Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor runningslim » do 20 november 2014, 13:59

Ik take mijn point ook.


@Jippie:

Of ik lid ben van een majority weet ik niet. Peaceful ben ik wel. Ik ben daar trots op. Daarnaast onderschat ik nooit de kracht van een vredevolle menigte, los van het feit of deze zich ergens tegen verzet. Verder geloof ik in goed en kwaad en ook wel in keuzes maken.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Paniscus » do 20 november 2014, 14:03

Point taken!
(Ut is Mein Kampf)
Laars, soms flapuit
Soms!
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Snoozie » do 20 november 2014, 14:16

@Runningslim: mijn bijzondere dank voor het opnieuw verwoorden van je mening en @Laars: je bent een pittig persoontje! I like it :D
Sorry voor de off topic, mijn mening staat eerder al in het topic en die blijft voorals nog ongewijzigd.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

du bist van mij - deel II

Berichtdoor Jippie » do 20 november 2014, 18:53

Trouwens, plus, en zo meer:

'Men' legt vaak de schuld bij de kleding die je draagt. Maar ik bemerk dat kleding de dief niet maakt. Als ik namelijk in een ultrakort rokje en megahoge hakken náást een man loop, worden er geen seksueel getinte opmerkingen gemaakt. Doch, loop ik in een spijkerbroek en laarzen alléén op straat, dan is mijn enkelvoudigheid kennelijk voldoende aanleiding. Dat maakt het mede zo frustrerend.
Een vrouw alleen is loslopend wild, daar mag je op jagen.
Een vrouw bij een man is bezet, die moet je op een andere manier losweken namelijk met een charme offensief en daarbij past geen seksistisch gedrag.

Ik weet nog dat ik met mijn ex een keer op straat liep en er een vuilniswagen voorbij kwam. Achterop stond een beetje stoere vent die helemaal aan de vuilniswagen ging hangen om haar te kunnen zien en zich daarna voor het hoofd sloeg. Vrij onschuldig uiteraard maar wel openlijk flirten waar ik zelf bij was. Ik accepteer zoiets, mijn vrouw is zelfstandig genoeg om van repliek te dienen en ze is niet mijn dochter, maar er zijn ook mannen die dat totaal niet doen

Mannen willen geen grijze mus, ze willen een bijzonder of exotisch vogeltje en hebben ze dat vogeltje gevangen dan gaat het in een kooitje en mag niemand er aan komen.
Du bist van mij.. en miss Honduras was niet meer
http://www.telegraaf.nl/prive/23353045/ ... as___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Jippie » vr 21 november 2014, 21:50

Point taken!

(Ut is **** *****}


Laars, soms flapuit
Was wel een leuk plaatje overigens, had van mij staan mogen blijven.
En flapuit.. :D1 het een voedt het ander.
Blijkbaar is er iets voorgevallen want er wordt momenteel wel erg strak gemodereeerd.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Laars » ma 24 november 2014, 1:34

Het was gemeen bedoeld! Maar goed, we vervuilen het topic met deze zooi, misschien moeten we toch maar een Jippie/Laars topic openen, en reken maar dat ik je dan te grazen neem, ouwe zeur! :D1
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Paniscus » ma 24 november 2014, 13:19

Hoezo WE vervuilen, volgens mij deed dat één persoon! Iemand die er een sport van maakt een topic om zeep te helpen door als soort flapuit ramptoerist door te topics heen te banjeren.

@Jippie
Ik ben degene geweest die de opmerking gerapporteerd heeft en heb gevraagd om deze te verwijderen. Het ging over de rand en paste niet op dit forum naar mijn idee. Dat is de reden van het snelle modereren omdat in ieder geval één moderator het hier mee eens was. Er zijn vervolgens twee postings verwijderd.

Verwerpelijk is overigens dat gemeen zijn tegen elkaar een norm moet worden op het forum. Een beetje man/vrouw vecht dat in pb uit. Waarom in de openbaarheid?
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Laars » ma 24 november 2014, 13:44

Ik heb een hekel aan pm's, Paniscus.

Het was niet kwaad bedoeld, het laatste bericht, maar als je het zo wil lezen kan dat natuurlijk .. Ik zie nu pas dat dit jouw topic is, ik zal niet meer reageren, ok?

Laars, haalt nog maar 's bakzeil
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor runningslim » ma 24 november 2014, 14:13

Hoezo WE vervuilen, volgens mij deed dat één persoon! Iemand die er een sport van maakt een topic om zeep te helpen door als soort flapuit ramptoerist door te topics heen te banjeren.
De verwijderde postings waren er in dit topic over (de tweede posting was van mij overigens). Laars heeft aangegeven dat ze dit aanvaard heeft. Haar volgende reacties zijn zeer ter goeder trouw, dat is mijn overtuiging.

Ik vind het jammer dat Paniscus beweert dat Laars doelbewust topics om zeep wil helpen. Volgens mij is dit niet juist. Af en toe stelt ze de dingen op scherp, haalt daarbij weleens hard uit maar is (een enkel keertje niet te na gesproken :D5 ) nooit gemeen. Persoonlijk stel ik haar bijdrages zeer op prijs, zonder dat ik daarvoor altijd met haar eens ben. Het zou volgens mij net goed zijn als er meer 'Laarzen' zouden posten!
Verwerpelijk is overigens dat gemeen zijn tegen elkaar een norm moet worden op het forum. Een beetje man/vrouw vecht dat in pb uit. Waarom in de openbaarheid?
Vindt Paniscus nu echt dat gemeen zijn een norm wordt of aan het worden is op SS? Komaan...
Ik vind net dat we heel leuk met elkaar omgaan?
Uitvechten... klinkt zo agressief? Jip kan best tegen een stootje, vindt zelfs dat het plaatje voor hem niet wegmoest...
Wat er gebeurd is, hoeft ook niet overroepen te worden. Het was wat ongelukkig, hooguit een beetje pijnlijk en een beetje 'meisjesgemeen'. Dat het in de openbaarheid gebeurde... daar is toch niks verkeerd mee. Ik zou het gemener vinden als Laars en ik per pb zouden doen wat we deden.
Neen neen, als Laars het goedvindt, zou ik het liever samen in de openbaarheid blijven doen.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor fuutje » ma 24 november 2014, 18:25

@runningslim,
Ik ken Laars als een hele directe (soms scherpe) en betrokken vrouw die (naar mijn mening) er nooit op uit is om meningen en/of topics om zeep te helpen.
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik haar manier van schrijven hier op She waardeer.
Maar goed, ik zal misschien niet objectief zijn omdat ik haar irl heb ontmoet.
(of juist wel? :wink: )

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor akelei » do 27 november 2014, 3:20

Ik droom wel eens van zo'n ideale wereld waarin ik ongestoord over straat kan, zonder dat er voortdurend seksueel getinte opmerkingen, blikken en scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd worden. Is het zo erg? Ja! Dat is het! Of ik nu in mijn spijkerbroek door de stad slenter of in mijn rokje op de trein sta te wachten, er is altijd wel een onverlaat die meent het recht te hebben mij seksueel te intimideren. Seksueel intimiderend? Overdrijf ik nu? Nee! Bepaalde gedragingen ervaar ik namelijk als zeer bedreigend. En dan doel ik niet op die vriendelijk fluitende bouwvakker die hoog bovenop zijn stellage zijn goedkeuring over mijn verschijning laat blijken, Noch op die voorbijkomende passant die met een sierlijke buiging en gul armgebaar mij voor laat gaan. Ik heb het over die mannen die naar me sissen als ik langsloop, al luchtbeffend hun tong tussen hun in V-gespreide vingers bewegen. Over die klootzakken die me toeroepen dat ze me wel even willen nemen, neuken of palen, terwijl ze de afstand tussen mijn vege lijf en hun vadsige lichaam steeds kleiner maken. Ik vervloek de kerels die mij het gevoel geven en ervoor verantwoordelijke zijn dat ik mijn lijf met woorden, man en macht moet beschermen, in de praktijk neerkomend op een weerwoord in de trant van “Rot op!”, op een (mannelijke) begeleider die mij naar het station brengt en daar met mij op de trein blijft wachten, en op een busje pepperspray in mijn hand, verborgen in mijn jaszak.

Hoe graag zou ik een mobieltje hebben met een 3-in-1 knop, waarmee ik tegelijkertijd beelden kan filmen en spraak kan opnemen (ten gunste van de bewijslast), en kan bellen, zodat die opnames direct live worden doorgestuurd naar een speciale eenheid, in het leven geroepen om dit soort gasten op te pakken en te bestraffen. Hoe graag zou ik er een vierde functie aan toegevoegd zien, een doeltreffend(er) wapen... Want mijn vrijheid is in het geding, en mijn veiligheid en integriteit. Beperkt door de vrijpostigheid en onbeschoftheid die anderen menen te kunnen nemen ten koste van mijn vrijmoedigheid.

Een meisje mag dromen, ook al zijn die bedrog, niet waar te maken. Nooit af te nemen ook.
Precies.
Ik heb wat gemist in deze discussie. Laars is geen ramptoerist! Schaam je als je haar zo noemt, maar neem dat schamen niet te serieus. Niet voor niets zijn die postings verwijderd (ik weet niet wat er stond), maar je kunt eens uit de bocht gevlogen zijn.

Paniscus, als je graag mod wil worden, meld je aan, in plaats van tussen door te moeten menen mensen (zoals je mij aanwijzingen wilt geven) op hun plek te moeten zetten.

Onenigheid kan altijd bestaan. Ik ben het vaak oneens geweest met Jippie (niet in dit topic), maar ik ben blij als hij reageert. Soms zit je zo scherp over de snede dat je er overheen kukelt.

Nu weer naar het onderwerp.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Paniscus » do 27 november 2014, 14:54

In een posting geeft iemand zijn mening en werd daarna gesymboliseerd als een narcistische eend die inspiratie haalt uit “Mein Kampf”. Ik vind dat nogal wat en ik kan dat niet af doen als een incident of iets wat acceptabel is. Van mij mag iedereen een keer uit slof schieten, een flapuit zijn maar als het regelmatig in een directe aanval gebeurd en vervolgens toch wordt bevestigd dat het echt wel gemeend is, dan is dat voor mij over de dikke rand.
Bij navraag volgt iedere keer dezelfde uitleg: er wordt niet gelezen wat er staat, de juiste bril moet opgezet worden en de betekenis moet niet zo letterlijk worden genomen, kortom er is niks aan de hand! De omstanders, die niet weten waar het over gaat, reageren geschokt op de confrontatie maar vinden het allemaal niet zo erg, het moet allemaal niet zo serieus genomen worden en iemand moet geaccepteerd worden zoals hij/zij is. De betreffende poster is zo aardig.

Om on-topic te blijven zie ik een duidelijke parallel tussen bovenstaande en eerdere postings die verwijzen naar opgeschoten gasten in de (provinciale) stad die ook over het randje gaan door irritante en onbeschofte doelloze opmerkingen te roepen. Wanneer een buitenstaander die gasten er op wijst dat het echt niet kan wat zij doen, dan zullen veel van die gasten zeggen: “dat gebeurt anders nooit”, “neem het niet zo serieus” of “het wordt niet gemeend”. Het is zo’n aardige gast.

Ik wil niks bagatelliseren en zie het probleem zoals geschetst echt wel maar ik ben ervan overtuigd dat de regels zoals in België opgesteld zijn niet zullen werken. Het moet uit de mensen zelf komen. Gedragsverandering dus. Verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Food for tought! (met dank aan Inqui)
Wetten is 1, mores is 2 (met dank aan Zee)
@Akelei, Point taken drie moderators is teveel in dit topic.
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor runningslim » do 27 november 2014, 16:57

@Paniscus:

Ik zie die parallel in de verste verten niet.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Venus » do 27 november 2014, 18:30

Hmm...ik wel....

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Inquisitively » do 27 november 2014, 21:15

Verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Mijn kinderen (twee jongens) leren van mij hoe ze met hun medemensen om moeten gaan, op een behoorlijke manier. Onderwerpen als discriminatie, racisme, respect, fascisme, tolerantie, homohaat, IS-isme, voetbalhooligans, anti-semitisme, seksisme, pesten, henkeningridisme, you name it, alles wordt hier besproken. Of dat nu naar aanleiding van een zwarte pieten discussie is, of omdat een scheidsrechter tot moes is geslagen, het nieuws rept over vluchtelingen uit Syrie, of omdat ze op Facebook lezen dat een jongere zichzelf voor de trein heeft geworpen, in Huize Inqui schuwen we geen enkel onderwerp. Maar ik ben niet ieders moeder. Of leerkracht. Ik kan enkel van mijn twee nazaten twee goede wereldburgers maken. En dat doe ik, met hart en ziel, open en eerlijk, tolerant en respectvol.

Mijn jongens goed opvoeden is één onderdeel van het Verbeter de wereld, begin bij jezelf-credo. Op de andere kant van deze - mijn medaille staat Krav Maga te lezen. Vanaf januari ga ik deze "sport" beoefenen. Want ik ben het daadwerkelijk spuugzat dat ik niet met een goed gevoel en blij gemoed alleen over straat kan.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 6 gasten