Over de streep ,

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

harm
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 augustus 2012, 0:06

Over de streep ,

Berichtdoor harm » zo 21 juni 2015, 2:48

Hallo Iedereen,
Ik ben hier al enorm lang geregistreerd maar heb nog eigenlijk nooit iets durven posten. Tot nu dus. Ik heb gemerkt dat hier eerlijk met elkaar wordt omgegaan en dat eigenlijk geen onderwerp taboe is. Eerst maar even voorstellen ik ben 50 jaar en heb een lieve vrouw en kinderen waar ik allemaal zielsveel van hou. Ik heb mijn hele leven al een bindweefsel ziekte die er voor zorgt dat ik vaak niet goed mijn armen en of benen kan gebruiken. Ondanks dat dit laatste lastig is, laat ik me niet daardoor leiden. Ik werk als onderzoeker, een super baan . Een soort betaalde hobby. Mijn vrouw betekend alles voor me, als ik zaken niet kan doet zij het voor me of helpt me ermee. Kortom enorm toegenegen , lief en we hebben] dan ook een geweldig leven. Alleen op het gebied van erotiek en sex gebeurd er niets fysieksmeer. Nadat ik meer last kreeg van ziekte , merkte ze dat ik tijdens het vrijen veel pijn had in mijn lichaam. Ik vond dat op zich niet erg , pijn is iets dat bij m'nleven hoort. Eigenlijk rondom de tijd is het fysiek contact eigenlijk opgehouden. Zij kon en kan het niet verdragen dat ik pijn had / heb tijdens onze intieme momenten. Inmiddels is dit al jaren zo en ze heeft er ook gewoon vrede mee. Zelf heb ik dat niet, nog steeds heb ik veel gevoelens. Ik heb geprobeerd iemand te vinden om mee te chatten, maar de sites waar ik me melde , krijg je vaak zo veel reactie , dat je onmogelijk eerlijk op al die (Vaak directe) sex afspraak verzoeken in kunt gaan. Ik wil dan ook absoluut niet fysiek vreemd gaan, dat zou gewoon niet eerlijk zijn. Ook is dat voor haar niet bespreekbaar.
Graag zou ik iemand willen waarmee ik mijn intieme gevoelens kan delen om samen te chatten en wellicht op die manier ook van elkaar te genieten. Zonder dat er gedacht wordt om meteen met elkaar het bed te delen.
Ik hoop dat jullie wat tips en ideeen voor me hebben om me ietwat weg wijs te maken. Alvast bedankt voor jullie tijd en interesse.
Harm

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Over de streep ,

Berichtdoor Anwen » zo 21 juni 2015, 9:33

Dus eigenlijk zeg je, ik wil intimiteit en seks, maar omdat mijn vrouw niet meer wil ga ik achter haar rug erotisch contact aan (virtueel is ook contact, je deelt intieme gevoelens en geilheid met anderen).

Heb je hier eigenlijk al over gepraat? Wil zij niet meer omdat ze enkel bang is jou pijn te doen, waar is haar seksuele behoefte? Als die er nog gewoon is (hooguit erg diep begraven, maar complete aseksualiteit komt echt niet zoveel voor), waarom kan je dan niet samen zoeken naar manieren waarop je wel lichamelijk intiem bent zonder dat jij heel veel pijn hebt en het haar afschrikt? Intimiteit is niet hetzelfde als seks en seks is niet hetzelfde als pik-in-kut.

Wat me altijd weer opvalt aan dit soort berichtjes dat de stap naar zoeken naar geheime contacten altijd weer erg snel wordt genomen en er eigenlijk nooit wat wordt gezegd over wat die ander er eigenlijk van vindt. Heb jij de ballen om open en eerlijk te praten met je vrouw? Als je zo'n goede relatie hebt, dan moet je toch ook goed met haar kunnen praten? Dat je dan zegt dat je niet fysiek vreemd wil gaan ben ik ook niet zo van onder de indruk. Prachtig hoor, maar ik lees niets over eerlijk en open zijn tegen je vrouw over je verlangens en behoeftes. Je bent kennelijk wel van plan om belangrijke gevoelens te gaan delen met anderen.

Misschien zijn er best dingen mogelijk als de weg naar lichamelijke intimiteit en seks helemaal afgesloten is - maar het siert je als je je vrouw daarin betrekt. De eerste stap naar een open relatie is altijd brutal honesty. Als je dat niet kan dan ben je niet geschikt voor wat voor vorm van open relatie dan ook en wordt je als je niet uitkijkt zo'n zielig mannetje dat snel internetpagina's wegklikt en z'n browsergeschiedenis om de haverklap moet wissen. Je bent beter dan dat.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Janus
Berichten: 55
Lid geworden op: di 04 december 2012, 15:44

Re: Over de streep ,

Berichtdoor Janus » ma 22 juni 2015, 0:23

Tsja, ben je eindelijk over de streep, dreig je meteen weer terug te worden gestuurd. Maar Anwen heeft wel een punt. Zonder te moraliseren wil ik wel zeggen dat ik het verband tussen het probleem en de oplossing die je wilt niet zo erg zie. Je wilt geen lichamelijke sex, of eigenlijk ook wel, je vrouw voelt daar niet zo voor, vooral om jou te sparen, maar is voor de rest geweldig, maar nou zoek je eigenlijk iets niet-lichamelijks, op welk gebied je al niks tekort komt. Ik zou het toch echt eerst thuis maar eens in de groep gooien.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Over de streep ,

Berichtdoor Carina » di 06 oktober 2015, 0:47

Hoi Harm

Mag ik vragen welke bindweefselziekte je hebt?
Zelf heb ik ook bindweefselproblemen, dus vandaar m'n vraag.

Heb je al eens contact gezocht met lotgenoten? En is er misschien ook een lotgenotengroep voor de partners van...?
Misschien dat dat je vrouw over een grens kan helpen. Het is voor iemand die zelf gezond is, lastig om te begrijpen dat de pijn ondergeschikt is aan het plezier dat je hebt van seks/intimiteit.
Voor m'n man en mij is het ook een zoektocht geweest. Maar als je echt wilt, is er een weg in.
Je kunt via de reumastichting ook informatie over dit onderwerp krijgen.


Laatst omhoog gehaald door harm op di 06 oktober 2015, 0:47.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 8 gasten