Single zijn sucks

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Single zijn sucks

Berichtdoor Jippie » zo 05 juli 2015, 22:06

Wat doe je als je ergens zit te wachten en er liggen alleen maar vrouwenbladen om door te bladeren. Ik laat ze liggen ... maar toen het wat langer duurde bladerde ik uiteindelijk toch maar door de Linda heen. De Linda heeft blijkbaar een topic waar het gehele blad aan gewijd is. En het topic van dit blad was "single zijn". Het artikel in de Linda van Saskia Noort was een regelrechte biecht.. ze is niet gelukkig als single.Ze is een succesvolle goed uitziende vrouw maar blijkbaar lukt het haar niet om de juiste persoon tegen het lijf te lopen.

De happy single bestaat niet, vindt schrijfster Saskia Noort. In LINDA.123 HAPPY SINGLE vertelt ze over het leven zonder partner, dat niet altijd over rozen gaat.
Want voor Saskia is het duidelijk: we willen allemaal iemand hebben om tegenaan te kruipen.

‘Zeg maar: Wij-zijn-eenzaam’
Blij zijn met jezelf is ons mantra. zegt ze. En dat kost nogal wat tijd en energie, kan ik je verzekeren. Dodelijk vermoeiend is het, de hele tijd maar blij te moeten zijn met je eenzame leven. Ja, ik hoor jullie al gillen: ‘We zijn helemaal niet eenzaam!’ Maar dat zijn we wel. Zeg het gewoon. Hardop. ‘Wij zijn eenzaam’.

Propvolle dag
Volgens de schrijfster verzetten single vrouwen (inclusief zijzelf) zich als Dwaze Mina’s tegen het eenzame bestaan door elke vrijdagmiddagborrel, verjaardag, elk festival of evenement te bezoeken en de lege dagen vol te plempen met koffie-, lunch- en dinnerdates. Door keihard te werken en áltijd als laatste te blijven hangen. En dat doen we allemaal om dat moment voor ons uit te schuiven: het moment van alleen thuis komen.

Ze vergelijkt haarzelf met tante Tony.. een vroegere vrijgezelle tante die op feestjes steevast bezopen was en haar borsten te voorschijn haalde en uiteindelijk met een of andere afwasser in de bezemkast belande.
Een leuk artikel om te lezen. Ik kan het hele artikel hier uiteraard niet plaatsen maar ik denk dat veel single vrouwen de frustraties herkennen die ze beschrijft.
Uiteraard ook andere verhalen van de de singles.. drie keer gescheiden en ze vinden het wel best… en een aantal die nog gescheiden zijn na hun 70e.

Ik heb zelf geen idee wat het is om een poos single te zijn. Na mijn scheiding was ik goed ziek van alle vrouwen maar had eigenlijk meteen weer een andere relatie.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor amaretto » ma 06 juli 2015, 1:07

vind het nogal zwart-wit. ik heb een vriendin die single is en ja, ze doet heel veel dingen. gaat veel weg. maar is dat verkeerd? ze amuseert zich. in het artikel lijkt het alsof ze dat doet om 'de leegte' te vullen. en dit klopt niet. ze voelt zich goed in de situatie hoe het is.

voor mezelf weet ik dat ik me prima kan redden moest ik single zijn. cru gezegd: voor de sex zijn er oplossingen. en ik zou meer tijd hebben voor vrienden. tijd die ik nu -heel graag- besteed aan mijn vriend.
Als single zou ik bepaalde zaken anders doen. ik zou vaker met mijn vader naar een opera gaan, ik zou bepaalde vrienden vaker opzoeken, ik zou nog meer werken ( lief vindt al dat ik dat doe, maar soit). hier komt het op aan: ik zou een heel ander leven hebben, maar ik zou daar ook blij mee zijn. Ik kan perfekt gelukkig zijn om alleen te leven (ok, ik heb een dochter, dus momenteel is dat nog niet écht alleen).
Laat het me anders stellen: Mijn lief: daar kies ik elke dag voor. met volle goesting. de dag dat dat anders is, weet hij waar de deur is en ik zou even gelukkig zijn. op een andere manier, maar ik kan perfect zonder man. en mijn leven zou even waardevol zijn als nu. met andere prioriteiten, dat is zeker, maar zeker even waardevol. En ik zou geen moeite hebben dat er niemand is om tegenaan te kruipen.. op zo'n momenten heb ik daar vrienden voor.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Peter50 » ma 06 juli 2015, 16:39

Ik vind het nog altijd pijnlijk als iemand zegt of schrijft dat hij/zij niet weet hoe het is om single te zijn.
  Echte liefde is niet blind.

EstherC
Berichten: 5117
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor EstherC » ma 06 juli 2015, 18:49

Ik weet heel goed hoe het is om single te zijn. Ben het al jaren inmiddels. Ruim 90 procent van de tijd vind ik het helemaal niet vervelend, maar soms suckt het inderdaad ja.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor droomvlinder » ma 06 juli 2015, 18:58

Peter 50 waarom zou dit pijnlijk zijn ? Ik zou het niet fijn vinden dat iemand beweert te weten hoe het is single te zijn, die het nooit geweest is .Er zijn flink wat mensen die van thuis uit gaan samenwonen en daarna gewoon samen blijven leven, is dat dan absoluut pijnlijk?
Natuurlijk is het een ervaring single te zijn en het kan je flink doen groeien, en hiermee beweer ik niet dat niet singles niet groeien ( hangt van de persoonlijkheden af denk ik )
Ik ben een hele tijd single geweest na een breuk met een partner. Het was niet altijd even makkelijk, althans niet zolang er verdriet was. Maar daarna werd het een boeiende tijd, met veel ontmoetingen, ervaringen, afstand nemen , mezelf terug vinden. Alleen thuis komen heb ik nooit moeilijk gevonden, ik hoef niet voortdurend iemand om me heen . Nu heb ik een partner en ben dus geen single maar ik woon wel alleen en al heel lang . Ben het helemaal eens met Amaretto en vind Saskia Noort kort door de bocht .
Het is erg fijn te kunnen werken als je zin hebt, dingen te doen die anderen niet noodzakelijk interesseren. En als je reist ontmoet je makkelijker mensen, en heb je tijd voor ze.
Ik besteed ook (graag) tijd aan m'n vriend, maar ook aan m'n kinderen en kleinkinderen en vrienden.
Als single moet je wel heel zorgzaam zijn met je vrienden, met hen kan je alles delen.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Jippie » ma 06 juli 2015, 23:38

Kort door de bocht.. het zijn quotes uit het stuk, je moet het volledige verhaal lezen. Daarbij moet je bedenken dat Saskia Noort een schrijfster is. Zij kan gevoelens en situaties boeiend in woorden samen vatten. Een single vrouw doet zich over het algemeen voor als een sterke vrouw die het alleen zijn goed kan handelen. De emo katers na eenzame avonden, dagen, vakanties etc.. verwerkt ze stoer alleen.
Ik denk dat Saskia Noort zich van de kwetsbare kant laat zien van het single zijn. De kant waar we eigenlijk niet over praten.

Een mens is eigenlijk niet gemaakt om alleen te zijn en je gaat het gezelschap missen. Met vriendinnen kun je alle leuke dingen doen en bespreken maar die vriendinnen liggen niet lepeltje lepeltje met je in bed en kijken 's-morgens niet vol liefde naar je verkreukte gezicht..niemand die een kop thee voor je zet als je snotverkouden bent, niemand die een begrijpende arm om je heen legt als je er even doorheen zit. Het single zijn sucks.. In iets andere woorden vertelt ze wat ze mist. En wat ze misschien teveel idealiseert.
Ze verhaalt komisch over thuis komen als het al weer licht wordt en je met veel te veel wijn in je mik, en met een schraal gevoel tussen je benen van de matige one night stand, in de spiegel kijkt en je uitgelopen mascara ziet, en dan weer beseft hoe triest het leven eigenlijk kan zijn.

Dat kan het ook zijn als je in een seksloze volkomen uit elkaar gegroeide relatie zit. Maar de eerlijkheid waarop ze de frustratie van het single zijn opbiecht was heel treffend omschreven.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Carina » di 07 juli 2015, 0:21

Ik vind het nog altijd pijnlijk als iemand zegt of schrijft dat hij/zij niet weet hoe het is om single te zijn.
Ik was 19 toen ik Hubbie leerde kennen en een week na m'n 22e verjaardag zijn we getrouwd. We zijn nog steeds samen. Dus ik weet niet hoe het is om single te zijn. Ik snap eigenlijk niet zo goed wat daar pijnlijk aan is. Ik ben er juist dankbaar voor. Dankbaar dat we het nog steeds fijn hebben samen. Niets pijnlijks, niets om me voor te schamen.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor droomvlinder » di 07 juli 2015, 6:49

Daar heb je een punt Jippie, ik heb het artikel helemaal niet gelezen, dus het genuanceerde is vast weg uit de quotes. En het is waar dat single vrouwen zich vaak als sterke vrouw profileren, en mooi dat iemand z'n kwetsbare kant laat zien en misschien meer begrip kan brengen voor een moeilijke situatie.
Ik denk dat het heel anders is wanneer je af en toe single bent, en niet altijd geweest bent.Ik heb een vriendin die het single zijn kotsbeu is. Ze is het nu al minstens 10 jaar en het knaagt aan het zelfvertrouwen.
Anderzijds moet er ook een wil zijn om met iemand samen te leven. Het vereist flink wat flexibiliteit en overleg. En dit zie ik niet zo direct bij sommige vriendinnen die lang single zijn . Een voorbeeld , met een ervan moesten we steevast naar huis tijdens de pause van een toneelstuk omdat ze het te lang vond en graag elke dag op het zelfde moment gaat slapen. Een andere wil niemand ontmoeten zonder naar de kapper geweest te zijn.
Verder hoor ik vaak, en dat heb ik ook ervaren , dat single mannen veel meer uitnodigingen krijgen voor avondjes met gehuwde vrienden dan vrouwen.
Maar als Saskia Noort zegt : wij zijn eenzaam en zeg het hardop ,zeg ik dat singles eenzame momenten hebben die overigens heel hard kunnen zijn .Zoals Esther trouwens beaamt.
Het single zijn is moeilijker als je ouder wordt, en zeker als je weinig familie hebt en voor alles wat je niet alleen kan moet terugvallen op vrienden.Maar dan zijn heel veel mensen single omdat ze hun partner kwijt zijn en zich niet meer wensen of kunnen aanpassen aan leven met een ander.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Peter50 » di 07 juli 2015, 11:49

Peter 50 waarom zou dit pijnlijk zijn ? Ik zou het niet fijn vinden dat iemand beweert te weten hoe het is single te zijn, die het nooit geweest is .
Het leven is zo oneerlijk. Ik voel mijn eigen pijn weer. Het gaat niet om het feit dat iemand het beweert, maar om het feit dat iemand het inderdaad niet weet omdat hij/zij het nooit geweest is.
@Carina, het is natuurlijk niets om je voor te schamen.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Jippie » di 07 juli 2015, 13:06

Schamen omdat je een relatie hebt die gewoon goed klikt vanaf je jeugd... dat zou toch helemaal van de zotte zijn.

Ik weet wel dat ik me naar de buitenwereld schaamde voor mijn scheiding.. we hadden gefaald.
En de periode dat ik alleen was had ik altijd het gevoel dat mensen naar me keken als ik alleen fietste op de zondagmiddag of aan het wandelen was met de hond. Gewoon omdat we dat altijd met ons tweeën deden.
Ik was jaloers op mensen die niet gescheiden waren en arm in arm liepen.
Voor een single leven ben ik waarschijnlijk niet in de wieg gelegd.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Carina » di 07 juli 2015, 22:19

@Peter50

Sorry, ik had je opmerking verkeerd geïnterpreteerd...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor droomvlinder » vr 10 juli 2015, 22:13

Ik dus ook Peter, ik hoop dat je dit nu te boven komt, het single zijn als je er niet voor kiest is soms erg moeilijk .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2172
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor tes » ma 13 juli 2015, 9:35

Als ik heel eerlijk ben vind ik het echt helemaal niet erg om single te zijn, kan doen en laten wat ik wil en niemand waarvoor ik mijn plannen aan zou moeten passen.. En ja een relatie hebben zou ik ook heerlijk vinden maar dat betekend voor mij zeker niet dat ik alleen daar minder gelukkig door ben! En dat gevoel van alleen naar huis toe moeten en dat niet willen herken ik ook totaal niet, vind het heerlijk om alleen thuis te zitten en als ik een dag niet alleen wil zitten nodig ik wel iemand uit.

Wat ik gevoelsmatig vaak meer merk is dat veel mensen in mijn omgeving die single zijn daar een stickertje aan vast plakken dat alleen niet kan/mag omdat het huisje, boompje, beestje plaatje dan niet meer klopt.
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Peter50 » di 14 juli 2015, 16:12

@Peter50

Sorry, ik had je opmerking verkeerd geïnterpreteerd...
Ik dus ook Peter, ik hoop dat je dit nu te boven komt, het single zijn als je er niet voor kiest is soms erg moeilijk .
Dank je. Het is oud zeer, op zich niet meer van toepassing, maar het blijkt toch onderhuids nog ergens te zitten. Achteraf denk ik dat niet het alleen-zijn het ergste was, maar het gebrek aan seks. Als het mij een paar keer per jaar gelukt was om iemand in bed te krijgen, dan zou ik het helemaal niet erg gevonden hebben om alleen te zijn. Sociale contacten had ik genoeg.
Het leven zou een stuk gemakkelijker zijn als je lange tijd zonder seks kon. Wat zou het bijvoorbeeld mooi zijn als de behoefte aan seks pas op zou komen als je iemand hebt om het mee te doen.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Jippie » di 14 juli 2015, 22:57

Nu ga ik onbewust een link leggen naar het topic over hoeren, de ervaringen en vragen.. 8)
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten