Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal niet??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor zee » vr 24 juli 2015, 13:51

Nog nooit een vrouw ontmoet die mijn lid wilde onderzoeken net na de ejaculatie :mrgreen:
Ik wel, al is onderzoeken wat klinisch uitgedrukt... Eerder ervaringen als liefkozen, proeven, aflikken, vertederd zijn door het grote contrast van net nog hard en nu onschuldig slap.

Maar hear hear Nelly.
Er is in mijn mannelijke ogen weinig liefdevoller dan - voorbij de vrouwelijke verwachting en ook zelfgevoelde drang tot kunnen presteren - geliefkoosd te worden, met inbegrip van het lid in de vlakke pre- of postcoïtale conditie.
In de film Betty Blue zit een scène waarin dat briljant verbeeld is...
Betty komt thuis en treft haar lief Zorg slapend aan, uitgeput na een dag hard werken. Vol liefde drukt ze een kus op zijn eveneens slapende geslacht.
Het is vertederend, zelfs ontroerend vind ik, omdat er iets onvoorwaardelijks liefs in schuilt: je wordt als man niet geliefd om je presteren, maar om je wezen.

Afbeelding

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor zee » vr 24 juli 2015, 14:12

Ik vraag me het bovenstaande wel eens af (...) maar wat is nou beter......
Het één niet zonder het ander denk ik. Zonder de wetenschap van het klunzige genieten van het nieuwe niet de waardering voor het ervarener / bezadigder beleven.

Maar voor beide (levens) fases geldt denk ik even sterk: als je er niet zorgeloos en vrij in staat, is het nooit optimaal genieten.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Mar » vr 24 juli 2015, 15:12

Ik vraag me het bovenstaande wel eens af - natuurlijk wordt je door meer ervaring handiger etc. Anderzijds lijkt het soms ook wel of je een beetje afstompt - sommige dingen zijn niet meer verrassend of maken minder indruk etc. etc. Als je jong bent ben je supergevoelig, nu ik ouder ben, ben ik superhandig maar wat is nou beter......
Eerlijk gezegd verdwaal ik in deze tekst, helemaal met nog wat context op de achtergrond. O.a. hier:

1. "Natuurlijk wordt je door meer ervaringen handiger" -
Bedoel je met 'je' dat de stelling voor jouzelf geldt, of zie je het als algemene regel?
'Je best doen', heb ik elders begrepen, staat niet garant voor 'beter'. Onder 'beter' versta ik ook: 'handiger.'
Hoe zit het dan met dat 'natuurlijk'? Is het nou wel of niet vanzelfsprekend dat ervaringen handiger maken?

2. "Als je jong bent, ben je supergevoelig" .
Wat voor gevoeligheid bedoel je? Lichamelijk? Geestelijk? Voor jezelf? Voor de ander? Nog anders?
Ik hoor, en heb vroeger gemerkt, dat met name jonge mannen helemaal niet supergevoelig zijn voor signalen van hun partner (en oude mannen ook niet persé, zie 1.).

3. "Als je jong bent (...) nu ik ouder ben". Stel je daarmee iets over "jou" of over "mij"? Heb je het over je partner en jou? Ofwel: over wie gaat dit nou?


Verder sluit ik aan bij 230Volt enbij Zee.
Hoe het vroeger ook was, terugkomen doet dat niet meer. Helaas of, soms, gelukkig maar.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Snoozie » vr 24 juli 2015, 15:30

Ik wel, al is onderzoeken wat klinisch uitgedrukt... Eerder ervaringen als liefkozen, proeven, aflikken, vertederd zijn door het grote contrast van net nog hard en nu onschuldig slap.
Klinisch vond ik ook van het woordgebruik maar durfde er niets van zeggen hier :D9 Wat ben ik verrukt dat een welbespraakte, belezen en charmante man dit nu zo mooi verwoordt en dan... ja dan smelt een vrouw als Snoozie :love:

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor zee » vr 24 juli 2015, 15:50

:D33 @Snoozz :D7
Het is anekdotisch - dankzij ervaringen waarin de bedpartner eigenlijk weinig interesse of aandacht had, passief bleef maar wel als vanzelfsprekend de fysieke prestatie van mij verwachtte, kon ik de liefdevol betrokken houding van "ik vind je leuk en lekker, van top tot teen, voor tijdens én na, hier met jou" des te beter waarderen.
Eerlijk gezegd verdwaal ik in deze tekst, helemaal met nog wat context op de achtergrond.
Jee wat een exegese Mar...! Ik blijf me verbazen over hoe moeilijk het blijkt te zijn om elkaar via tekst effectief te verstaan. Misschien helpt het als ik mijn interpretatie van Nelly's tekst weergeef, waar ik wellicht de plank totaal mee missla.

1. "Natuurlijk wordt je door meer ervaringen handiger" -
Lees ik als: logischerwijs wordt men ("je" als in derde persoon enkelvoud lees ik) door iets vaker mee te maken / te doen vaardiger in die handeling.
Zoals afwassen: na 100 x afwassen ben je logischerwijs handiger / ervarener geworden in deze activiteit. Niet noodzakelijkerwijs beter: op een dag komt een neefje meehelpen met de afwas en wijst erop dat een afdruiprek tijd en aflegruimte bespaart.
Net zo'n soort lifehack als dat ik na 25 jaar uien snipperen ontdekte dat mijn routine op een andere manier een stuk slimmer kon.

2. "Als je jong bent, ben je supergevoelig" .
Ik las dit als: fysiek en geestelijk gevoelig, want nog onervaren / weinig meegemaakt. Dus én gevoelig voor fysieke aanraking / weinig controle hebben, te snel te opgewonden raken, én psychisch gevoelig: voor afwijzing, blauwtje lopen, gedumpt worden - it takes one to know one.

3. "Als je jong bent (...) nu ik ouder ben". Ofwel: over wie gaat dit nou?
Ik las dit als een eenvoudige vermenging van onzijdige, derde persoon feitelijke vaststelling (als men jong is) en persoonlijke ondervinding in de ik-vorm.
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Mar » za 25 juli 2015, 1:36

Zee, ik kan het allemaal wel invullen hoe een tekst misschien wel of niet bedoeld is, maar mijn ervaringen daarmee zijn wat eeh... wat wisselvallig en ik ben daar in de loop van jaren absoluut (nog) wat gevoeliger voor geworden. Vandaar mijn vragen.

Een enkele aangenomen vanzelfsprekendheid verbaast me bovendien, omdat TS die in een ander topic nogal weerspreekt. Voor mij is dat verwarrend, maar mooi als anderen daar geen last van hebben.
Samen lopen door omstandigheden


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten