Adem inhouden

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

toetje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 14:46

Adem inhouden

Berichtdoor toetje » zo 20 augustus 2006, 15:29

Ik ben vrij nieuw op dit forum en heb tot nu toe eigenlijk alleen maar veel gelezen. Soms ben ik best jaloers op andere vrouwen die schrijven dat ze zo gemakkelijk klaarkomen en zo lekker kunnen genieten van de penetratie zelf. Ik zelf kom alleen klaar bij clitorale stimulatie en zelfs dat gaat vrij moeilijk. Zo moet ik altijd mijn bekkenbodemspieren aanspannen en dat gaat gepaard met het inhouden van mij adem. Soms wil ik zo graag, dat mijn hoofd op knappen staat van het adem inhouden! Ik schaam me hier best wel eens voor, want naar mijn gevoel ziet het er erg raar uit als ik mijn adem in lig te houden. Bovendien is het op zulke momenten erg lastig aangeven wat je wilt, want praten gaat niet tegelijkertijd. Ik heb het zelf geprobeerd of het me lukt zonder mijn adem in te houden, maar dat is me tot nu toe nog nooit gelukt. Van een aanraking/streling voel ik niets als ik mijn adem niet inhoudt, althans niet een seksuele opwinding. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben?

Antheia
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 18 januari 2006, 19:38

Berichtdoor Antheia » zo 20 augustus 2006, 17:25

Hoi Toetje, welkom!

Sowieso lees ik dat vaginaal klaarkomen een uitzondering is; de meesten van ons moeten het hebben van clitorale stimulatie (hetzij door onze geliefden, hetzij door onze eigen vingers tijdens penetratie oid).
Wat ik wel weet is dat je ten eerste misschien té graag wilt klaarkomen waardoor je jezelf teveel druk oplegt. En wanneer is dit: als je lief je likt of vingert, of als je het zelf doet? Misschien wil je hem laten zien dat je heus wel geniet?
Ten tweede heb ik vaker gelezen, en zelf ervaren, dat je juist wel een goede buikademhaling (dus niet hoog in je borstkas) moet aanhouden om je orgasme intensiever te beleven. Adem inhouden zou het zelfs wat tegenhouden.

Mijn advies: experimenteer, neem de tijd en klaarkomen is geen must voor absoluut goeie sex...

succes,
Antheia
I always used to believe
That beauty was skin deep
But I need a new word to describe you

Alison
Berichten: 64
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 12:30
Locatie: R'dam

Berichtdoor Alison » di 22 augustus 2006, 17:18

Zo, dat klinkt wel als een hele onderneming dan idd. Het idee dat ik krijg bij het waarom van je adem inhouden, is dat je zo 100% gefocust moet zijn op de strelingen en het krijgen van een orgasme, dat je zelfs je eigen ademhaling als afleidend ervaart.

Heb je al weleens een een vibrator of een ander speeltje uitgeprobeerd? Of jezelf bevredigd met de douchestraal? Gebruik je weleens glijmiddel? Deze middelen kunnen ook je genot versterken. Een andere manier is om een keer echt de tijd te nemen voor jezelf. Ga in bad (of onder de douche) - ontspan... Streel jezelf in eerste instantie niet erogeen gericht, maar puur om je bewust te worden van je lichaam.

Wat je wilt is genieten, toch? 'Vergeet' als het ware dat er zoiets als een orgasme bestaat. Ben je bewust van het 'nu' zeg maar, niet van wat misschien later volgt. Je 'faalt' niet als je geen orgasme krijgt en je 'wint' niet als je er wel één krijgt... Het is geen wedstrijd met een puntenlijst... :wink:

Groetjes,
Alison.

toetje
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 14:46

Berichtdoor toetje » zo 03 september 2006, 13:20

Dankjewel voor jullie lieve tips. Ik zie het adem inhouden meer als een logisch gevolg van het aanspannen van mijn spieren. Probeer zelf maar eens je bekkenbodemspieren (naar buiten) wat langer aan te drukken (alsof je plast), automatisch wordt het lastiger om te ademen, althans zo ervaar ik dat dan. Speeltjes e.d. heb ik wel eens geprobeerd, maar dan eveneens hetzelfde verhaal. Een focus op mijn eigen lichaam is absoluut nodig om tot een orgasme te komen. Maar ik heb niet het idee dat er druk op ligt, ikzelf vind het niet zo'n ramp als ik niet klaarkom en mijn vriend ook niet. Aleen soms is het gewoon jammer als je erg graag wilt. Overigens lukt het mezelf altijd wel, maar ja je wilt het ook niet altijd zelf afmaken.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten