Testosteronbommen op Nederland

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Peter50 » zo 20 september 2015, 13:35

Citaat uit de Tweede Kamer:
“Wat is het allemaal waard […] als Nederlandse vrouwen en meisjes zich onveilig voelen door de testosteronbommen die premier Rutte importeert? Twee van de drie, ja twee van de drie mensen die op dit moment in de Nederlandse asielzoekerscentra zitten, zijn mannen. De grootste groep — mevrouw de voorzitter, dit zijn de feiten — bestaat uit jongemannen tussen de 18 en 29 jaar oud.”

Heeft Wilders hier een punt? In hoeverre is dit een probleem?
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Vaudeville » zo 20 september 2015, 13:43

Denk wel dat hij een punt heeft. Als je al die jonge maanden ziet die deze kant opkomen?
Veel nieuws haalt de reguliere media niet; de onrusten.
Ik ben geen pvv'er maar ik hou mijn hart wel vast als ik zie wat er momenteel gebeurt. ZE nemen we degelijk een andere cultuur mee waarin de vrouw toch wel een andere rol speelt. Ik ben er in ieder geval niet gerust op.

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor just_the_thought » zo 20 september 2015, 16:32

Veel Marokkaanse mannen en jongens hebben wel laten zien moeilijk om te kunnen gaan met bepaalde vrijheden in Nederland. Of de cultuur en het gedachtengoed in Syrië te vergelijken zijn met die in Marokko weet ik niet. Ik mag hopen van niet, temeer omdat Wilders dan nog wel eens extra hoog kan eindigen bij de verkiezingen volgend jaar. Ik snap dat vluchtelingen geholpen moeten worden maar ik hoop ook dat we weten welke mensen en welke cultuur we binnenhalen. Zeker als het veel mensen zijn die permanent gaan blijven.

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Vaudeville » zo 20 september 2015, 16:39

Secundaire vraag: zijn het allemaal wel vluchtelingen? Er zijn genoeg verhalen van "vluchtelingen" die al jaren in Turkije wonen en daar een bestaan hebben. Genoeg verhalen van mensen die dingen "eisen" omdat het hun "recht" is. Ik klink misschien wel rechts maar dat is niet zo bedoeld. Denk alleen dat de EU jammerlijk heeft gefaald door iedereen binnen te laten en onvoldoende gescreend hebben op wie ze nou eigenlijk naar binnen laten.
Maar goed. Terug OT..

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Nelly » zo 20 september 2015, 17:41

Als er (hoge) cijfers van incidenten waren dan had Wilders die zeker bij zich gehad - dus het gaat hier eerder om bangmakerij en verhaaltjes dan om feiten.

pioneer10
Berichten: 32
Lid geworden op: za 14 april 2007, 18:42
Locatie: Alkmaar

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor pioneer10 » ma 21 september 2015, 6:39

Wilders heeft gelijk en krijgt gelijk, let op mijn worden!!!!
Alleen mag hij zijn bewoording iets genuanceerder brengen vind ik, maar de man is nu eenmaal grof, maar de Haagse elite die denken het, en Wilders zegt het.
En Nelly als je denkt dat dit bangmakerij is sta jij niet echt in de werkelijkheid! iedereen kan zien dat dit grote rottigheid brengt!
Iedereen die in zo`n bootje zit heeft betaald om over te komen, en wel 2 tot 7000 euro! dus ga maar fijn bij een opvang centrum staan met een spandoek met WELKOM zoals in Duitsland, mensen zijn echt gek en kijken weg voor de ellende die op zich af komt.
Maar er gaat wat gebeuren in Nederland en dat is de harde werkelijkheid en niet anders.
Het fijne van het verleden is, dat het voorbij is!!

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor zwartepiet » ma 21 september 2015, 10:30

1933: Hitler gekozen tot Rijkskanslier
2017: Wilders gekozen tot Minister-President

L'histoire se répète?!?

De domheid regeert, egoïsme viert hoogtij, ik schaam mij Nederlander te zijn!

Afbeelding (plaatje laadt om een of andere reden niet)
Iedereen die in zo`n bootje zit heeft betaald om over te komen, en wel 2 tot 7000 euro! dus ga maar fijn bij een opvang centrum staan met een spandoek met WELKOM zoals in Duitsland, mensen zijn echt gek en kijken weg voor de ellende die op zich af komt.
Inderdaad, daar ga ik staan en ik hoop vele Shespot(s)ters met mij.....
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Jippie » ma 21 september 2015, 12:29

