Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal niet??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal niet??

Berichtdoor Nelly » zo 19 juli 2015, 22:54

Ik vraag me het bovenstaande wel eens af - natuurlijk wordt je door meer ervaring handiger etc. Anderzijds lijkt het soms ook wel of je een beetje afstompt - sommige dingen zijn niet meer verrassend of maken minder indruk etc. etc. Als je jong bent ben je supergevoelig, nu ik ouder ben, ben ik superhandig maar wat is nou beter......

volverlangen
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 06 maart 2015, 12:21
Locatie: Belgie

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor volverlangen » ma 20 juli 2015, 13:32

Ik denk toch dat als je ouder bent meer durft dan als jong meisje.
Ik was destijds heel verlegen en zou zeker nooit het initiatief genomen hebben.
Als ik nu zin heb dan ga ik ervoor...

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Mannekijn » ma 20 juli 2015, 13:39

Ik deel je ervaring Nelly,

De eerste keer dat een vriendinnetje mijn erectie vasthield kwam ik al spontaan klaar, zo opwindend vond ik dat. :oops:

Nu moet ze er al enige tijd stevig aan sjorren. Het nieuwe is er dus al wel af, maar het is nog steeds heerlijk en ik geniet er langer van.
Terugblikkend zouden, als je het in een grafiek kon vatten, de 2 lijnen ervaring-beter elkaar ergens gekruist moeten hebben.
Heb ik weer slecht opgelet, want dat zou mijn moment supreme geweest moeten zijn.
Ik ga gewoon door, misschien zijn er meer lijnen die elkaar kruisen. Je weet het nooit :D11

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor 230volt » ma 20 juli 2015, 20:34

Nelly, je eindigt met '..wat is nou beter?' Misschien bedoel je dat niet zo letterlijk, maar ik zou dat woord niet willen gebruiken. 'Elke leeftijd heeft zijn charme' en zo geldt dat wat mij betreft ook voor het seksuele leven. Zoals Mannekijn ook al beschreef, vroeger ontplofte ik al als ze er naar keek, alles was toen geweldig spannend en opwindend omdat het de eerste keer was, nu, met meer ervaring, is er tijd om elkaars en je eigen seksbehoeftes beter te bevredigen.
Monogaam als ik ben, denk ik terwijl ik dit neerschrijf, dat ik die spanning van toen, met een 'nieuwe' vrouw wel eens weer zou willen meemaken.
Maar bij die gedachte laat ik het maar.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2167
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor tes » ma 20 juli 2015, 22:22

Ik heb het gevoel vanuit mezelf dat ik in sommige dingen zeker geoefender ben geworden, tegelijkertijd zijn ook andere dingen me op gaan winden en geniet ik op een andere manier..

Kwa bed partners maakte het naar mijn ervaring deels wel en deels geen verschil, ik heb zowel zeer actieve mannen met veel verschillende bed partners mee gemaakt als mannen die altijd bij dezelfde zijn gebleven en wat ik wel merk is dat er een groot verschil is kwa klik met mannen maar niet zo zeer dat het ene beter was dan het andere. Wel heb ik gemerkt dat de mannen waar ik mee in bed heb gelegen die meer bed partner hadden gehad meer op zoek gingen naar grenzen
live your life to the fullest!

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Mannekijn » wo 22 juli 2015, 9:58

Al met al vind ik de sex wel fijner na mijn 35e. Vrouwen na die leeftijd weten wat ze willen (of juist niet willen) en durven dat ook aan te geven. Zitten lekker in hun vel en schamen zich niet meer voor hun lichaam.

De spanning van vroeger is er af, daarvoor in de plaats is de relaxedheid, gezelligheid en humor gekomen. :)

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Nelly » wo 22 juli 2015, 11:58

Als ik met iemand ben met minder ervaring, schaam ik me wel eens dat ik niet altijd goed besef hoe hard en diep dingen binnen kunnen komen.....

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Snoozie » wo 22 juli 2015, 15:34

Als ik met iemand ben met minder ervaring, schaam ik me wel eens dat ik niet altijd goed besef hoe hard en diep dingen binnen kunnen komen.....
Ik stel me dan de vraag hoe je op een niet-kwetsende manier kunt duidelijk maken dat je partner je niet voldoet?
Hoe omfloerst je je uitleg ook produceert, de inhoud blijft hoe dan ook kwetstend...

Robb
Berichten: 145
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 23:42
Locatie: Brabant

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Robb » wo 22 juli 2015, 22:26

Zolang het niet beledigend is maar gewoon eerlijk, dan mag het van mij. Confrontaties zijn meestal pijnlijk maar soms ook zinvol...

volverlangen
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 06 maart 2015, 12:21
Locatie: Belgie

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor volverlangen » do 23 juli 2015, 19:58

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet durven aangeven als hij niet voldoet :cry:

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1795
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Inya » do 23 juli 2015, 20:08

Zou toch prima op een constructieve manier moeten kunnen?
"Hmm ietsje langzamer"
"Oeh iets lager"
"Aaaah draai je heupen iets naar beneden"
"Je vingers... erbij... doe..."
"Ik wil je horen.. praat tegen me.."
Opties zat, lijkt me :lol:

Ik denk wel dat het iets wat je op het moment zelf moet aangeven. Achteraf een lijst van negatieve punten opnoemen is voor niemand leuk om te horen...
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Nelly » do 23 juli 2015, 22:37

Ik heb hier, ook nav. een aantal entries in de topic "hoe spiritueler hoe sexlozer", over nagedacht. Probleem met sex (zoals we er nu vaak tegenaan kijken) is dat het erg belangelijk gevonden wordt dat de man een stevige erectie heeft & van minder positieve feedback wordt die snel minder.....
Hierdoor wordt zowel de timing van sex als de inhoud erg man- gericht.

Het zou normaler moeten zijn dat een vrouw het lichaam van haar man (minnaar of whatever), ook als hij geen erectie heeft, kan onderzoeken. Een van die dingen waar ikzelf, als vrouw, bijvoorbeeld nog steeds weinig over heb kunnen ontdekken is het mannelijk lid meteen na ejaculatie. Vaak heb ik aangegeven te willen kijken, voelen of whatever. Nooit bleek dat mogelijk te zijn. Hij was te gevoelig, het was te prive, de man vond dat hij rechtop hoorde te staan, had er behoefte aan om zich eventjes in zichzelf terug te trekken - whatever.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor deco » do 23 juli 2015, 23:27

Ik heb hier, ook nav. een aantal entries in de topic "hoe spiritueler hoe sexlozer", over nagedacht. Probleem met sex (zoals we er nu vaak tegenaan kijken) is dat het erg belangelijk gevonden wordt dat de man een stevige erectie heeft & van minder positieve feedback wordt die snel minder.....
Hierdoor wordt zowel de timing van sex als de inhoud erg man- gericht.

Het zou normaler moeten zijn dat een vrouw het lichaam van haar man (minnaar of whatever), ook als hij geen erectie heeft, kan onderzoeken. Een van die dingen waar ikzelf, als vrouw, bijvoorbeeld nog steeds weinig over heb kunnen ontdekken is het mannelijk lid meteen na ejaculatie. Vaak heb ik aangegeven te willen kijken, voelen of whatever. Nooit bleek dat mogelijk te zijn. Hij was te gevoelig, het was te prive, de man vond dat hij rechtop hoorde te staan, had er behoefte aan om zich eventjes in zichzelf terug te trekken - whatever.
Na het klaarkomen, moet je nu ook echt niet op onderzoek gaan ter hoogte van mijn eikel :D6 -----> te gevoelig.
Voor de rest doe je maar....hangt ook af van dag tot dag....soms is er meer zin en soms is het genoeg na het klaarkomen....
Nog nooit een vrouw ontmoet die mijn lid wilde onderzoeken net na de ejaculatie :mrgreen:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9547
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Carina » do 23 juli 2015, 23:54

Nog nooit een vrouw ontmoet die mijn lid wilde onderzoeken net na de ejaculatie :mrgreen:
Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om een lid tijdens, voor of na de seks te onderzoeken. Ik ben dan vooral bezig met (ma)genieten... :|
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Robb
Berichten: 145
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 23:42
Locatie: Brabant

Re: Hoe meer ervaring hoe beter in bed, of juist helemaal ni

Berichtdoor Robb » vr 24 juli 2015, 0:24

Nou Nelly, wat een nieuwsgierigheid, leuk!...in de zin van grappig dat je dat eens van nabij wil onderzoeken, voelen, bekijken en wat dies meer zij..


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten