Is dit het nou...?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Mar » wo 05 december 2012, 0:56

Sodeju wat een stap.
Je kunt jezelf in elk geval niet verwijten dat je over een nacht ijs bent gegaan.

Sterkte en succes gewenst de komende tijd, en een groot gevoel van opluchting en vrijheid!
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor droomvlinder » wo 05 december 2012, 21:27

@Venus,

Ik kan me het gevoel van leegte voorstellen dat je bespringt als een relatie buiten de relatie waarin je je ongelukkig voelt ook beeindigt .
Dan blijft er een gevoel van diepe eenzaamheid over, en het wordt nu of nooit ....

Enkele puntjes uit mijn ervaring, die misschien wat hulp kunnen bieden, maar ik bedoel het niet als wijze raad, want wat voor de één geldt geldt niet altijd voor de ander .

Een scheiding is zwaar voor de kinderen, ook al laten ze dit niet altijd blijken.
Een 24 jaar geleden koos ik ervoor te scheiden met 3 kinderen ,na een goede 3 jaar moeilijkheden.
Ik las heel wat over scheiden met kinderen, co-ouderschap ,woonplaats enz..
Uiteindelijk koos ik ervoor dicht bij mijn vroeger huis te gaan wonen ( wat in het kleine stadje waar ik woonde wel erg bekritiseerd werd ...)
De kinderen hoefden niet te veranderen van school, vriendjes, sport-en muziekhobbies en gingen elk dag hun vieruurtje bij hun vader eten .
Mijn ex -echtgenoot nam het mij eeuwig kwalijk, ik had voor mezelf gekozen, en had hem gedwongen "zijn leven opnieuw te beginnen"(dixit )

Uiteindelijk bleef ik in dezelfde stad, ook toen ik een huisje kon kopen.
Mijn kinderen die nu allemaal het huis uit zijn hebben een zeer hechte vriendenkring en dat heeft ze vast erg geholpen en helpt ze nog in hun leven .

Wij hadden een co-ouderschap dat me niet altijd voldoening schonk( wanneer ik naar een oudervergadering ging , deed ik altijd een verhaal naar m'n man toe, maar omgekeerd was het grote stilte...
Toch denk ik dat een geslaagde scheiding, veel te maken heeft met de idee, ''dit is nu eenmaal de prijs die ik voor mijn vrijheid wil betalen, en bewust " en laat ons de schade voor de kinderen zo klein mogelijk houden.

En toch zijn er dingen die je onbewust niet door hebt . Mijn tweede partner deed best heel veel voor de kinderen ( in een Lat relatie , ik heb nooit meer samengewoond)
Deze relatie is na een 16 tal jaren door mijn tweede partner beeindigd , hij koos toen voor zichzelf .
Wat ik hieruit overhoudt is dat de kinderen in feite weinig boodschap hebben aan de inzet al dan niet van een tweede partner, ook al is een positieve houding heel belangrijk.
Belangrijkst blijft een hechte band met beide ouders .

Verder vind ik dat een scheiding de kinderen vaak helpt om te leren dat er verschillende gezinsvormen zijn en ook om ze sneller autonoom te maken .

Mijn kinderen zijn nu allemaal boven de 30 en staan heel open ten opzichte van relaties enz, ik heb nu namelijk een open relatie en daar hebben ze helemaal geen problemen mee ( natuurlijk riskeren ze ook niet veel meer :mrgreen: )

Ik wens je heel veel moed in deze moeilijke momenten, zowel materieel moeilijk als moeilijk omwille van het eenzaamheidsgevoel dat zich aan je opdringt .

Als je voor je vrijheid kiest put je daar wel veel kracht uit , ik wens je dit van harte toe !
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Venus » do 06 december 2012, 0:03

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

EstherC
Berichten: 5117
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor EstherC » do 06 december 2012, 0:20

Wauw! Wat een fantastische posting :kiss:
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2172
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor tes » do 06 december 2012, 8:37

Goed bezig venus!
live your life to the fullest!

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Frans49 » do 06 december 2012, 12:06

Ik betrapte mezelf er vanavond zelfs op dat ik liep te zingen (nog steeds hartstikke vals, dat dan weer wel)
Bericht verwijdert, was zeker niet kwetsend bedoeld. Sorry
Laatst gewijzigd door Frans49 op do 06 december 2012, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
All I ask of living is to have no chains on me

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Venus » do 06 december 2012, 12:17

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor LittleMonkey » do 06 december 2012, 12:24

Frans, ik vind deze post echt onnodig kwetsend. Zélfs met de smiley erachter.

@Venus: GOOOOO GIRL! :D zo fijn om dit te lezen! :kiss:

YES YOU CAN!
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Venus » do 06 december 2012, 12:33

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Spelfje » do 06 december 2012, 12:42

Frans, alhoewel ik me zomaar voor kan stellen dat je niet eens beseft wát je precies zegt als je zo'n opmerking maakt naar iemand die aan het begin van een lange en moeilijke weg staat...wil ik je toch verwijzen naar DIT topic.
Misschien kan je het in het vervolg dáár plaatsen? Dank!
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Suzette » do 06 december 2012, 21:46

Gelukkig heb ik niet gelezen wat er is geschreven en gelukkig heeft Frans het weggehaal. Back on topic


Lieve Venus, blijf in contact met de mensen die je kunnen helpen he? IRL en hier. K met P wordt het toch wel maar ff lekker van je af kunnen praten kan soms zo goed zijn.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Venus » do 06 december 2012, 21:53

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Djinniyeh » do 06 december 2012, 21:57

ach, ter zijner verdediging: ik denk dat het echt als grapje bedoeld was ... *D bukt zich*


lucht jij maar lekker je hart lieve dame, we staan momentaal allemaal in bewondering voor je moed!!
Life is a gift, live it to the fullest ...

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2172
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor tes » do 06 december 2012, 22:20

zeker weten! :kiss:
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Is dit het nou...?

Berichtdoor Venus » vr 07 december 2012, 0:00

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast