Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Kulderzipken
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 11:32
Locatie: Den Haag

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Kulderzipken » za 15 november 2014, 20:28

Je zou het aan niemand vertellen! :oops:
Carpe Diem

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Jippie » za 15 november 2014, 21:47

Of misschien is omgekeerd wel te gevaarlijk voor vrouwen omdat veel mannen wel zullen ingaan op indiscrete voorstellen. :mrgreen:
Bij de tippelzones en in de straten van de raamprostitutie lopen mannen ook geen vervelende opmerkingen te maken of schelden ze vrouwen uit voor hoerrrr!!..
Misschien wel om dezelfde reden.

Waarom roepen mannen deze dingen?
Als je het aan hen vraagt dan komt het doordat de vrouw zich te uitdagend kleedt of opvalt omdat ze er zo mooi, geil, opwindend, uitdagend .. etc.. uitziet.
Maar dat is totaal geen excuus om je als een onbeholpen hork te gedragen.
En laten we eerlijk blijven, weinig vrouwen gaan als een slons de deur uit. Meestal kleden vrouwen zich op een voordelige manier en gebruiken ze make-up omdat ze er goed uit willen zien. Niet zozeer om op mannenjacht te gaan maar zeker voor het zelfvertrouwen. En een beetje aandacht of complimenten vinden de meeste mensen leuk.
Flaneren > lopen om gezien te worden.
Sommige vrouwen geven dus wel een voedingsbodem maar dan met de hoop op wat positieve aandacht.
Maar wie flaneert er en wie niet.. dat is een spel tussen twee groepen mensen, en een trigger voor vooral jonge mannen
Vanuit dat standpunt is het verbieden van aandacht geven aan een vrouw ook waanzin.

Het bestraffen van kwetsende en seksistische opmerkingen is een ander verhaal.
Dus wat is dan de reden van de onbeschofte en vernederende opmerkingen?
Omdat ik ook snel wordt afgeleid door een mooie vrouw en/of een paar lange benen, kort rokje, een DD-cup.. (vul het zelf aan) kan ik een klein stukje meegaan.
Het manvolk wil in eder geval graag de aandacht van een mooie vrouw.
En ik wil nog 1 verdere stap meegaan; je vraagt en geeft aandacht als je denkt een kans te maken bij de dame in kwestie. En dan is een leuke reactie van een vrouw soms genoeg.
Bij een vervelende opmerking zijn die kansen al helemaal verkeken dus voor we in het niveau "frustratie want ik kan haar niet krijgen" belanden ben ik al uitgestapt.
Wat dan de verdere reden is? Er is in ieder geval een groot gemis aan ethiek en respect. Of verloren gegaan of nooit bijgebracht.
Ik moet plots aan Marianne Vaatstra denken waar boer J. S. zei: ...du bist van mij... en vervolgens nam hij haar en ook haar leven.
En dan heeft Akelei toch ergens een punt.
Eerder heeft het met heerszucht te maken. Wijfjes dienen - ongeacht het uiterlijk- onderdanig te zijn aan de mannetjes
En geven vrouwen tegengas dan gaat de groep primaten vervelend doen en uiten ze hun frustratie door ze te kleineren, schofferen of zelfs te bedreigen.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Inquisitively » di 18 november 2014, 20:11

Ik droom wel eens van zo'n ideale wereld waarin ik ongestoord over straat kan, zonder dat er voortdurend seksueel getinte opmerkingen, blikken en scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd worden. Is het zo erg? Ja! Dat is het! Of ik nu in mijn spijkerbroek door de stad slenter of in mijn rokje op de trein sta te wachten, er is altijd wel een onverlaat die meent het recht te hebben mij seksueel te intimideren. Seksueel intimiderend? Overdrijf ik nu? Nee! Bepaalde gedragingen ervaar ik namelijk als zeer bedreigend. En dan doel ik niet op die vriendelijk fluitende bouwvakker die hoog bovenop zijn stellage zijn goedkeuring over mijn verschijning laat blijken, Noch op die voorbijkomende passant die met een sierlijke buiging en gul armgebaar mij voor laat gaan. Ik heb het over die mannen die naar me sissen als ik langsloop, al luchtbeffend hun tong tussen hun in V-gespreide vingers bewegen. Over die klootzakken die me toeroepen dat ze me wel even willen nemen, neuken of palen, terwijl ze de afstand tussen mijn vege lijf en hun vadsige lichaam steeds kleiner maken. Ik vervloek de kerels die mij het gevoel geven en ervoor verantwoordelijke zijn dat ik mijn lijf met woorden, man en macht moet beschermen, in de praktijk neerkomend op een weerwoord in de trant van “Rot op!”, op een (mannelijke) begeleider die mij naar het station brengt en daar met mij op de trein blijft wachten, en op een busje pepperspray in mijn hand, verborgen in mijn jaszak.

