De beste muziek ter wereld (Hoe kwamen wij ook alweer aan die top-DJ's??)
-Een open maar wetenschappelijke en kritische blik (Naar verhouding zeer hoog gehalte aan Nobelprijzen, Olympische medailles).
-Een paspoort wat wereldwijd geldig is
Etc. etc.

Ik voel me niet verwant met mensen die nu, door middel van bangmakerij en geruchten dit alles naar de kl*te willen helpen. Heb zelf toen ik jong was jarenlang een Afrikaanse vriend gehad, een van mijn beste vrienden is een Arabische arts & ik doe ook al jaren vrijwilligerswerk met vluchtelingen. Voel me daar prima bij en rijker door. Mbt. de vrouwvriendelijkheid is mijn persoonlijke ervaring dat het het individu is die bepaalt of hij vrouwvriendelijk is of niet & dat heel veel mannen uitstekende moeders hebben gehad waarvan ze de basics echt wel geleerd hebben.

Ik schaam me voor de onkunde en de onnozelheid van medelanders die bang zijn dat "ze onze Rijkdom zullen afpakken". Je woont op een stuk land wat half onder water kan gaan en wat voor bijna alles afhankelijk is van zijn internationale connecties. Als de grenzen opeens hermetisch dicht zouden gaan - dan zou het eerste slachtoffer Nederland zelf zijn. Ikzelf in ieder geval - ik ben een rijker leven gewend dan in een oranje t-shirt aardappels eten.

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor zwartepiet » di 22 september 2015, 13:05

Dat dat niet voor mensen opgaat, dat is je nog niet opgevallen?
Juist wel omdat ik mij erger aan dat deel van die mensen die dan juist voor de (re)actie zorgen.....zij zouden eens wat meer naar het water en de olie moeten kijken......je hoeft niet kunnen mengen om toch in die fles te kunnen zitten
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Nelly » di 22 september 2015, 13:11

Bij de Primark zijn de bruine overhemden (nog) in de aanbieding
Doe niet zo idioot. Volgens mij heb je niet eens alles gelezen en tot je door laten dringen, maar, lieverd, je krijgt mijn babydraagdoek om bij Merkel in te leveren. Heb jij je bonuspunten ook weer binnen. Voorlopig komen bij ons nl. geen kleinkinderen want de potentiële ouders werken zich de pleuris, moeten schulden inlossen, want-tja, gestudeerd, wonen notoir in ienieminie-huisjes, kunnen de regio niet uit want baas wil wat, maar horen wél bij de groep die Nederland moet dragen met geld, fatsoen en optimisme. Dat alles is inderdaad dom. Harstikke dom.

Excusez le mot, maar ik vind jouw opmerking op zijn zachtst gezegd dan ook lullig,- en dát, meneer zwartepiet - is een taalgebruik waar ik me hier hoogstzelden aan bezondig. En veeg het zwart ook maar van je gezicht, want dat zwart - dat kán dus niet.
Ik las daarnet (toevallig) het tijdschrift van de FNV - De Nederlandse bedrijven verdienen prima, maar de contracten zijn slechter dan ooit. Dit betekent dat er - door iedereen die niet tevreden is - meer geld gevraagd kan en moet worden. Als er meer mensen een goed contract hebben gaat de economie nog harder draaien & komt er opnieuw meer werk. Als dit niet gebeurt gaat een leeuwendeel van het geld naar de rijke aandeelhouders en zij potten het op.

Wat vluchtelingen voor impact hebben op onze economie is een schijntje in vergelijking met de impact die de rijkste mensen hebben. Maar die hebben geld om (via de kranten en andere media die van hun zijn & stevige rechtszaken) buiten de aandacht te blijven. Het inkomen van Willem Alexander en Maxima - daar zou je je beter boos over kunnen maken!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... ter_wereld" onclick="window.open(this.href);return false;
In Nederland staat mevrouw Heineken bovenaan: 11,1 Miljard - enig idee hoeveel problemen van gewone inwoners van ons land daar prima mee opgelost kunnen worden??

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor zwartepiet » di 22 september 2015, 13:18

Het inkomen van Willem Alexander en Maxima - daar zou je je beter boos over kunnen maken!
Maar dat zijn er maar 2, die kennen we, zijn christelijk, die stelen en verkrachten niet en lijken teveel op 'ons'.......en Maxima lacht zo lief.......geen goede redenen dus om je boos over te maken....
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor just_the_thought » di 22 september 2015, 13:48

Het inkomen van Willem Alexander en Maxima - daar zou je je beter boos over kunnen maken!
Maar dat zijn er maar 2, die kennen we, zijn christelijk, die stelen en verkrachten niet en lijken teveel op 'ons'.......en Maxima lacht zo lief.......geen goede redenen dus om je boos over te maken....
Onzin, daar ergeren zich ook genoeg mensen aan.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten