geestelijk vreemd gaan

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » di 18 augustus 2015, 15:58

Er is inderdaad geen relatie bedreigende situatie hier in huis. :mrgreen:
We kregen een discussie naar aanleiding van een Facebook vriendin van mij. Zij noemde dat geestelijk vreemd gaan, ik noem gewoon een soort soulmate waarmee je van gedachten kan uitwisselen. Ik vroeg me af of ik nu zo naïef was dat ik het niet begreep.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Snoozie » di 18 augustus 2015, 16:29

Of je naïef bent kan jij best van al beantwoorden, je dame voelt zich bedreigd, dat is een feit waar je niet naast kunt kijken.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » wo 19 augustus 2015, 22:35

Dat ze zich bedreigd voelt begrijp ik, ware het dat er geen dreiging is. Ze noemt het geestelijk vreemd gaan.
Nou, uit Jippies post haal ik niet dat hij 'geholpen' wil worden.
Hij wil zijn gevoelens gewoon met een andere vrouw delen.
[De voorgeschiedenis heb ik best ook wel gelezen @deco.
Die doet m.i. in dit topic niet zoveel terzake.]
Het gaat om het hier en het nu.
Hoe ik het zie: twee mensen die niet synchroon lopen.
Als ik mevrouw Jippie was en de lijm in mijn relatie was niet seks maar emoties/geestelijke binding dan ging bij mij nu niet één maar een hoop alarmbellen af.
In de laatste zin loop je toch uit de rails.
Seks, gepassioneerde seks, was en is voor mij iets intiems tussen twee mensen, mevrouw Jippie kent daarnaast vele andere associaties met seks, gedwongen seks, seks als machtsmiddel over mannen, seks als business..etc. Waar de een seks als een bevestiging ziet, daar zoekt iemand die op jonge leeftijd beschadigd is door seks andere vormen van bevestigingen als lijm in een relatie. Dus stelt zij prijs op monogamie in het delen van persoonlijke gevoelens met een enkel iemand. Als het een grote groep betreft zoals op een forum of op Facebook deelt ze zelf wel gevoelens, dat is voor haar heel anders dan 1op 1 in een PM met iemand dingen delen.
Ik kan het wel gedeeltelijk begrijpen maar ben het ergens niet met haar eens. Dat is de reden waarom ik vroeg of er meer mensen zo denken. Kun je geestelijk vreemd gaan op deze manier?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Snoozie » wo 19 augustus 2015, 22:53

Dat ze zich bedreigd voelt begrijp ik, ware het dat er geen dreiging is. Ze noemt het geestelijk vreemd gaan.
Nou, uit Jippies post haal ik niet dat hij 'geholpen' wil worden.
Hij wil zijn gevoelens gewoon met een andere vrouw delen.
[De voorgeschiedenis heb ik best ook wel gelezen @deco.
Die doet m.i. in dit topic niet zoveel terzake.]
Het gaat om het hier en het nu.
Hoe ik het zie: twee mensen die niet synchroon lopen.
Als ik mevrouw Jippie was en de lijm in mijn relatie was niet seks maar emoties/geestelijke binding dan ging bij mij nu niet één maar een hoop alarmbellen af.
In de laatste zin loop je toch uit de rails.
Seks, gepassioneerde seks, was en is voor mij iets intiems tussen twee mensen, mevrouw Jippie kent daarnaast vele andere associaties met seks, gedwongen seks, seks als machtsmiddel over mannen, seks als business..etc. Waar de een seks als een bevestiging ziet, daar zoekt iemand die op jonge leeftijd beschadigd is door seks andere vormen van bevestigingen als lijm in een relatie. Dus stelt zij prijs op monogamie in het delen van persoonlijke gevoelens met een enkel iemand. Als het een grote groep betreft zoals op een forum of op Facebook deelt ze zelf wel gevoelens, dat is voor haar heel anders dan 1op 1 in een PM met iemand dingen delen.
Ik kan het wel gedeeltelijk begrijpen maar ben het ergens niet met haar eens. Dat is de reden waarom ik vroeg of er meer mensen zo denken. Kun je geestelijk vreemd gaan op deze manier?
Je hebt je eigen post aangepast waarin je schreef en ik citeer je 'sex is geen prio voor ons' . Zo kan ik ook schrijven dat iemand uit de rails loopt.
:roll:
Had ik je verdorie maar gequote zoals ik initieel wilde doen, dan raakte wat je me nu verwijt kant noch wal.
*Snooz, ietwat gekrenkt, maar doet er verder het zwijgen toe*

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » do 20 augustus 2015, 0:03

Uit de rails lopen ging over de alarmbellen afgaan. Je zat goed met je analyse tot je laatste conclusie.
Waarom zouden er alarmbellen af moeten gaan?
Als ik jouw laatste zin goed begrijp dan zou een relatie waarbij seks niet het smeermiddel is, een relatie zijn die mank loopt. Dat vindt zij dus niet.
Als je door je buurman op straat in elkaar getimmerd wordt (wat haar overkwam), en waarbij de onverwerkte trauma' s van een beschadigde jeugd weer naar boven komen, dan heb je niet meer zoveel zin in passie tussen de lakens. Daarmee zeg ik niet dat de boel op slot wordt gegooid maar haar prio in een relatie ligt ergens anders.
Dat heb ik met de laatste posting duidelijk proberen te maken. Met daaraan gekoppeld de vraag waar het topic eigenlijk om draait.. bestaat er voor anderen ook zoiets als geestelijk vreemdgaan.

note
Ik had de zin verwijderd omdat het niets bijdroeg of verduidelijkte. Het zet mensen alleen maar op een dwaalspoor zoals nu wel blijkt.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » di 25 augustus 2015, 17:23

Hallo, hier ben ik! :D11

Ik zal even wat tekst en uitleg geven vanuit mijn oogpunt.
De vrouw waar Jippie op internet contact mee had (en ik hoop dat dat bij had blijft!) was overduidelijke zeer gecharmeerd van Jippie.
Wel iets meer dan zeer gecharmeerd, ze liet duidelijk blijken dat ze hem wel wilde maar dat dat niet kon omdat hij een relatie had.
Mag ik even dan!
Ik ben geen lullig typetje hoor, de mensen die mij een beetje kennen hier weten dat, maar als mijn vent niet echt helemaal straight is over contact met deze dame, en deze dame gigantisch achter mijn vent aan gaat rennen (ze moest wel een end rennen want ze was van Zuid Africa) hem bestookt met mail, Facebookberichten en aanverwante, vind ik dit absoluut niet leuk en laat ik dat merken ook.
Dat noem ik geen soulmate, dat noem ik een vuil wijf!
Ik hou namelijk van mij vent, heel erg veel, en iedere andere vrouw heeft met haar takken van hem af te blijven, in het echt of virtueel!
Ik heb Jippie via internet leren kennen (ja zowaar hier op deze site!) en zag dezelfde dingen terugkomen die wij eens beleefd hadden, dat was best heel erg kwetsend, en zeker omdat het ietwat stiekem ging.
Als je avond aan avond met je rug naar elkaar toe zit en naar een schermpje zit te staren, ipv met elkaar te praten, en er dan een soort van band ontstaat via internet met een andere man of vrouw dan gaat er iets niet goed, en kan dat als bedreigend gezien worden.
Ik noem dat geestelijk vreemd gaan, en ik schaam me daar absoluut niet voor dat ik dat niet leuk vind, zeker niet als ik me op dat moment in een heel kwetsbare positie bevind!
Ik ben een gevoel mens, en niet zo zuinig ook! Zat midden in het afkicken van 13 jaar antidepressiva gebruik, en heb behoorlijke problemen met mijn hart, mag ik dan alsjeblieft even een time out en geen gesh#t van een of ander wijf aan m'n kop! Dan wil ik mijn vent gewoon even voor mezelf, die heb ik dan nodig en heel erg ook, want ik vecht me het lazerus!
Maar goed het is hier uitgepraat, en ook binnen onze relatie zijn we weer wat meer naar elkaar toegegroeid, dus ik hoop dat het zo goed blijft gaan.
Ik heb geen problemen met contact tussen man en vrouw, ik heb geen problemen over diepgaande gesprekken, als het contact thuis maar gewoon goed is, en dat schortte er nog al aan, en dan vind ik, eerst thuis de boel op orde hebben, dan kun je Florence Nightingale of andere weldoener voor een ander gaan spelen.
Zo niet, dan kan de andere partij een 'mes' in haar rug van me verwachten, ik pik dat namelijk niet.
En ja ik heb alle E-mail doorgelezen, ik ben namelijk gekke Eppie niet, ik voel het als er iets niet goed zit, noem het vrouwelijke intuïtie.
Trouwens die ideeën die ik had over seks waren uit een ander tijdperk, ik ben ondertussen ook veranderd, maar dat is geloof ik nog niet helemaal doorgedrongen. :wink:
het gebrek aan passie tussen de lakens ligt aan het feit dat ik regelmatig een blaasontsteking op loop na de seks, ik dood en dood moe ben, maar dat komt dus van mijn hart, binnenkort een operatie, dan is dat ook weer een stuk beter, en een lijf heb wat gewoon beroerd in elkaar zit dus het doet gewoon hartstikke zeer, heel erg zeer, that's it! Heeft niks te maken met een verleden of de buurman of zo.
Mooi, zijn we allemaal weer een beetje op de hoogte? Verder ben ik best lief hoor en helemaal niet zo'n problematisch typje als het lijkt. :D33 :D1
Laatst gewijzigd door Massie op di 25 augustus 2015, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Peter50 » di 25 augustus 2015, 18:10

Zooo! Wat een comeback op Shespot. Het vuur spat er af.
Kop op, meid!
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » di 25 augustus 2015, 18:23

Een verhaal heeft altijd 2 kanten.
Jippie ziet het op zijn manier, ik op de mijne.
Jip ziet er geen bedreiging in want van zijn kant had hij geen gevoel voor deze dame, ik zie het wel als bedreiging omdat hij gevoel deelt, het gevoel wat hij met mij even niet meer deelde omdat we te veel weggezakt waren in ietwat ellendig vaarwater.
We deelden geestelijk niet zo veel meer, hadden geen gemeenschappelijke noemers, en geestelijk delen vind ik heel erg belangrijk, ik vind geestelijk contact belangrijker dan seks zelfs.
En daar ligt het hiaat, niet iedereen snapt dat.
Ik vind geestelijk contact vaak intiemer en intenser dan lichamelijk contact, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn. ;)
Dat wil niet zeggen dat je dat niet met een ander mag hebben, vrouw of man, in tegendeel, maar het moet ook wel aanwezig zijn met je eigen partner, dat is voor mij een vereiste.

Caroline
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 24 augustus 2015, 16:32
Locatie: Nabij Schiphol

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Caroline » di 25 augustus 2015, 18:34

Het is altijd fijn om beide kanten van het verhaal te lezen. Ik kan voor beiden begrip op brengen en herken in beide verhalen ook veell.

Ik wens jullie sterkte maar volgens mij komen jullie er samen wel uit.

Groet Caroline
Pluk de dag!

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Mar » di 25 augustus 2015, 23:27

(...)We kregen een discussie naar aanleiding van een Facebook vriendin van mij. Zij noemde dat geestelijk vreemd gaan, ik noem gewoon een soort soulmate waarmee je van gedachten kan uitwisselen. (...).
Lang geleden heb ik zo'n soort contact een effect van 'de kabelvalkuil' genoemd. Nu zou het wifi zijn.
De mogelijkheid van realtime online één-op-één contact kan behoorlijk met mensen aan de loop gaan en je innerlijke wereld overhoop halen. Ik was niet de enige die het overkwam, en het overkomt mensen nog steeds.

Inmiddels weet ik dat het niet alléén een valkuil is, of hoeft te zijn. Eenmaal in die kuil kun je ook de grond vanuit een ander perspectief zien, en bekijken waar die uit bestaat. Of het drijfzand is,- of juist niet bijvoorbeeld. Maar volgens mij weten Jippie en Mas dat allemaal al :wink: .
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » wo 26 augustus 2015, 11:11

Natuurlijk weten we dat allemaal.
Wat ik heel erg vind is dat ik ooit die Soulmate van Jippie was, en dat ik me echt niet laat vervangen door zo'n brak wijf!
Maar dat gebeurd ook niet, hij heeft het contact verbroken, en nee dat vond ze niet leuk , want opeens was Jippie volgens haar mijn eigendom en daar moest ie niet intrappen en meer van dat soort drama.
Ik heb haar een heel vriendelijke mail gestuurd (en dat meen ik serieus gewoon vriendelijk van toon) terwijl ik van binnen iets heel anders voel hoor, en daarmee was voor mij de kous af.
Ik schrik ook eigenlijk een beetje van dit topic, want Jippie zit er dus toch danig mee in zijn maag anders maakt hij niet zo'n topic aan, en ik weet dat Jippie zich op schrift veel makkelijker kan uiten dan in woord.
Reden om toch nog meer te communiceren hier in huis, want dat is het aller belangrijkste, communicatie binnen een relatie, en liefde en aandacht en genegenheid, en ja na 11 jaar lief en leed ondertussen (ruim 11 jaar, wat gaat die tijd hard, we zijn allemaal al ruim 11 jaar ouder!) is dat er nog steeds in volle mate! :love:

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor deco » wo 26 augustus 2015, 17:27

Leuk je nog eens hier te lezen Massie :D .
Snap en volg je volledig als je stelt dat het eerst op het thuisfront goed moet zijn voor er met anderen "iets" kan gebeuren.
"iets" is ruim vatbaar en kan voor veel dienen....chat, mail ,dates .....name it....wat mensen zoal doen met onderlinge toestemming.
Vooral ook omdat je weet hoe je de relatie met Jippie hebt gestart......weet je hoe gevaarlijk het internet kan zjn.
Hier heb ik ook geen probleem dat Amaretto mijn mails*sms*pm's leest....als er dan ook iets scheef zit, kan ze het onmiddellijk zeggen en kunnen we daarop reageren zoals het moet....omgekeerd ook.

:mrgreen: Ben je echt vriendelijk gebleven in je mail naar die Zuid-Afrikaanse takkenwjf?

gr
Deco
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » wo 26 augustus 2015, 20:06

Ja ik ben echt serieus vriendelijk gebleven.
Meestal maakt dat nl meer indruk dan als je gaat schelden en boos gaat doen.
Maar van binnen was ik een orkaan. :D11

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor deco » wo 26 augustus 2015, 23:36

Ja ik ben echt serieus vriendelijk gebleven.
Meestal maakt dat nl meer indruk dan als je gaat schelden en boos gaat doen.
Maar van binnen was ik een orkaan. :D11
:mrgreen: spijtig .....daar heb je geen foto van
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » do 27 augustus 2015, 11:41

De cardioloog heeft nog wel een ECG-tje van me. :D1


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten