Single zijn sucks

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Laars » wo 15 juli 2015, 1:34

Ik weet niet of je het waard bent jezelf nu zo ongevraagd op te dringen, Jipske... :mrgreen:



Ik vind single zijn net zo vaak sucken als in relatie zijn.
Af en toe is alles zelf doen verdomd lastig, die klote riolering opgraven of de fucking lauzie vuilcontainer zelf bij de weg zetten om maar iets te noemen. :D1
De afgelopen tijd erg druk gehad en toen was ik blij dat ik niet de verplichting had een relatie op de rails te houden.
Maar...het alleen thuiskomen went (nog) niet. Nu heb ik best wel veel vrienden en familie, maar gevoelens en gedachten delen over bijvoorbeeld de kinderen is toch anders.

Ik waardeer de rust, de vrijheid en de leuke dingen voor mezelf enorm en merk dat ik moeite heb met dat op te geven. Zodra ik iets ervaar als 'claimen' of afhankelijkheid ( terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet zo wordt bedoeld) krijg ik vluchtneigingen en zoek ik naar de nooduitgang.

Single zijn/relatie kun je niet generaliseren, denk ik. Wat voor mij vreselijk is, is voor de ander juist prettig.
Ik denk wel dat het goed is om jezelf te leren kennen in een situatie waarin je egocentrisch kan zijn. Ik zie dat de ene dochter dat heel goed kan samen met haar vriend, ze kiest en geeft heel goed aan wat ze wel en niet wil, vriendje is ook rechtuit, ze doen dingen samen maar ook veel op eigen houtje. Andere dochter zoekt het liever alleen uit en ervaart relatie nog als belasting, wordt tegengehouden ( vind ze ) door te intieme relatie op dit moment.
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Jippie » za 18 juli 2015, 14:52

Ik sprak afgelopen week een vrouw... ze was twee keer getrouwd geweest, had vier kinderen van twee verschillende mannen en is twee keer in de steek gelaten terwijl 1 van de kinderen nog in de luiers zat.
De eerste had een ander en liet haar alleen, de tweede belazerde haar constant en pakte zijn koffers toen ze er genoeg van had, een daaropvolgende vriend bleek regelmatig zijn vertier in de betaalde seks te zoeken, nummer vier was door week van huis en in het weekend 2 dagen lang 24/7 aan het voetba veld te vinden en zocht blijkbaar een huishoudster in plaats van een vrouw. De laatste was wel het meest grote varken.. hij was op de middelbare school smoorverliefd op haar geweest maar zij wees hem af. Uiteindelijk wist hij dus 30 jaar later aan te pappen met haar. De onbevangen tiener met het lekkere lijf was echter inmiddels 30 jaar en vier kinderen verder en had zich ontwikkeld tot een sterke en zelfstandige vrouw.. dat kon meneer niet aan... en dus dumpte hij haar met de mededeling dat ze altijd op zijn verlanglijstje had gestaan maar het hem vies was tegengevallen omdat ze uitgezakt en dik was geworden.

Single zijn sucks...maar zij zou niet meer anders willen.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Peter50 » do 06 augustus 2015, 15:30

Als single zou ik bepaalde zaken anders doen. ik zou vaker met mijn vader naar een opera gaan, ik zou bepaalde vrienden vaker opzoeken, ik zou nog meer werken ( lief vindt al dat ik dat doe, maar soit). hier komt het op aan: ik zou een heel ander leven hebben, maar ik zou daar ook blij mee zijn.
Het is erg fijn te kunnen werken als je zin hebt, dingen te doen die anderen niet noodzakelijk interesseren. En als je reist ontmoet je makkelijker mensen, en heb je tijd voor ze.
Anderzijds moet er ook een wil zijn om met iemand samen te leven. Het vereist flink wat flexibiliteit en overleg.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het echt helemaal niet erg om single te zijn, kan doen en laten wat ik wil en niemand waarvoor ik mijn plannen aan zou moeten passen..
De afgelopen tijd erg druk gehad en toen was ik blij dat ik niet de verplichting had een relatie op de rails te houden.
[...]
Ik waardeer de rust, de vrijheid en de leuke dingen voor mezelf enorm en merk dat ik moeite heb met dat op te geven. Zodra ik iets ervaar als 'claimen' of afhankelijkheid ( terwijl dat hoogstwaarschijnlijk niet zo wordt bedoeld) krijg ik vluchtneigingen en zoek ik naar de nooduitgang.
[...]
Andere dochter zoekt het liever alleen uit en ervaart relatie nog als belasting, wordt tegengehouden ( vind ze ) door te intieme relatie op dit moment.
Het grappige is dat ik in al deze dingen helemaal niets herken. Ik zit nu in mijn tweede serieuze relatie en ik doe nog steeds waar ik zin in heb, ik kijk naar televisieprogramma's die mij interesseren, dat doet zij ook en als het ons beiden interesseert kijken we samen, toen we hevig verliefd waren had ik inderdaad weinig tijd meer voor anderen (behalve voor mijn kinderen dan) maar inmiddels ga ik weer net zoveel met anderen (mannen en vrouwen) om als toen ik single was, ik heb zeker niet het gevoel dat ik flexibel moet zijn of veel moet overleggen, ik zal mijn plannen voor haar aanpassen als ik dat wil, maar doe dat niet als ik dat niet wil, ik heb nooit het gevoel gehad dat ik door het aangaan van een relatie iets zou moeten opgeven en zeker geen verplichting gevoeld om een relatie op de rails te houden. Een relatie is er gewoon of hij is er gewoon niet (meer). Als je moeite moet doen om hem op de rails te houden, is hij er denk ik eigenlijk al niet meer.
Ik kreeg een leuk artikeltje aangereikt over deze thematiek. Eigenlijk gaat het niet over single zijn, maar over relaties. Maar alla, het een is het spiegelbeeld van het ander. Over relaties als drug: http://www.jongebazen.nl/seksualiteit-e ... an-de-rest
  Echte liefde is niet blind.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Laars » vr 07 augustus 2015, 20:34

Het was voor mij meer een vertelsel over mijn state of mind dan dat ik mij afvraag hoe en wat ik volgens andere lezers anders zou moeten of willen doen. Het is voor mij op dit moment wel ok. Wel dank voor de moeite iig!

Het feit dat je Geurtz aanprijst in dit kader/thematiek laat zien dat je Geurtz zelf niet hebt gelezen.. :wink:
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Jippie » vr 07 augustus 2015, 22:18

Het grappige is dat ik in al deze dingen helemaal niets herken.
Volgens mij quote je ook allemaal reacties van vrouwen... dan is dat wellicht ook niet zo vreemd.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Single zijn sucks

Berichtdoor Peter50 » za 08 augustus 2015, 13:40

Het feit dat je Geurtz aanprijst in dit kader/thematiek laat zien dat je Geurtz zelf niet hebt gelezen.. :wink:
Dat klopt! Ik vond het artikel van Bert Overbeek goed, maar Geurtz heb ik niet gelezen. Hoezo? Wat is er anders aan Geurtz dan hoe zijn gedachtengoed in het artikel overkomt?
Het grappige is dat ik in al deze dingen helemaal niets herken.
Volgens mij quote je ook allemaal reacties van vrouwen... dan is dat wellicht ook niet zo vreemd.
Ik denk dat in dit geval dat er niets mee te maken heeft, dat al deze opmerkingen ook door mannen geschreven hadden kunnen worden.
  Echte liefde is niet blind.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 5 gasten