Vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » ma 14 september 2015, 21:07

De vrouw met wie ik toentertijd fantaseerde was echter wel een Shespotter. Maar afijn. De discussie is ontstaan door de uitloop van mijn eerste post, en dat vind ik ook prima.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » di 15 september 2015, 0:26

Mijn fantasieën waren irl, realtime en aan een specifiek persoon gekoppeld. En zeer zeker pervers.
En net als TS heb ik er nooit naar gehandeld, terwijl mijn verlangen levensgroot was.

In geval van TS is duidelijk dat er meer speelt, dat geeft hij ook aan. Ik denk dat zo'n fantasie steeds groter en aanweziger kan worden als je in de rest van je leven tekort komt en slecht in je vel zit. Het kan dan echt lastig zijn om mee om te gaan. Dit op te lossen lijkt me geen sinecure.
Hi Esther - je posting is wel een eye-opener voor mij. Bedoel je dat je het fantaseren of de fantasie niet zelf kunt blokken of tegenhouden??Ik ben namelijk zelf in mijn fantasie nog nooit op een dergelijke plek geweest. Dit niet als borstklopperij oid, maar wel als (verbaasde) constatering dat mensen echt heel andere ervaringen kunnen hebben.

Ik weet niet waarom ik nooit op een dergelijke plek kom:
-Misschien heb ik hele stevige taboo's die me tegenhouden voor ik zelfs maar begonnen ben. (Als in: ik heb zulke energie ook maar het zit nu allemaal in mijn onderbewuste & dan ook nog heel diep, want ik droom er ook niet bewust van).
-Misschien is het angst. Ik ben ervan overtuigd dat de persoon die je voor zoiets zou gebruiken het zou merken & zoiets zou ik niet graag meemaken.
-Misschien is mij onderbewuste juist wat leger. Ik ben behoorlijk expressief & elke emotie (ook de mindere) is door heel de wereld onmiddellijk bij mij af te lezen. Dan kan resulteren in een hoop direct gedoe als ik iets voel ("ben je boos?"), maar is misschien ook wel makkelijk.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Peter50 » di 15 september 2015, 22:26

We focussen nu allemaal op het onderwerp zoals het door just_the_thought gedefiniëerd is "vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man" alsof daarin zowel de oorsprong als de oplossing ligt. Dus nu ga ik een beetje off-topic.
@just_the_thought, je hebt geen seks met je vriendin. Je hebt dus seksueel honger en dat wreekt zich na een tijd. Bespreek je dat probleem met je vriendin en wat vindt zij daar dan van? Ik begrijp dat zij geen probleem heeft, maar jij wel. Wat vindt zij er van dat jij een probleem hebt? Draag je oplossingen aan? En wat vindt zij van die oplossingen?
  Echte liefde is niet blind.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » wo 16 september 2015, 19:28

Ik wil de vraag uit mijn vorige posting ook wel aan Just stellen: Heb je het gevoel dat je gevoelens/ fantasieën niet te stoppen of te sturen zijn? Of heb je wel de mogelijkheid om daar keuzes in te maken.

Als je dingen blokt of zou proberen te blokken - waar gaat de energie dan naartoe (volgens jou)?

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Flippo » wo 16 september 2015, 21:23

Mijn fantasieën waren irl, realtime en aan een specifiek persoon gekoppeld. En zeer zeker pervers.
En net als TS heb ik er nooit naar gehandeld, terwijl mijn verlangen levensgroot was.
@EstherC
Offtopic en een onbeleefde vraag. Maar... wil je meer vertellen over die fantasieen? En je verlangen dat zo levensgroot was?

EstherC
Berichten: 5075
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor EstherC » wo 16 september 2015, 22:59

Ik ga hier niet inhoudelijk in op mijn fantasieën, maar wil wel iets meer context geven. gelukkig speelt dit nu bijna helemaal niet meer. Ik weet wel waar het vandaan kwam, de oorsprong lag in een zeer stressvolle en traumatische periode. Toen die periode eindigde begonnen de fantasieën. En het is inderdaad een tijd zo geweest dat ik er weinig controle over had. Te pas en te onpas werd ik erdoor overvallen en steevast bracht dat zeer veel emoties met zich mee. Ik denk dat het in mijn geval 'nodig was' voor de verwerking. Dat kan ook verklaren waarom het met de tijd veel minder is geworden.

@Nelly: ik weet uiteraard niet waarom jij zoiets nooit heb ervaren. Alleen wat expressief zijn betreft: expressiever dan ik worden mensen niet gemaakt. Dus in mijn geval heeft dat het zeker niet tegengehouden.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Peter50 » do 17 september 2015, 13:54

Interessant, dat proberen te sturen van ongewenste of ongeaccepteerde verlangens. Daar zou ik wel meer over willen horen.
@Nelly: ik weet uiteraard niet waarom jij zoiets nooit heb ervaren. Alleen wat expressief zijn betreft: expressiever dan ik worden mensen niet gemaakt. Dus in mijn geval heeft dat het zeker niet tegengehouden.
Maar uit je dan echt jezelf in je expressiviteit, of is het een meer oppervlakkige spontaniteit waarbij je je diepere gevoelens verborgen houdt?
  Echte liefde is niet blind.

EstherC
Berichten: 5075
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor EstherC » do 17 september 2015, 14:23

Maar uit je dan echt jezelf in je expressiviteit, of is het een meer oppervlakkige spontaniteit waarbij je je diepere gevoelens verborgen houdt?
Absoluut het eerste. Mijn emoties liggen direct aan de oppervlakte. Zowel de positieve als negatieve.
Dream it. Wish it. Do it!

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » do 17 september 2015, 23:25

We focussen nu allemaal op het onderwerp zoals het door just_the_thought gedefiniëerd is "vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man" alsof daarin zowel de oorsprong als de oplossing ligt. Dus nu ga ik een beetje off-topic.
@just_the_thought, je hebt geen seks met je vriendin. Je hebt dus seksueel honger en dat wreekt zich na een tijd. Bespreek je dat probleem met je vriendin en wat vindt zij daar dan van? Ik begrijp dat zij geen probleem heeft, maar jij wel. Wat vindt zij er van dat jij een probleem hebt? Draag je oplossingen aan? En wat vindt zij van die oplossingen?
@ Peter50: met mijn seksuele honger valt het op zich wel mee, die lijkt me ondergemiddeld en aangezien ik antidepressiva slik zal dat ook z'n effect hebben.
Zij heeft juist wel een gezond libido en vindt het ook wel jammer dat ik dat niet beantwoord. Ze zegt echter dat ze me verder leuk genoeg vindt om mee verder te gaan, ook als het qua sex niet zo werkt. Dat ik nooit echt verliefd op haar was weet ze ook.
Temidden van werk en zorgen voor ons kind zal ik binnenkort weer eens tijd maken voor een gesprek over hoe het gaat, ook seksueel. Het lijkt me inderdaad moeilijk om altijd maar zo door te gaan.

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » do 17 september 2015, 23:33

Ik wil de vraag uit mijn vorige posting ook wel aan Just stellen: Heb je het gevoel dat je gevoelens/ fantasieën niet te stoppen of te sturen zijn? Of heb je wel de mogelijkheid om daar keuzes in te maken.

Als je dingen blokt of zou proberen te blokken - waar gaat de energie dan naartoe (volgens jou)?
@ Nelly: gevoelens en fantasieën zijn niet te stoppen lijkt me. Het zou me erg verbazen als ik straks geen meisje of vrouw meer zou zien staan. Maar het hoeft ook geen doel te zijn om alles weg te krijgen, als ik maar een manier heb om ermee te dealen. En dat kan door energie in creatieve zaken te leggen, maar af en toe wil een man gewoon iets zien. Dan wordt het een 18+ plaatje of filmpje op Internet.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Jippie » vr 18 september 2015, 8:56

Mijn fantasieën waren irl, realtime en aan een specifiek persoon gekoppeld. En zeer zeker pervers.
En net als TS heb ik er nooit naar gehandeld, terwijl mijn verlangen levensgroot was.
In een fantasie ben je zelf baas. Als je het er irl op aan laat komen weet je niet wat de uitvoering is.
Het schijnt dat vrouwen ook fantaseren over verkracht worden.... terwijl geen enkele vrouw dat in het echt wil meemaken.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1794
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Inya » vr 18 september 2015, 9:41

In een fantasie ben je zelf baas. Als je het er irl op aan laat komen weet je niet wat de uitvoering is.
Het schijnt dat vrouwen ook fantaseren over verkracht worden.... terwijl geen enkele vrouw dat in het echt wil meemaken.
Mooi nuancerend voorbeeld om in deze discussie te noemen, Jippie!
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » vr 18 september 2015, 9:51

@ Nelly: gevoelens en fantasieën zijn niet te stoppen lijkt me.
Dit lijkt me nou net "de veronderstelling" waar alles om draait. In mijn ervaring zijn zowel gevoelens (tot 10 tellen bij woede en dan zakt het vaak af) als fantasie prima te stoppen. Mijn hoofd heeft een soort innerlijke Charlie Hebdo en bedenkt vaak grappige of ironische plaatjes bij dingen die ik zie of hoor. Vind ik dat niet gepast - dan zet ik "Charlie" gewoon af.
Wel probeer ik altijd gevoelens (iets irriteert me plotseling mateloos) aan een groter beeld te koppelen (waarom had het die power, verwees het voor mij naar iets groters waar ik iets moet gaan oplossen?).

Mijn wereldbeeld is dat we niet onze erfelijke eigenschappen + ons verleden zijn. Maar dat we kiezen wie we zijn in wisselwerking met eigenschappen en verleden. In die visie is "als man gewoon iets willen zien" een keuze. Net als 'gevoelsmatig achtergebleven zijn' (dat is geen keuze voor iemand van 16 - maar wel een keuze voor iemand van 40. Er zijn, in mijn optiek, immers behandelmethoden genoeg die kunnen worden uitgeprobeerd).

Maar ik zit op een forum om andere meningen/ ervaringen/ eigenschappen etc. te horen dan de mijne.
Laatst gewijzigd door Nelly op vr 18 september 2015, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Laars » vr 18 september 2015, 12:01

als fantasie prima te stoppen.
Dat is een interessante 8)

Waarom zou je een fantasie willen stoppen?



In mijn hoofd is Hebdoo terug van weggeweest ( als kind was ik een ongeleide fantast :D >wie niet? #zojammerdatwedatallemaalkwijtraken), maar een uit de kluiten gewassen Marijke Helwegen slaat 'm soms onverbiddelijk om de oren, ze is bang dat ik straks weer naakt ga paardrijden :mrgreen:

Het wordt een mooi topic zo, met dank ook aan de TS! Leuk dat je blijft reageren!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1794
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Inya » vr 18 september 2015, 12:50

Dit lijkt me nou net "de veronderstelling" waar alles om draait. In mijn ervaring zijn zowel gevoelens (tot 10 tellen bij woede en dan zakt het vaak af) als fantasie prima te stoppen.
Dan nog, je bent dan steeds ná het opkomen van het gevoel of fantasie aan het stoppen, het is een 'omgaan met, of wel/niet handelen naar' de fantasie/het gevoel. Die fantasie of dat gevoel heeft al plaatsgevonden, die komen op zonder dat je daar controle over hebt, onbewust.
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 12 gasten