Moslims en sex

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Moslims en sex

Berichtdoor thisWaltz » wo 14 november 2007, 13:35

ofte een erg dubbele moraal: mannen mogen sexen maar dan met Vlaamse/Nederlandse meisjes, meisjes moeten maagd blijven. Dat zeg niet ik, maar wel deze link : http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... k/1.206733

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 14 november 2007, 14:37

:roll:

Een hernieuwde poging, TW?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 14 november 2007, 18:30

Iedereen samenleggen voor een CD-speler? Er blijft hier ergens een plaat hangen.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » wo 14 november 2007, 18:32

Juist ja, die dat vrouwen alles maar moeten ondergaan wat hun moslimmannen dicteren.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 14 november 2007, 18:45

En dan nu een nieuw geluid?

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » wo 14 november 2007, 18:48

Juist ja, die dat vrouwen alles maar moeten ondergaan wat hun moslimmannen dicteren.
Heb jij er dan persoonlijk last van, TW?

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 14 november 2007, 19:14

Ik heb net de docu bekeken en vind het eerlijk gezegd wel een interessant thema, maar alleen als een bepaalde vooringenomenheid de discussie niet in de weg staat...

Dat is hier vanaf post nummer 2 wel het geval en dat is jammer..
Alleen Pure reageert enigszins inhoudelijk door een vraag te stellen (die ik overigens niet nodig acht om een mening te kunnen of mogen hebben over de seksuele moraal bij moslims). TW is zelf ook niet vrij van vooringenomenheid vermoedelijk (gezien de stekelige reacties), en dus ook daarvoor geldt .. bestrijdt elkaar met redelijke argumenten in plaats van met verwijten.

Dus ik zou zeggen TW..
Geef je mening, maar onderbouw het met een zo objectief en redelijk mogelijk betoog, dan maak ik graag deel uit van deze discussie. If not... dan gaat mijn aandacht naar andere berichten.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 14 november 2007, 19:22

Good luck Kronkel, been there, done that.

Maar je onbevangenheid siert je.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » wo 14 november 2007, 20:17

"Speel nooit op de persoon", staat in de gedragsregels van Shespot. En nooit is nooit, dus ondanks het begrijpelijke misnoegen, is het beter om niet te antwoorden dan om te spelen op de persoon.

Op zich is het onderwerp dat TW aansnijdt interessant en het bespreken waard. Wat hij aan de kaak lijkt te willen stellen is de dubbele moraal, een onderwerp wat bijvoorbeeld ook door feministes is aangekaart. Met het onderwerp is op zich niets mis, maar door dit zonder toelichting te koppelen aan moslims krijgt het onderwerp een wat zware lading. Ook niks mis mee, maar dan moet je ook een duidelijke discussie willen uitlokken en bij voorkeur geen wij-zij discussie.

Dus misschien moet TW nog even wat concreter worden en een vraagstelling formuleren. Gaat het erom dat moslims een erg dubbele moraal hebben en christenen een dubbele moraal? Wat is het topic, en waar mogen we op reageren?

Narciss
Berichten: 8
Lid geworden op: di 30 maart 2004, 14:58
Locatie: zuidelijk/denkend

Berichtdoor Narciss » wo 14 november 2007, 22:39

Doen de erudite juwelen van Shespot nu ook al mee aan nestbevuiling?

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » do 15 november 2007, 1:58

Ik heb het al eens eerder gehoord. Nouja, ik heb meerdere series gezien op discovery enzo. Als de echte vrouwelijke nerd dat ik ben, onderzoek ik graag dingen :P ook eens met een gozer gepraat die het ook vond.

Hoe komt het nou?

Omdat wij als westerlingen geen hoofdoeken dragen en niet 'rein' zijn in de islaam, worden wij gezien als 'hoeren' en 'hoeren' die respecteer je niet islamitische wereld. Zowieso staan in de islaam de mannen hoger dan de vrouw. Ze zijn de baas en vrouwen hebben naar de wensen van de man te luisteren. Vrouwen en mannen eten appart. Als de mannen in de woonkamer zitten met de waterpijp en met eten en drinken, zijn de vrouwen verplicht in de keuken te blijven. Het is zelfs zo in de islaam dat je je vrouw een corrigerende tik mag geven, als ze je niet gehoorzaamd, omdat je minder waardig is aan de man!

De islamitische vrouw moet rein blijven tot het huwelijk. Meestal geregeld door haar vader en de vader van de andere partij.
Ze wordt onderzocht door 'de vrouwen van de familie' op maagdelijkheid. Dit wordt meestal gezien aan het maagdenvlies (wat bull is...) en dan nog het bloeden tijdens 'de huwelijksnacht' als een vrouw dat niet doet, heeft ze een groot probleem en mag haar man haar zelfs inruilen en wordt ze gezien als een schande voor de familie, wat zelfs kan lijden op moord!

De man wordt voor het huwelijk vergeven voor al zijn zonden en een vrouw niet...

Waar ik heen wilde met dit, eigenlijk was het vroeger ook zo met de christenen... niet rottig opvatten, maar daar was het wel aan beide kanten overigens. Dit slaat gewoon nergens op. Dat de vrouw niets mag en de man wel... Zo was mijn vader ook wel een beetje, maar minder extreem en het werkt niet.
Ik vind heel erg knap als je als vrouw kan zeggen, voor jezelf

"IK BEN TROTS VROUW TE ZIJN EN HEB SCHIJT AAN DE EGOISTISCHE MANNEN!"

Wat ik bij deze heb gedaan :D En overigens is deze boodschap niet bedoeld voor de goede mannen onder de she's... laat dat even duidelijk zijn...

kusjesssssssssssssssss

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 15 november 2007, 2:10


"IK BEN TROTS VROUW TE ZIJN EN HEB SCHIJT AAN DE EGOISTISCHE MANNEN!"
And so you should :)

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Visie

Berichtdoor thisWaltz » do 15 november 2007, 10:34

De verwoording van draak =mijn visie....
Hoe vrouwen op een vrouwenforum "racisme" kunnen schreeuwen als er ook maar iets wordt neergepoot op een visie die hen in een hoek drukt, snap ik niet. Stel dat je als Nederlandse dergelijke visie door je strot krijgt geramd.

Kitty
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 26 maart 2006, 8:32
Locatie: Stadje in zuidholland

Berichtdoor Kitty » do 15 november 2007, 16:14

Doen de erudite juwelen van Shespot nu ook al mee aan nestbevuiling?
Even off-topic
Voor iemand die maar 2 maal per jaar reageert, is het jammer dat je niet inhoudelijk op dit toppic gereageerd hebt
Heb jij vandaag ook zo'n zin?
Jazeker, onzin

Kronkel

Re: Visie

Berichtdoor Kronkel » do 15 november 2007, 16:37

De verwoording van draak =mijn visie....
Hoe vrouwen op een vrouwenforum "racisme" kunnen schreeuwen als er ook maar iets wordt neergepoot op een visie die hen in een hoek drukt, snap ik niet. Stel dat je als Nederlandse dergelijke visie door je strot krijgt geramd.
Visies krijgen we dagelijks door onze strot gedrukt, van Wilders tot aan de Winter en daar is niks mis mee, maar helpt juist je eigen visie te scherpen, bij te stellen of zelfs te veranderen. In mijn geval sta ik niet aan de zijde van het genoemde duo maar ze mogen er zijn van me met hun gepeperde meningen desalniettemin. Als ik maar wel ook de gelegenheid en vrijheid behoud ze te bestrijden met redelijke en goed onderbouwde argumenten. Ik krijg vooralsnog niet de indruk TW dat je open staat voor een genuanceerde discussie over het aangekaarte thema. De argwaan van anderen snap ik nu deels wel, maar in feite druk je nu zelf een visie met een paar one-liners door onze virtuele strot heen zonder dat we (ik niet althans) horen wat je nou daadwerkelijk ter discussie wilt stellen en wat je alternatieven. c.q motieven zijn om deze gevoelige problematiek aan de orde te stellen.

Kronkel, die een beetje een stap achterwaarts doet nu...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Morna en 6 gasten