Gelukkig zijn

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

EstherC
Berichten: 5078
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor EstherC » di 24 december 2013, 22:22

Hoe zit dat bij jullie?
Wanneer zijn jullie gelukkig? En ervaren jullie dat dan ook zo? En ben je dat dan altijd?
Brand los!
Wanneer ik gelukkig ben? Nu in ieder geval. En daarmee bedoel ik niet alleen nu deze minuut, maar nu in mijn leven. Eerder in dit topic las ik over mensen die geluksmomenten beschreven. En anderen die dan volgens mij zeiden dat geluksmomenten niet hetzelfde zijn als gelukkig zijn. Misschien is dat zo, maar als je nou op een punt in je leven bent dat de geluksmomenten je zo ongeveer om de oren vliegen...?

Als ik alleen maar naar de afgelopen week kijk, alleen al daarin tel ik de nodige geluksmomenten. Op mijn werk heb ik een belangrijke presentatie gehouden en dat ging goed, we kregen het akkoord dat we nodig hadden om door te kunnen gaan. Daarnaast ben ik als enige van mijn afdeling aangehaakt in een heel groot en belangrijk nieuw project. Mijn directeur heeft me daarvoor voorgedragen. Bij de kunsthandel heb ik eindelijk twee zeefdrukken gevonden die me raken en blij maken, sinds gisteren staan ze in mijn huis. Datzelfde huis is vandaag weer een stukje completer geworden met de laatste door mij bestelde meubels. Voor mij opgehaald door de man die ik nu al ruim een jaar de beste minnaar uit mijn leven mag noemen. Ook vanmiddag was de seks weer mindblowing. En natuurlijk dan ook nog het fantastische concert in de Melkweg van Stromae. Waar ik werkelijk van elke seconde genoten heb en dat mij dagenlang een stralend humeur heeft bezorgd.

Is dit geluk? Of zijn dit 'slechts' geluksmomentjes? Ik weet het niet echt, maar ik weet wel dat ik me fantastisch voel!

En voel ik me altijd zo? Nee, natuurlijk niet. Gistermiddag zat ik met barstende koppijn op mijn werk met smart te wachten tot het half zes was en ik naar huis mocht. Daarnaast gaat het eetstoornistechnisch nog steeds eigenlijk niet erg goed. En had ik een paar dagen geleden een lelijke woordenwisseling met een van mijn minnaars. Ben ik dan dus stiekem toch niet gelukkig???

Ik denk het toch wel. De geluksmomenten winnen het blijkbaar toch. En daar ben ik maar wat gelukkig mee :P
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor Peter50 » za 28 december 2013, 19:05

@EstherC,
Leuk om te lezen. Ik wens je veel van zulke momenten toe in 2014 !
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2167
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor tes » zo 29 december 2013, 15:12

wauw..wat een prachtige topic.. ik ga dit even tot mij door laten dringen voordat ik mijn bijdrage hier in lever..
live your life to the fullest!

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor runningslim » ma 24 november 2014, 16:32

En Tes?

Is het al een beetje doorgedrongen?

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2167
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor tes » ma 24 november 2014, 19:11

Ik was het eerlijk gezegd alweer vergeten! :oops:
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2167
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor tes » ma 24 november 2014, 21:12

Maar goed, wat is voor mij geluk? Ik kan intens gelukkig worden van bepaalde momenten, zo heb ik toen mijn oma terminale kanker had bij haar thuis voor haar gezorgd en oa ook gemasseerd waardoor ze haar handen weer kon gebruiken. Het maakte mij gelukkig dat ik er voor haar kon zijn en de erge pijn wat kon verlichten. Gisteren voelde ik me erg gelukkig toen ik savonds een paar meiden springles(paardrijles) aan het geven was en later toen ik op mijn paard zat en ze voor 3 keer goud rond aan het sjouwen was.. ik word ook gelukkig van staren in de zee, sporten, lekker bij een vuurtje zitten, soms ook van de regen, van de zon.. Dus tja wat voor mij nou echt gelukkig zijn is.. moeilijk!

Ik denk dat ik echt gelukkig ben als ik plezier heb in mijn werk, elke dag weer, en ik hoop ooit de mogelijkheden te hebben om daar voor te gaan zorgen.. ik ben gelukkig met mijn echte goede vrienden.. en ik word elke dag weer intens gelukkig van mijn paarden! Mijn paard is voor mij een erg belangrijke factor.. ik zou niet zonder kunnen en zet daarom ook heel veel dingen aan de kant voor mijn paarden, die gaan voor op alles!

Nu vraag ik me af, ben ik nu gelukkig? Voel ik me gelukkig? Ja en nee, ik zou zo graag weer fysiotherapie gaan studeren, ik zou het zo fijn vinden om na jaren alleen te zijn weer iemand tegen te komen die echt voor mij gaat en waar ik me gelukkig bij voel.. ik voel me hier soms enorm opgesloten op dit eiland.. maar daarnaast zijn er zoveel dingen waar ik gelukkig van word in mijn leven nu! Ik word er gelukkig van om iets te betekenen voor anderen, die heerlijke zee, de rust die ik hier heb, mijn fantastische kanjer op stal, lekker onder een dekentje op de bank zitten en ga zo maar Door!

Ik ben tevreden, echt gelukkig voel ik me nu niet, maar kan dat wel sommige momenten voelen!
live your life to the fullest!

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor fuutje » ma 24 november 2014, 22:16

Wat ontzettend mooi opgeschreven Tes!
(ik herken dit)

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor Lichtje » ma 24 november 2014, 23:49

Beetje raar, om reflecties van een jaar geleden in een ander perspectief te lezen.
Het lijkt mij nu ook een beetje alsof ik toen alleen gelukkig werd van muziek, van festivals, van het coconnetje waarin ik dan enkele dagen mag leven.

Intussen weet ik beter. Ik kan ook gelukkig worden van andere dingen, al zal die muziek altijd wel een leidraad zijn. Soms heel erg aanwezig, niet te negeren, soms ook gewoon op de achtergrond, een beetje als behang.
De muziek is ook afhankelijk van mijn stemming.
Momenteel is mijn stemming uitbundig, vrolijk, ik zou mijn geluk van de daken willen schreeuwen. En daar horen geen intimistische liedjes bij. Nee, een vrolijke Happy van Pharrell, daar ga ik momenteel voor.

Ik heb intussen ook ontdekt dat ik gelukkig kan worden van mezelf af te peigeren, fysiek. Me fysiek helemaal in het zweet werken, mijn lichaam net even voorbij die grens duwen, en dan dat moment tegenkomen waarop hoofd, ademhaling en al mijn spieren op 1 lijn zitten. Runners high!
Ik snapte het vroeger niet, als mensen het daarover hadden. Hardlopen, dat was voor mij altijd synoniem met buiten adem zijn, watten in de benen hebben, en aan niets anders meer kunnen denken dat dat je moe bent.
Maar nu ik het ervaren heb: meer, graag, veel, nog! Pretty please! :)
niets aan toe te voegen...

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor Lichtje » ma 05 januari 2015, 20:52


Wat fijn om te lezen!

En ik ben ontzettend blij dat jouw tekst eindigt met 'heel erg gelukkig maken' ipv 'niet ongelukkig maken'... :D4

RS, soms irritant...
editmodus:

Heel soms irritant
editeditmodus:

nagenoeg nooit irritant
Huuuuuuuh......... soms af en toe toch wel een beetje heel veel irri? :roll: :P

Potverdekke RS... ik had die reply gepost, maar het liet mij toch niet los. Want je hebt inderdaad best wel gelijk. Ik had het zelf niet eens gezien, dat verschil. Uiteindelijk, een jaar kan toch wel een heel groot verschil maken.
Was ik niet gaan afvallen, dan was ik niet gaan sporten. En was ik niet gaan sporten, en had ik dat sporten niet zo leuk gevonden, dan was ik ook die geweldig leuke man niet tegengekomen. Of waarschijnlijk wel tegengekomen, maar dan had ik hem nooit leren kennen zoals nu. Dan was hij mij ook nooit opgevallen, want dan had ik nooit met hem gepraat. Ik zou niet eens gedurfd hebben.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat geluksgevoel volledig aan hem te danken is, want dat is niet. Dat geluksgevoel zit in zoveel meer dingen, maar hij heeft er wel een mooi aandeel in. :D
(ach ja, ik ben nog altijd verliefd, het is nog altijd allemaal heel plezant, ik leef nog altijd op wolkjes. Is het leven niet mooi? :D )
niets aan toe te voegen...

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor runningslim » ma 05 januari 2015, 21:38

8)

RSS, fluit een deuntje, heppie...

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor runningslim » vr 27 februari 2015, 9:48

Dames, heren,

Ik up dit even.

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor Lichtje » ma 02 maart 2015, 23:05

En, RS, ben je nog altijd gelukkig?
niets aan toe te voegen...

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor runningslim » di 03 maart 2015, 2:26

Ja Lichtje.

Er is nog altijd iets dat ik heel graag heel anders gezien had.
Maar a la limite ben ik gelukkig, heel gelukkig. Ik kom net terug thuis. Samen met drie vrienden heb ik een quiz voorbereid. We hadden ontzettend veel plezier samen. Er was een vrouw in het gezelschap. De tranen van het lachen biggelden over haar wangen. Naast veel plezier gaf me dat ook een heel warm gevoel: ik heb fijne vrienden!


RS, dankbaar

volverlangen
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 06 maart 2015, 12:21
Locatie: Belgie

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor volverlangen » do 02 april 2015, 13:51

Ik benijd de vele gelukkige mensen onder jullie !
Mijn leven, als ik erop terug kijk, bestaat voornamelijk uit ongelukkig zijn, het gevoel hebben is dit het nu ?
Ik stel mij dan de vraag, ben ik een moeilijk mens ? En nee, eigenlijk niet, zeker niet naar de buitenwereld toe. Moeilijk te bereiken, soms wat introvert...
Momenteel zit ik in een zeer ongelukkige, moeilijke periode. Ik weet wel dat gaat wel weer over, maar echt gelukkig dat zit er voor mij niet in, denk ik...

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Re: Gelukkig zijn

Berichtdoor Lichtje » do 02 april 2015, 23:49

Benijden hoeft niet, volverlangen.
Weet je... het leven bestaat voor mij ook niet uit een aaneenschakeling van gelukkige momenten. Het leven gaat ook hier met ups en downs. En soms is het kwestie van in een down je toch weer vast te houden aan kleine dingen.
Misschien heb ik makkelijk spreken, ik kan heel gemakkelijk lichtpuntjes zien in de duisternis. Ik ben van nature uit een opgewekt persoon, en ik zie altijd heel snel het licht gloren aan de einder...
Ik heb zelfs nooit gezegd dat ik ongelukkig was, alleen dat ik niet ongelukkig was. Precies omdat ik nooit ongelukkig geweest ben.
Echt gelukkig, dat is een momentopname. En het ene moment duurt al wat langer dan het andere moment...
Neem nu de laatste paar dagen. Ik heb echt een paar rotdagen op het werk achter de rug, en dat neem je willens nillens mee naar je privéleven. Ik heb ook even gedacht van mij te laten gaan, van 's avonds maar gewoon de fles wijn open te trekken en mijn rotgevoel te verdrinken.
In plaats daarvan heb ik mijn loopschoenen aangetrokken, en ben gaan rennen. En dat rennen, dat maakte alle dingen los, tot het écht allemaal, heel even, weg was. Even alle negativiteit aan de kant, even alleen ik, mijn benen, mijn hartslag, de bomen en de vogeltjes. En daar werd ik op dat moment ook even intens gelukkig van.
Dat maakte dat ik ook fantastisch geslapen heb, en dat ik weer klaar was om de volgende rotdag te confronteren.
Dus ja.. ups en downs, maar ik houd vooral vast aan de ups.

Ik hoop oprecht dat dat ook ooit voor jou gaat lukken!
niets aan toe te voegen...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten