Vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » zo 30 augustus 2015, 17:49

Hallo Shespotters,

Een wellicht wat heikel onderwerp, maar daar zijn er wel meer van op dit forum...ik heb hier vaker gelezen.
Een tijdje geleden heb ik op de Shespot-chat een vrouw gesproken en we kwamen te spreken over vroegere ervaringen. Zij bleek als pubermeisje min of meer ingewijd te zijn door een man van zeker 15 jaar ouder dan zij. Ze vond het ook spannend om daar met mij over te praten, en ik merkte dat ik graag die man geweest zou zijn. Er ontstond een rollenspel waarbij ze die ervaringen als het ware opnieuw beleefde. Heb ik een speld in een hooiberg getroffen, of hebben meer vrouwen vroeger aangename ervaringen opgedaan met volwassen mannen?
Voordat de discussie losbarst of ik een p*do ben die zich moet laten nakijken...ik heb niet voor niets 'just the thought' als nickname gekozen. De gedachte vind ik spannend maar in het echt doe ik niets.

Groetjes, Just.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » zo 30 augustus 2015, 20:30

Ik ben als vrouw, altijd, allergisch geweest voor 'anonieme geiligheid' - wat, ook op jonge leeftijd, snel is op te merken. Ook mensen die 'enkel kijken/ denken' kunnen grensoverschrijdend of bedreigend zijn. Het is niet fijn om als object gebruikt te worden in iemand anders fantasie.

Wel ben ik, altijd, gevoelig voor 'de klik' 'de chemie' etc. Is me wel gebeurd toen ik zo'n 14 - 16 was. De spanning was leuk, de verwarring (van twee kanten - want taboo) ook. Maar ook heel prima dat het nooit verder gegaan is dan dat.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Inya » zo 30 augustus 2015, 21:43

Ikzelf heb ook wel ervaring met oudere mannen uit mijn pubertijd, maar dat waren alleen chat- en telefoonervaringen. Het ging best wel ver, ik had behoorlijk 'raunchy' gesprekken met ze. En ik moet eerlijk toegeven dat de spanning ook voor een deel zat in het feit dat zij zoveel ouder waren en ik als onwetend muurbloempje alles nog moest leren. Juist daardoor vroeg ik (om) alles; zo ver als zij wilden gaan, daar ging ik in mee. Uiteraard heb ik als een echt pubermeisje ook ontzettend veel gegiecheld om wat er allemaal naar boven kwam, maar nieuwsgierig bleef ik wel. Er ging een wereld voor me open: dingen die ik van jongere mannen/jongens nog nooit had gehoord, de 'duistere' kant van hun en mijn gedachtes en fantasieën, onbekende technieken die me werden verteld, en nog zoveel meer.

Maar, ik ben achteraf wel blij dat het altijd bij chatten en bellen is gebleven. Het was als een soort van tekst/theorieboek voor me, en in de praktijk 'stuntelde' ik met leeftijdsgenoten (waar ik naast die theorie nog eens net zoveel van genoot en leerde). Ik denk dat een mens, en zeker een tiener, nieuwsgierig moet blijven om dingen te willen leren, en niet meteen alles binnen korte tijd moet weten. Het was ook wel eens leuk als het in de praktijk 'mis' ging, van vallen leer je tenslotte ook weer opstaan en dat kan minstens zo goed voor een mens zijn :D5

Dus nee, voor mij is dit geen speld in een hooiberg :D
Laatst gewijzigd door Inya op zo 30 augustus 2015, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor tes » zo 30 augustus 2015, 21:56

Laat ik dan maar eens vertellen dat mijn eerste vriend 9 jaar ouder was dan mij. Ik was 15 en hij 24 en dat heeft 3 jaar geduurd. Weliswaar heeft het zeker een jaar geduurd voordat we samen in bed zijn beland, en ik heb er nooit spijt van gehad. Hij is nog steeds 1 van mijn beste vrienden.
live your life to the fullest!

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » ma 31 augustus 2015, 18:15

Dag Nelly, Inya en Tes!

Leuk om jullie reacties te lezen. Nelly, al bezondig ik me als man natuurlijk (?) geregeld aan 'anonieme verlekkering' (hoe kan het bijna anders met al die mooie meiden en vrouwen wier lichamen met name in de zomer zo zichtbaar zijn, en de ruim voorradige en toegankelijke sexplaatjes op Internet, 18+ dus), maar ik ben me tegelijk bewust dat het niet leuk is om als een soort van wegwerp-masturbatieobject gezien te worden. Althans, dat je je zo kunt voelen. En de ene vrouw zal dat erger vinden dan de ander wellicht.
Als ik ooit iets had kunnen meemaken met een meisje in de kwetsbare leeftijd, zou ik in elk geval ook eerder fantaseren over een wederzijdse klik dan puur over geiligheid van mijn kant. Iemand lastigvallen is niet leuk.

Ik heb wel eens het gevoel dat ik zelf niet seksueel gerijpt ben, en dat ik daarom seksueel nog best zou kunnen passen bij een nieuwsgierige jonge meid. Geestelijk ben ik uiteraard wel zoveel verder dat het toch in de meeste gevallen (en logischerwijs) 'scheef' zou aanvoelen. Dus vandaar dat Just toch bij z'n Thought blijft. :wink:
Als ik toen met jou had gechat/gebeld Inya, was jij mogelijk nog raunchier geweest dan ik :D5

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » di 01 september 2015, 10:26

@Just-the-thought

'Anonieme verlekkering' - zodra je je met die persoon in een ruimte bevindt is het dus niet meer anoniem. Dit soort 'verlekkering' is door degene op wie het wordt gericht prima waar te nemen. Niet alleen het meisje zelf, maar iedereen die een beetje goed ontwikkelde gevoels-antennes heeft.

'Niet sexueel gerijpt' - Ik denk zelf dat onze cultuur weinig doet aan gezonde 'sensuele' ontwikkeling: We worden weinig op iemands rug rondgedragen, slapen vaak alleen in een bed, worden niet uitgebreid gemasseerd, dansen en spelen weinig etc. etc. Er zijn culturen die dat slimmer doen. En als de sensuele ondergrond niet heel sterk is - dan gaat de 'sexuele rijping' mi. ook anders. Meer via taal en fantasie dan via ervaring en fysieke kennis. Dus dat is jammer & een gemiste kans.

Wel denk ik dat we met al ons geld en al onze vrijheid heel veel mogelijkheden hebben (cursus, therapie) om die gemiste kans later weer zo goed mogelijk bij te leren. Dat jij denkt dat ook een jonge vrouw met meer sensuele ondergrond dan jouzelf (zo vertaal ik nu 'nieuwsgierig') je heel wat zou kunnen bijbrengen begrijp ik. Maar waar zit het voordeel voor deze vrouw? Haar 'natuurlijke match' & 'sensuele belang' is iemand met net zo'n sensueel stevige ondergrond als zijzelf en van haar eigen leeftijd. Onze cultuur weet dat best & lost dat dan op door het meisje of te dwingen (weg nieuwsgierigheid) of te manipuleren of pogingen doen om haar op de een of andere manier met andere middelen te kopen. Denk ook aan 'importbruiden' uit allerlei andere culturen, die soms ook relaties aangaan met mannen die weinig emotioneel volwassen zijn (Donald Trump the ultimate example).

Maar misschien hebben de andere forumleden daar wel heel andere dingen over te zeggen?

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » wo 02 september 2015, 18:14

Hmmm. Het blijft nu wel heel stil in deze topic. Graag feedback van andere forum-ladies of je het merkt als een man in de kamer zich aan jou of aan een andere vrouw 'anoniem staat te verlekkeren'.

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » wo 02 september 2015, 18:48

Hoi Nelly,

Je gedachtengang vind ik interessant, maar je geeft nu wel een eigen draai aan het topic. Misschien is een nieuw topic over jouw vraag het overwegen waard? :)

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Inya » wo 02 september 2015, 19:07

Ik raakte een beetje in de war... volgens mij las ik in Just's verhaal dat hij seksueel op gelijk niveau zit met een jonge vrouw, omdat hij zichzelf gedurende zijn leeftijdsjaren nog niet gerijpt vind. Alleen geestelijk (en dus op alle andere vlakken?) is hij verder. Dus dat zou dan op seksueel gebied juist wel een match zijn.
Dat een natuurlijke en sensuele match alleen kan bestaan met een gelijke ondergrond, daar heb ik mijn sterke twijfels bij. Ik denk dat het heel goed kan dat sensualiteit tussen twee mensen juist gebaseerd kan zijn op die ongelijkheid: de één leert graag bij en de ander geeft graag 'les', het kan bijv. volgens mij mega opwindend zijn om te zien dat jij voor iemand anders een compleet nieuwe wereld kan openen.
Daarnaast denk ik persoonlijk dat een sensuele match voornamelijk gebaseerd is op aantrekkingskracht, niet op kennis- en/of ervaringsniveau :D

Dat we hier veel te weinig doen aan sensuele ontwikkeling, helemaal mee eens! Ik zou dan echter liever een verschuiving in opvoeding zien dan dat we het achteraf oplossen met cursussen e.d. Ik denk dat het ook veel beter voor de menselijke band zou zijn als er van jongs af aan al wordt gezegd dat het heel normaal is om je eigen lijf en geest seksueel te voeden...