Hoe graag zou ik een mobieltje hebben met een 3-in-1 knop, waarmee ik tegelijkertijd beelden kan filmen en spraak kan opnemen (ten gunste van de bewijslast), en kan bellen, zodat die opnames direct live worden doorgestuurd naar een speciale eenheid, in het leven geroepen om dit soort gasten op te pakken en te bestraffen. Hoe graag zou ik er een vierde functie aan toegevoegd zien, een doeltreffend(er) wapen... Want mijn vrijheid is in het geding, en mijn veiligheid en integriteit. Beperkt door de vrijpostigheid en onbeschoftheid die anderen menen te kunnen nemen ten koste van mijn vrijmoedigheid.

Een meisje mag dromen, ook al zijn die bedrog, niet waar te maken. Nooit af te nemen ook.
Laatst gewijzigd door Inquisitively op wo 19 november 2014, 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Lolly1968 » wo 19 november 2014, 1:45

Allemachtig! Is het werkelijk zo erg!? Ben niet naïef maar kan dit gewoon niet rijmen met wat ik zelf meemaak. En woon wel in de hoofdstad van NL.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Inquisitively » wo 19 november 2014, 2:07

@Lolly1968: Ja, zo erg is het. Maar jij brengt wel een heel interessant punt naar voren. In (het centrum van) de grote steden, als Amsterdam, Den Haag, Utrecht heb ik (veel) minder last van dit soort praktijken dan in de kleinere steden. Ik kom bijvoorbeeld met de regelmaat van de klok in Tilburg, ik moet zo nu en dan in Culemborg zijn, en juist in die plaatsen is dit gedrag schering en inslag. Zou het seksueel intimiderende gedrag van bepaalde lieden worden bepaald door de grote, of levendigheid, de diversiteit, tolerantie van hun (plaatselijke) omgeving?

Food for tought!
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Inquisitively » wo 19 november 2014, 9:13

Trouwens, plus, en zo meer:

'Men' legt vaak de schuld bij de kleding die je draagt. Maar ik bemerk dat kleding de dief niet maakt. Als ik namelijk in een ultrakort rokje en megahoge hakken náást een man loop, worden er geen seksueel getinte opmerkingen gemaakt. Doch, loop ik in een spijkerbroek en laarzen alléén op straat, dan is mijn enkelvoudigheid kennelijk voldoende aanleiding. Dat maakt het mede zo frustrerend.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor runningslim » wo 19 november 2014, 10:39

Ik droom wel eens van zo'n ideale wereld waarin ik ongestoord over straat kan, zonder dat er voortdurend seksueel getinte opmerkingen, blikken en scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd worden. Is het zo erg? Ja! Dat is het! Of ik nu in mijn spijkerbroek door de stad slenter of in mijn rokje op de trein sta te wachten, er is altijd wel een onverlaat die meent het recht te hebben mij seksueel te intimideren. Seksueel intimiderend? Overdrijf ik nu? Nee! Bepaalde gedragingen ervaar ik namelijk als zeer bedreigend. En dan doel ik niet op die vriendelijk fluitende bouwvakker die hoog bovenop zijn stellage zijn goedkeuring over mijn verschijning laat blijken, Noch op die voorbijkomende passant die met een sierlijke buiging en gul armgebaar mij voor laat gaan. Ik heb het over die mannen die naar me sissen als ik langsloop, al luchtbeffend hun tong tussen hun in V-gespreide vingers bewegen. Over die klootzakken die me toeroepen dat ze me wel even willen nemen, neuken of palen, terwijl ze de afstand tussen mijn vege lijf en hun vadsige lichaam steeds kleiner maken. Ik vervloek de kerels die mij het gevoel geven en ervoor verantwoordelijke zijn dat ik mijn lijf met woorden, man en macht moet beschermen, in de praktijk neerkomend op een weerwoord in de trant van “Rot op!”, op een (mannelijke) begeleider die mij naar het station brengt en daar met mij op de trein blijft wachten, en op een busje pepperspray in mijn hand, verborgen in mijn jaszak.

Hoe graag zou ik een mobieltje hebben met een 3-in-1 knop, waarmee ik tegelijkertijd beelden kan filmen en spraak kan opnemen (ten gunste van de bewijslast), en kan bellen, zodat die opnames direct live worden doorgestuurd naar een speciale eenheid, in het leven geroepen om dit soort gasten op te pakken en te bestraffen. Hoe graag zou ik er een vierde functie aan toegevoegd zien, een doeltreffend(er) wapen... Want mijn vrijheid is in het geding, en mijn veiligheid en integriteit. Beperkt door de vrijpostigheid en onbeschoftheid die anderen menen te kunnen nemen ten koste van mijn vrijmoedigheid.

Een meisje mag dromen, ook al zijn die bedrog, niet waar te maken. Nooit af te nemen ook.
Sterke posting. Heel erg goed verwoord, je verontwaardiging en woede zijn tastbaar.
Het overgrote deel van het mannendom is niet zo (mag ik hopen) maar het blijft erg, erg naar dat vrouwen dit moeten meemaken. Als mens (en man) spijt mij dat heel erg. Toch blijf ik geloven en werken in en aan een maatschappij waarin elkeen gerespecteerd wordt.
Daarbij moet ik toegeven dat zoiets niet altijd gemakkelijk is voor mezelf. Als ik gesluierde vrouwen zie, bekruipt me haast altijd een gevoel van onvrijheid. Dat neigt toch stilaan naar een vooroordeel? Toch kan ik daar niet aan ontsnappen.
Erger wordt het wanneer je kleuterjuffen hoort vertellen dat er vier-, vijf-, zesjarigen zijn die reeds 'ontdekt' hebben dat zij tot de 'superieure' sekse behoren... Dat vind ik enigzins beangstigend.

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Inquisitively » wo 19 november 2014, 11:12

De meeste mannen zijn ook niet zo, de fruitmand bevat nog altijd meer toffe peren dan rotte appels.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor VanDalen » wo 19 november 2014, 12:53

En gelukkig zie je dat ook Inqui, naast al die rare verstoorde types..
Je kan nooit genoeg oefenen.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor runningslim » wo 19 november 2014, 14:06

En gelukkig zie je dat ook Inqui, naast al die rare verstoorde types..

Inderdaad, op zich is dat ook belangrijk om zo met z'n allen tesamen de rotte appels eruit te krijgen.

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Lolly1968 » wo 19 november 2014, 17:32

Helaas hebben normen en waarden verschillende grenzen....bij sommigen mensen(hé,rijmt ook nog!)
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Jippie » do 20 november 2014, 0:41

Je hebt niets aan een "peacefull majority", het gaat om de raddraaiers die op oorlog uit zijn. Die verstieren de boel en zetten de ondergang in.
Wil je iets doen dan moet je die rücksichtslos elimineren want voor rede zijn ze amper vatbaar.

Zo, en dan de hamvraag.... en hoe doen we dat in de dat dan in de praktijk?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Snoozie » do 20 november 2014, 10:19

Je hebt niets aan een "peacefull majority", het gaat om de raddraaiers die op oorlog uit zijn. Die verstieren de boel en zetten de ondergang in.
Wil je iets doen dan moet je die rücksichtslos elimineren want voor rede zijn ze amper vatbaar.

Zo, en dan de hamvraag.... en hoe doen we dat in de dat dan in de praktijk?
Zonder ons zelf als hersen- en gewetenloze 'varkens' te gedragen?
Niet :|

Xenia
moderator
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 december 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Xenia » do 20 november 2014, 13:44

Laatste paar postings zijn verwijderd.
Graag ontopic blijven! Zijpaden naar "Mijn Kampf" vallen nooit echt lekker.
Groet Xenia; moderator shespotforum.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Regulieren of niet? Over anti-seksisme

Berichtdoor Laars » do 20 november 2014, 13:52

Point taken!

(Ut is Mein Kampf)


Laars, soms flapuit
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 13 gasten