De domheid regeert, egoïsme viert hoogtij, ik schaam mij Nederlander te zijn!
De domheid van de Europeaan en dus ook Nederlander is dat ze van de realiteit wegkijken.
Wij willen geen beelden zien van opgehitste moslims, van onthoofde mensen, van gedode kinderen, van verkrachtte vrouwen, van gemartelde of levend verbrande mensen.. omdat we de werkelijkheid niet aan kunnen.
Er is al jaren een burgeroorlog aan de gang sinds er een machtsvacuüm is ontstaat in het midden oosten. Een oorlog waar vooral de niet moslims genadeloos worden uitgemoord. En we hebben al die jaren de andere kant op gekeken toen in Jordanië, Turkije, Egypte, Libanon en in de veilige delen van Irak en Syrie miljoenen mensen in vluchtelingenkampen zaten. Deze mensen kunnen geen kant meer op en er ontstaat een volksverhuizing omdat Frankrijk Gadaffi uit het zadel heeft gewipt en Europa de deuren open zet.
In het kielzog van deze vluchtelingen komt een hele parade van criminelen, gelukszoekers, en terroristen.
Het overgrote deel van de vluchtelingen die via Hongarije en Griekenland komen zijn mensen uit Albanië, Eritrea, Somalië, Pakistan, Bangladesh aangevuld met mensen die een vals Syrisch paspoort hebben.
Wie niet ziet dat dit fout gaat is pas dom.
Als er mensen zijn die de realiteit benoemen dan worden deze gedemoniseerd tot haatzaaiers door de "gutmenschen". Maar niemand heeft een oplossing voor het probleem omdat we de oorzaak niet durven aanpakken. Dus blijven we wegkijken en schelden we anderen voor racisten uit.

en verkrachting...ach. ik doe dan ook maar even een duit in het zakje. Zo maar een willekeurige website.

https://jdreport.com/europese-media-zwi ... in-zweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor zwartepiet » ma 21 september 2015, 13:25

en verkrachting...ach. ik doe dan ook maar even een duit in het zakje. Zo maar een willekeurige website.

https://jdreport.com/europese-media-zwi ... in-zweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
De domheid regeert:

het artikel komt van Udo Ulfkotte, een voorganger van Pegida en dus een geestverwant van Geert Wilders. Daar kan je moeilijk iets anders van verwachten.
Ter verduidelijking: deze schrijver stelt dat 'iedere Zweedse vrouw statistisch minstens 1x verkracht wordt'.
Even een rekensommetje: In Zweden wonen circa 10Miljoen mensen, ergo ongeveer 5Miljoen vrouwen. Stel dat deze allen 85 jaar worden en dat deze vermeende verkrachtingen tussen het 15e en 75e levensjaar plaatsvinden (ik ga er vanuit dat een reguliere verkrachter niet ook nog eens een pedofiel dan wel necrofiel is). De gestelde verkrachtingen moeten dan binnen 60 jaar plaatsvinden, ergo op circa 3.5Miljoen vrouwen. Om dit voor elkaar te krijgen moeten er dan dus gemiddeld bijna 59.000 verkrachtingen per jaar plaatsvinden, want anders haal je het aantal van 1x per vrouwenleven dus niet.

Een beetje gericht zoeken levert daarentegen het volgende op:
In 2014, there were 6,700 rapes reported to the Swedish police—or 69 cases per 100,000 population—according to the Swedish National Council for Crime Prevention (Brå), which is an 11 percent increase from the previous year.
Feiten voeden de waarheid, sentimenten voeden de angst.

En in het kader van dat alles wat op Internet staat waar is:

http://www.abduct.com/worley/worley68.php

De domheid regeert....I rest my case.....
Laatst gewijzigd door zwartepiet op ma 21 september 2015, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor just_the_thought » ma 21 september 2015, 15:41

De angst dat het fout gaat mag dan groeien (terecht of onterecht, dat zullen we leren), maar ik kan toch niet al deze mensen per se zien als een verrijking van Nederland zoals Gerard Bakker (directeur van het COA) dat ziet. Ik stem niet op Wilders omdat ik hem nogal monomaan vind, maar dat hij héél af en toe een punt heeft kan ik niet anders dan erkennen. Alleen zou het moeten wortelen in realisme, niet in racisme.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Mar » ma 21 september 2015, 18:20

Die jongens mogen zich toch leeg laten lopen in hunkerende Amsterdamse eierwekkers, dus ik zie het probleem niet zo. Youp (van 't Hek) heeft het zelf gezegd. En dán is het ook zo, toc?
Samen lopen door omstandigheden

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Mar » ma 21 september 2015, 18:58

zwarte piet,. mij maak je niks wijs.
Zweden heeft een vreemdelingenprobleem.
Ook zonder de heilige cijfers. Die worden 'ook maar' aangestuurd door groot geld.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
elhv
Berichten: 59
Lid geworden op: za 12 april 2014, 12:26

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor elhv » ma 21 september 2015, 19:07

De vraag die Peter stelt is een politieke vraag die volgens mij maar zijdelings raakt aan sek(ualiteit) en erotiek. Dus ik vraag me af of shespot het wel het juiste forum is om dit te posten.
Ik vind een heleboel over xenofobie met daaruit voortkomende haatzaaien ondersteund door "cijfers" waarmee meningen tot "objectieve" waarheden worden gepromoveerd. Maar daar gaat dit forum niet over dus ik houd het bij een quote:

"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."