Over de verlekkering: ik heb er weinig problemen mee. Blijkbaar vind iemand die bekeken persoon leuk/mooi/lekker, eigenlijk is dat toch een compliment? Sta er eens bij stil als je je altijd ongemakkelijk voelt op zo'n moment: waarom? Bedoelt de verlekkeraar het zoals het bij jou aankomt? Waarschijnlijk is hij jou alweer vergeten als hij een andere mooie vrouw ziet, want dan is het beeld van jou in zijn hoofd vervangen door die vrouw (mannen kunnen maar 1 ding tegelijk toch? :DD ). Als je hem niet kent: je ziet 'm waarschijnlijk toch niet meer terug dus zal je er geen 'last' meer van hebben. Als je hem wel kent en waarschijnlijk nog eens zal zien: voel je je ongemakkelijk, zeg er dan wat van.

wat een relaas....
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Suz
Berichten: 1750
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 22:47
Locatie: Hier aan de kust

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Suz » wo 02 september 2015, 19:37

Een mooi verwoord relaas! @Inya
Live the moment

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » wo 02 september 2015, 21:14

@Inya - mooi gezegd.

@verschuiving in de opvoeding - zou ik ook graag zien. Maar dan blijf je de volwassenen houden voor wie dat geschuif te laat komt. + Als zij het voor kinderen moeten gaan neerzetten, zullen ze toch zelf ook kennis en ervaring moeten opdoen....

@Verlekkeren - het probleem zit hem niet in het 'lekkeren' / compliment. Het probleem zit 'm in het anonieme, de dingerigheid. Als de verhoudingen tussen de personen zo zijn dat het absoluut niet klopt.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Peter50 » do 03 september 2015, 12:58

Laat ik dan maar eens vertellen dat mijn eerste vriend 9 jaar ouder was dan mij. Ik was 15 en hij 24 en dat heeft 3 jaar geduurd. Weliswaar heeft het zeker een jaar geduurd voordat we samen in bed zijn beland, en ik heb er nooit spijt van gehad. Hij is nog steeds 1 van mijn beste vrienden.
Ik dacht dat er tegenwoordig vrij hysterisch gereageerd wordt op zo'n leeftijdsverschil bij een meisje van 16. Hoe waren de reacties uit jouw omgeving?
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Snoozie » do 03 september 2015, 14:14

Ik dacht dat er tegenwoordig vrij hysterisch gereageerd wordt op zo'n leeftijdsverschil bij een meisje van 16. Hoe waren de reacties uit jouw omgeving?
Anno 2015? Echt? :?:

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » do 03 september 2015, 14:33

Nelly + Inya: hoewel jullie het onderwerp breder trekken, evengoed mooie bijdragen, bedankt!

Wat betreft de 'anonieme verlekkering': daar kwam jij mee, Nelly. Ik denk dat ik niet erg verschil van andere mannen in dat ik op straat en elders gewoon kijk naar vrouwen. Dat gaat vluchtig. Als ik bv. tegenover een vrouw/meisje in de trein zit, doe ik mijn best haar niet op zo'n manier te bekijken dat ze daar last van heeft. Verder heb ik wel heel lang gedacht dat vrouwen me niks vonden omdat ze nauwelijks (oog)contact maken; nu begrijp ik dat dat vrouwen eigen is.
Afijn, dit hoort niet eens bij mijn topic verder, want dat gaat over meisjes en mannen - iets voor een apart draadje?

Wat betreft opvoeding: dat is ook interessant maar ook zijdelings behorend bij dit draadje...

Waarom ikzelf een oogje op meisjes ben blijven houden (naast dat ik vrouwen ook aantrekkelijk vind) 'wijt' ik dus ten dele aan mijn wat weinig ontwikkelde seksuele drang. Ik mag het toch wel apart vinden dat ik bij het masturberen vaker gefantaseerd heb over een jonge meisje dat een orgasme beleeft dan dat ik dacht aan de volwassen daad. Dus ik ben nog steeds nieuwsgierig naar hoe meisjes seksuele opwinding beleven (en hoe ik met zo'n meisje prille spelletjes zou kunnen doen) terwijl het gros van de mannen dat allang niet meer boeiend vinden. Wat wel Nelly's vraag onverlet laat wellicht: wat heeft een meisje daaraan? :roll:

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Peter50 » do 03 september 2015, 14:47

Anno 2015? Echt? :?:
Ja, juist nu! Dacht je soms dat onze cultuur steeds ruimdenkender wordt?
Vanaf eind jaren '60 is de seksuele vrijheid enorm toegenomen, en ook de openheid daarover. Vanaf eind jaren '90 is onze cultuur preutser en preutser geworden.
De hysterie rond seks met jonge mensen is soms stuitend en dat is nog nooit zo geweest.
  Echte liefde is niet blind.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten