Wat is het beste glijmiddel?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

EstherC
Berichten: 5121
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor EstherC » za 15 maart 2014, 11:56

Ik gebruik altijd Eros, vind dat echt heel fijn. Ook bij anaal. En heb echt van alles geprobeerd. Blijft persoonlijk natuurlijk, maar hier staan 6 flessen Eros in de kast :mrgreen:
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Anwen » zo 16 maart 2014, 12:56

Thanks Esther! Eros klinkt al heel lang prima, maar omdat het siliconen is kan ik het niet gebruiken voor siliconen speeltjes (in ieder geval niet een van mijn plugs). Dan krijg je dus gerommel met het ene glijmiddel moeten gebruiken voor dat speeltje en het andere voor die activiteit bla bla bla. Dat haalt de spanning ook een beetje weg denk ik.

Of denk ik nu te moeilijk? :roll:

Ik denk eigenlijk dat een goed glijmiddel op waterbasis het beste is maar ben dus benieuwd of mensen goede ervaringen hebben met bepaalde soorten.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

EstherC
Berichten: 5121
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor EstherC » zo 16 maart 2014, 13:44

Ik snap je afweging. Heb er zelf uiteindelijk voor gekozen de Eros toch wel met m'n speeltjes te gebruiken en eigenlijk valt me dat reuze mee. Had verwacht dat het effect veel erger zou zijn, maar ik vind het niet zo erg. Lijkt nu een soort glimlaagje op te zitten. Dat vond ik te overzien, omdat mijn ervaring met glijmiddels op waterbasis bij anale seks niet denderend is. Vind dat het steeds zo snel opdroogt waardoor wij steeds weer even moesten stoppen voor een nieuwe lading glijmiddel. Dat vonden wij dan weer niet zo relaxt. Maar nogmaals, het blijft altijd een kwestie van persoonlijke voorkeur. En wij zijn gewoon erosfans :mrgreen:

Hoop dat iemand nog een briljante tip voor je heeft.
Dream it. Wish it. Do it!

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor LittleMonkey » zo 16 maart 2014, 14:20

Dank je voor je bijdrage Es! :-)
Biedt ook perspectief in mijn afwegingen.
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Maximus
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 11 december 2013, 17:30

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Maximus » ma 31 maart 2014, 13:37

Om het met seksuologe Goedele Liekens te zeggen: "Liefde is nog steeds het beste glijmiddel".

Nu geldt dat volgens mij zeker en vast bij relatief prille verliefdheid, maar in mindere mate wanneer die verliefdheid overgaat in liefde. Ieder koppel kent toch dat fenomeen, zeker naarmate men langer samen is?

En wanneer de vrouw in de menopauze is en, volkomen normaal overigens, minder nat wordt, is een goed glijmiddel een zegen voor de genotservaring van vrouw én man. Zelfs bij een jonge kerel staat een 'natte' handjob reeds garant voor een veel intenser orgasme.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Inya » di 01 april 2014, 16:58

Ik ben blij dat glijmiddel bestaat. Natuurlijk is liefde het beste glijmiddel, maar ik wordt gewoon niet elke keer even nat... Het hangt vaak af van m'n 'cyclus :) Daarnaast is het bij anale seks echt wel een must voor mij.
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

EstherC
Berichten: 5121
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor EstherC » di 01 april 2014, 18:48

Liefde is het beste glijmiddel? Ik geloof niet dat ik het daar mee eens ben. Volgens mij is geilheid het beste glijmiddel. Ik heb heel veel liefde gevoeld voor mannen die mij echt niet per definitie heel geil en nat kregen. En andersom ben ik drijfnat geworden van mannen van wie ik niet hield.

En inderdaad anaal zonder glijmiddel is ook voor mij echt niet fijn. Daarnaast heb ik echt geen problemen met nat worden, maar toch gebruiken we overal glijmiddel voor. Het maakt het gewoon nóg lekkerder vinden wij.
Dream it. Wish it. Do it!

Maximus
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 11 december 2013, 17:30

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Maximus » vr 04 april 2014, 17:59

Eigenlijk delen wij dezelfde mening, EstherC. Jij duidt geilheid aan als het beste glijmiddel, waar ik het had over de fase van de verliefdheid (dus voorafgaand aan liefde). Nu zijn superverliefde koppels toch net konijntjes: allebei megageil en dus constant aan mekaar willen zitten.

Wanneer je als hetero vrouw een flinke dosis seksuele appetijt in de genen hebt en dan een man ontmoet die een sterke fysieke aantrekkingskracht op je uitoefent, is geilheid niet ver weg. Als die man bovendien een goed minnaar blijkt te zijn, is het niet meer dan normaal dat je binnen de kortste keren kletsnat bent en samen hete seks beleeft. Voor alle duidelijkheid: je kan de woorden ‘man’ en ‘vrouw’ hierbij probleemloos omwisselen, en voor holebi’s (als 100 % hetero heb ik hiermee geen ervaring en moet mij baseren op geruchten) zal het verhaal allicht in minstens gelijke mate opgaan.

Conclusie: Goedele Liekens had beter de term ‘verliefdheid’ en/of ‘geilheid’ gebruikt i.p.v. ‘liefde’ :)

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Anwen » ma 19 mei 2014, 12:14

Hehe, eindelijk Bodyglide (Eros) gekocht. Nog even kijken hoe het bevalt met anale seks.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

elize1987
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 19:36
Contacteer:

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor elize1987 » do 29 mei 2014, 21:23

Inderdaad, Durex Play is een afrader. Zou ook moeten werken als 'massageolie'. Nou, toen ik m'n vriend ging insmeren werd het één plakboel. De eigenmerk van de drogist is beter :-).
Elke avond voor het slapen gaan

Rocco
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 april 2015, 17:11

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Rocco » vr 10 april 2015, 18:02

Ik gebruik zelf ook al jaren Eros of Bodygliss silicone glijmiddel en je hebt ook speciaal voor Siliconen sexspeeltjes een toyversie van Eros die het materiaal niet aantast.

heerlijk spul voor massage!!

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Maurice » wo 19 augustus 2015, 10:19

Ranzige, doch werkende tip:
Durexplay is prima te gebruiken als je een beker met water in de buurt houd en er af en toe ook speeksels op het te glibberen object gooit, die melanche geeft een betere samenstelling en uitdrogen van het glijmiddel dus af en toe te niet doen door je hand even in het water te dopen en over vagina, penis or wherever te halen. Plakkerigheid neemt af door de speeksel enzymen en en uitdrogen van de saus wordt zo voorkomen.

R1anne
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 28 september 2015, 1:13

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor R1anne » ma 28 september 2015, 1:46

:D3
Laatst gewijzigd door R1anne op vr 06 november 2015, 8:50, 1 keer totaal gewijzigd.

shewantsmore
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 september 2015, 10:26

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor shewantsmore » ma 28 september 2015, 14:31

Ik gebruik eigenlijk nooit glijmiddel... Laat ons zeggen dat ik altijd wel nat genoeg ben :wink:
Voor anale seks heb ik het een paar keer met gewone neutrale massage-olie gedaan. Maar hiervoor gebruik ik gewoonlijk gewoon speeksel.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Wat is het beste glijmiddel?

Berichtdoor Noortje » ma 28 september 2015, 16:12

Ik gebruik voor anaal al zeker 2 jaar vaseline.
Bevalt mij goed. :D8
Bevalt glijmiddel je niet? Vaseline zorgt nl voor een grotere kans op infecties.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten