geestelijk vreemd gaan

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » za 15 augustus 2015, 16:05

geestelijk vreemd gaan.. nee, ik bedoel niet dat je aan een ander denkt tijdens de seks.
Gisteren een discussie gehad met mijn vriendin, die vindt persoonlijke gevoelens delen met iemand van de andere sekse via mail of privé-chat een vorm van vreemdgaan. Vooral als je deze gevoelens niet met je eigen partner deelt of bespreekt.
Ik ben het niet met haar eens maar ik snap wel waar de angel zit.
Ik denk tevens dat we dan behoorlijk wat vreemdgangers er bij hebben op dit forum... of ben ik nu zo naïef.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Anwen » za 15 augustus 2015, 17:36

Oh jee, ik ben een vreselijk mens.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor droomvlinder » za 15 augustus 2015, 18:47

Voor mij is dit geen vreemdgaan, tenminste als ik begrijp wat je met persoonlijke gevoelens delen bedoelt .

Persoonlijke gevoelens delen betekent voor mij intieme gesprekken waarin je je flink blootgeeft. Sommige gesprekken zou ik niet met mijn partner kunnen voeren omdat hij er bv geen voeling mee heeft .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
bestwomanlover
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 oktober 2011, 20:15

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor bestwomanlover » za 15 augustus 2015, 19:46

Inderdaad maar als je je hele ziel en zaligheid blootlegt bij een andere vrouw dan je eigen vriendin kan dat voor die laaste behoorlijk bedreigend zijn.
En uiteraard erotisch chatten / mailen met een ander is ook emotioneel vreemdgaan.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » zo 16 augustus 2015, 14:25

Het gaat niet over erotisch chatten, gewoon persoonlijke gevoelens delen over wat je leuk vindt en hoe je over bepaalde dingen denkt. De angel zit hem in het feit dat je samen een geestelijke band bouwt waardoor je met iemand anders meer samen deelt dan met je eigen vrouw. Dat het uiteindelijk kan uitlopen op een lichamelijk, en dus wel seksueel gericht, contact vindt ze dan niet eens zo schokkend.
Seks is voor haar iets anders dan voor mij, dat kun je volgens haar aan iedereen geven als je dat wil. Net zoiets als met iemand dansen, daar hoeft niet perse een diepere reden achter te liggen.
Ik heb zelf totaal geen link tussen een diepgaand gesprek en vreemdgaan (iets met een ander beginnen zeg maar). Ik kan ook rustig een goed gesprek voeren met een vrouw die 20 jaar ouder is, gewoon uit respect voor een ander en het feit dat je een een soort sparringpartner hebt die je af en toe eens door een andere bril laat kijken.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor droomvlinder » zo 16 augustus 2015, 15:25

Het hoeft niet "meer delen" te worden , ook al kan dit, het kan ook "iets anders delen" worden. Zonder jou partner bezitterig te noemen, zou het voor mij als bezitterig voorkomen mocht mijn partner hier een probleem mee hebben. Partner zijn hoeft voor mij niet ''alles delen " te zijn. Wat je hier zegt : "en het feit dat je een een soort sparringpartner hebt die je af en toe eens door een andere bril laat kijken." kan ook verrijkend worden voor de partner gezien het helpt niet in dezelfde richting te kijken .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Inya » zo 16 augustus 2015, 21:15

Eens met droomvlinder :D

Ik zie het verschil niet tussen het met die andere persoon delen, of bijvoorbeeld met een goede vriend/vriendin...
Laatst gewijzigd door Inya op ma 17 augustus 2015, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » ma 17 augustus 2015, 16:57

vanuit haar verleden was ze altijd vrij liberaal als het om seks ging. We zijn een monogaam stelletje geworden en hebben door allerlei gebeurtenissen en een sterke geestelijke band opgebouwd. Ze is bang dat ik een band op ga bouwen met een andere vrouw zoals ik ook met haar heb, en dat noemt ze geestelijk vreemd gaan.
En daar hadden we dus en discussie over, maar goed het zijn haar gevoelens uiteraard en dat hoor ik ook te respecteren.
Laatst gewijzigd door Jippie op ma 17 augustus 2015, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Snoozie » ma 17 augustus 2015, 17:12

In mevrouws plaats zou ik een erg vreemd gevoel hebben bij deze post :D9

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor deco » ma 17 augustus 2015, 21:19

In mevrouws plaats zou ik een erg vreemd gevoel hebben bij deze post :D9
ik niet als je de geschiedenis kent van Jippie en zijn vrouw.......
Snap ergens wat ze bedoelt en wat Jippie wil.
Ik zou het er ook moeilijk mee hebben als Ama dingen zou vertellen aan een andere man en niet tegen mij....of het toch minstens zou proberen tegen me te vertellen.
Als ik haar niet zou kunnen helpen, heb ik geen probleem dat ze het dan alsnog bij een andere zou vertellen om misschien wel geholpen te zijn.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Snoozie » ma 17 augustus 2015, 22:44

Nou, uit Jippies post haal ik niet dat hij 'geholpen' wil worden.
Hij wil zijn gevoelens gewoon met een andere vrouw delen.
[De voorgeschiedenis heb ik best ook wel gelezen @deco.
Die doet m.i. in dit topic niet zoveel terzake.]
Het gaat om het hier en het nu.
Hoe ik het zie: twee mensen die niet synchroon lopen.
Als ik mevrouw Jippie was en de lijm in mijn relatie was niet seks maar emoties/geestelijke binding dan ging bij mij nu niet één maar een hoop alarmbellen af.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor deco » di 18 augustus 2015, 7:35

Als je met iemand anders je gevoelens/emoties/situatie thuis wil spreken....moet het al fout gaan thuis (of iets niet goed zijn).
Dit is een feit en geen veronderstelling denk ik.
Daarom alle alarmbellen doen gaan..... :D6
Dan veronderstel je al dat hij/zij meer binding zal hebben met die gesprekspartner (noem het een luisterend oor) dan er ooit zal gebeuren.
Als je dan toch zo'n goede relatie hebt/had moesten die bellen al langer afgegaan zijn en niet nu dat de partner een luisterend oor wil.

Mij zou het meer storen als dit gesprek niet was geprobeerd met mij en dat er onmiddellijk naar die gesprekspartner was gelopen.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Snoozie » di 18 augustus 2015, 9:06

Als je dan toch zo'n goede relatie hebt/had moesten die bellen al langer afgegaan zijn en niet nu dat de partner een luisterend oor wil.
Er wordt al heel lang niets meer gepost over het verloop van die relatie, wie weet of dat wel of niet aan de orde is?

EstherC
Berichten: 5121
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor EstherC » di 18 augustus 2015, 9:20

Als je met iemand anders je gevoelens/emoties/situatie thuis wil spreken....moet het al fout gaan thuis (of iets niet goed zijn).
Dit is een feit en geen veronderstelling denk ik.
Serieus? Voor mij gaat dit echt niet op hoor. Ik bespreek mijn gevoelens, emoties en thuissituatie ook als het goed gaat.

Als ik een partner zou hebben die dat vreemdgaan vindt dan doe ik dat aan de lopende band. Anders zou het wat mij betreft zijn als er inderdaad dingen met anderen worden besproken die je samen niet bespreekt. Als mijn partner bijv zou denken dat het oké gaat tussen ons terwijl ik mijn hart steeds bij een ander lucht over zaken waar ik ongelukkig, boos of teleurgesteld over ben binnen m'n relatie. Dat is niet fair vind ik. Dan geef je je partner ook niet de mogelijkheid om iets met je gevoel te doen.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor droomvlinder » di 18 augustus 2015, 11:04

Ik had echt niet het gevoel dat Jippie iets wou bespreken dat hij niet met zijn partner zou kunnen bespreken. Ik poste vanuit een ander oogpunt , zelf heb ik een paar vrienden waarmee ik diepgaande gesprekken heb die mijn partner vlug gaan vervelen. Hij is anders ingesteld. Hem stoort het niet. Maar ik zou het ook niet leuk vinden mocht hij het nodig vinden met iemand anders te bespreken wat onze relatie aangaat mocht er een probleem zijn.

Waarom ervan uitgaan dat Jippie en z'n partner noodzakelijk een ander probleem hebben. Ik kan na z'n laatste posting begrijpen dat z'n partner zich bedreigd voelt. Zich bedreigd voelen is heel persoonlijk. Ik voel me bv bedreigd als ik dingen wil die m'n partner niet wil, want het zou kunnen dat hij dat moe wordt , maar risico kan ik wel nemen.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 12 gasten