Dan even over de (jonge) man als testosteron bom. Dat raakt mij wel en dat heeft niets met vluchteling, buitenlander of geloof te maken. Dat gaat over mannen in het algemeen.
Het gaat over het biologische verschil tussen man en vrouw. Dat is universeel.
En met biologische verschil wordt de man neergezet als een gevaar (bom)

Dit is een tendens in onze gefeminiseerde westerse samenleving.

moeder
kinderopvang medewerksters
creche leidsters
kleuterschooljuf
basisschool lerares.

Allemaal vrouwen in het jonge leven van een kind. Die met een vrouwelijk referentiekader naar kinderen kijken en de brave volgzame meisjes lief en leuk vinden en de onrustige energieke jongetjes lastpakken die gecontroleerd moeten worden met regeltjes. Pillen erin want het jongetje heeft ADHD wat hij is zo druk, hij kan zich niet concentreren op taken die in rust uitgevoerd moeten worden aan een tafeltje.
Wanneer krijgt een jongen, maar ook een meisje te maken met mannelijke role-models? Mannen in het dagelijkse leven die kunnen laten zien dat je als man gewoon man mag zijn. Druk en wild. Dat je energie te over hebt, dat je wilt stoeien. Dat rustig wachten op een stoeltje echt een straf is.
Ik hoop dat de betrokken vader genoeg tijd kan maken om tegenwicht te bieden aan al die vrouwen. Oja... en die vader is een deel van de gezinnen niet eens aanwezig, uit beeld, na een vechtscheiding. Of nooit in beeld geweest.

Intussen ben ruim 40 en merk dat ik daar ook al last van heb. Ik vind het moeilijk om gewoon man te zijn, nooit geleerd. Ondanks dat ik op de basisschool wel meesters had in klas 4,5 en 6 (groep 6,7 en 8 voor de jongere spotters)
Voel me veiliger tussen de vrouwen. Kan goed met ze opschieten. Ik snap ze beter. Met als bijeffect dat leuke vrouwen te vaak in de "friendzone" belanden. Waarna ze zelfs verbaast zijn als ik wel laat merken dat ik ook ballen heb. Dat ik ze seksueel aantrekkelijk vind.

De norm is vrouw aan het worden in de westerse wereld. En ik kan en wil dat niemand verwijten, ik constateer het. En ik hoop dat er genoeg mannen zijn die het aandurven om hun testosteron positief in te zetten. Als voorbeeld voor de kinderen van nu. Om te laten zien dat een man gewoon man mag zijn. Zijn kracht mag inzetten voor het goede. Kan opgroeien tot een verantwoorde maar echte man met respect voor de medemens.

En een Wilders die dan de testosteron bom neerzet als een gevaar voor Nederland.. Die diskwalificeert daarmee alle mannen in Nederland. Want wij hebben dat allemaal door ons lijf stromen gieren en razen. En daar is niks mis mee. Daarmee houd je de chemie in stand tussen mannen en vrouwen. Dat geeft passie en vuur tussen de lakens.

Ik hoop dat de medespotters de discussie willen voortzetten op basis van mannelijk en vrouwelijk en hoe wij daar mee om gaan en de politiek daar bij laten rusten. Daar zijn andere fora genoeg voor. Hier gaat het over seks en erotiek.


elHV

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Venus » ma 21 september 2015, 21:48

Intussen ben ruim 40 en merk dat ik daar ook al last van heb. Ik vind het moeilijk om gewoon man te zijn, nooit geleerd. Ondanks dat ik op de basisschool wel meesters had in klas 4,5 en 6 (groep 6,7 en 8 voor de jongere spotters)
Voel me veiliger tussen de vrouwen. Kan goed met ze opschieten. Ik snap ze beter.
elHV
Dat heb ik nou ook....maar dan met mannen...Ik heb jaren met vrouwen gewerkt, en ik werd er gek van...Ik werk nu in de mannenwereld, en voel me daar veel beter op mijn gemak. Maar dat komt misschien omdat ik 3 zonen heb....Ik hoop wel dat het goedkomt met ze...met mij als moeder... :mrgreen:

(En waarom zouden we het op Shespot niet over politiek hebben? Dat is toch wat er nu leeft? Als het alleen maar over seks en erotiek zou mogen gaan hier, dan zijn we snel "uitgeluld")

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Venus » ma 21 september 2015, 22:28

Ow ja...en dan het politieke ding...Ik vind het heel moeilijk om er iets van te vinden. Ik lees me suf, en voor elke kant van alle verhalen is iets te zeggen...
Wat ik dan wel moeilijk te begrijpen vind, is dat mensen blijkbaar dagen...weken op de vlucht zijn. Maar toen dat jongetje en zijn broertje en moeder verdronken was pa binnen een dag terug in Kobani, in dat vreselijk gevaarlijke land waaruit hij gevlucht was, om zijn familie daar te begraven...Dàt snap ik dan ff niet. Als ik dan eenmaal zo ver was, en ik had er zoveel offers voor moeten brengen, dan ging ik toch echt niet terug...toch? En zo zijn er wel meer dingen die ik niet begrijp. Inderdaad...waarom komen alleen de mannen, en laten zij hun vrouwen en kinderen achter in dat vreselijk gevaarlijke gebied?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten