Testosteronbommen op Nederland

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

EstherC
Berichten: 5117
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor EstherC » di 22 september 2015, 18:46

Zeg Mar, ik vind je reactie niet prettig. Ik weet genoeg over dit soort situaties vanuit mijn eigen familie en mijn vriendenkring. Ik vind jouw toon richting mij behoorlijk aanmatigend.

Ik bekijk deze situatie vanuit menselijk perspectief. Dat mis ik in deze discussie.
Dream it. Wish it. Do it!

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Mar » di 22 september 2015, 18:47

Wat een godwin om de situatie van nu te vergelijken met toen. Zo ontzettend goedkoop.
Goedkoop ja, maar met dit soort argumenten is het ook zó eenvoudig en zó voor de hand liggend om te doen! Waarom zou je het jezelf dan moeilijk maken?!?
Omdat je naar mijn smaak jouw standpunt ermee verzwakt. Het is ook niet nodig om WO-2 van stal te halen. 'We' moesten toch kijken met de ogen van nu? Dan moet/mag je daarin rustig het voortouw nemen.

En, nee. Geschiedenis herhaalt zich precies níét.

@Esther, mij valt op dat veel mensen er weinig van weten en dat lotgenoten elkaar vaak haarscherp herkennen. Deze keer is dat dan kennelijk niet het geval. Wat mijn punt is, is dat de aziatisch gevormde mensen het zo anders hebben gedaan (of moesten doen?). Ik wordt/ben ziek van de schrijnende verhalen. En die zijn dan niet van vrienden.
Samen lopen door omstandigheden

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor LittleMonkey » di 22 september 2015, 18:59

@Esther: ik geloof dat ik het nog nooit zo met je eens ben geweest als op dit standpunt. Het menselijk perspectief.

Dat is dan ook precies de reden dat ik samen met anderen ga proberen om de honderd Eritrese jongens en de 3000 anderen een fijn, warm welkom te geven. Dat zouden wij toch ook willen?!

Ik weiger dan ook pertinent om ze testosteronbommen te noemen.

En Mar: wat een wrok proef ik hier. Jemig... Onverwerkt trauma lijkt het.
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Louve
moderator
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 23 november 2003, 15:38

Re: Testosteronbommen op Nederland

Berichtdoor Louve » di 22 september 2015, 19:08

We hebben dit topic binnen ons team besproken en vinden dat hier een slot op moet. Het is geen forum dat over dit soort dingen gaat, wat op zich geen probleem is, maar er wordt vanuit zeer tegenstrijdige emoties gesproken, en daar wordt de sfeer niet beter van.
Groet Louve,
moderator Shespotforum.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten