een dame aan tafel, een h**r in bed

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

een dame aan tafel, een h**r in bed

Berichtdoor deFine » di 17 augustus 2004, 0:24

Wat ik me afvraag (na topic's gelezen te hebben over libido's die dalen)

Is het zo dat wanneer een man na een langdurige relatie ..niet meer zo extreem te keer kan gaan met zijn vrouw/vriendin.. omdat hij haar in meerdere facetten van het leven meemaakt? bijv. als moeder van zijn/de kinderen?

Is het daardoor moeilijk.. je vrouw/vriendin nog beestachtig te nemen en daardoor voor de welkome alwisseling te zorgen?

dat vroeg ik me zo even af.. onder invloed van een wijntje :wink:

groetjes deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 17 augustus 2004, 0:54

Duurde bij mij ook even voordat het 2x10 en 1x5 eurocentje viel (geef mij de pieken terug :cry: )..

In een wijntje kan soms een hoop wijsheid zitten :lol:
-ik denk dat je in veel gevallen gelijk hebt hiermee...

chupachup
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 19:05
Locatie: ergens achter de duinen

Berichtdoor chupachup » di 17 augustus 2004, 1:42

define denk je niet dat dat ook afhangt van hoe je vrouw/vriendin daar tegen aan kijkt, ik ken best een aantal vrouwen die als ze moeder zijn geworden ineens helemaal geen intresse meer hebben in sex en al helemaal niet om "beestachtig"genomen te worden :lol:

Ik neem me vriendin altijd beestachtig omdat zij dat ook wil :lol:
dus ik denk dat je het samen op moet lossen, voor de variatie!


chupa blijft nieuwsgierig :lol:

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 17 augustus 2004, 1:51

veel mensen communiceren ook niet zo goed, helaas.. en dan krijg je al snel zulke situaties..

Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk mannen zijn waarvan het libido (ineens) lager ligt.. ja, ik vraag me wel af wat mannen daarover denken..

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 17 augustus 2004, 10:12

Zal ik maar voorgaan in deze? Maar misschien kan je ook aangeven wat jij onder 'langdurig' verstaat. Voor de een is dat zes maanden, voor de ander begint dat pas na tien jaar...
edit: vraag me af of ik de vraag goed begreep.
Laatst gewijzigd door Dimpf op di 17 augustus 2004, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 17 augustus 2004, 10:20

Ik verbaas me, deF, over je vraagstelling. Je vraag of een langdurige relatie funest is voor het libido van de man om " haar eens beestachtig te nemen", verrast me. Je gaat uit van een erg traditionele opvatting van aan sex-doen.
Laat mij je vertellen, dat het vanuit mijn ervaring vaker voorkomt dat vrouwen mannen "beestachtig" nemen dan omgekeerd. Afbeelding. Voor je fantasie op hol slaat over mijn daginvulling, wil ik je wel laten weten dat beroepshalve ik vaak met mensen over deze onderwerpen spreek Afbeelding .

Zeker bij het ouder worden komt het initiatief in toenemende mate bij de vrouw te liggen. Ook de neiging tot variatie en de explosieve variant van het sexueel slijmvliescontact, wordt meer en meer een vrouwenactief.
Lees er Doris Lessing, Erica Jong e.d. maar op na, als je mij op mijn woord niet gelooft.
Wanneer het onzekere van de jonge jaren weg is geebt, komt de variant van zelfvertrouwen boven. En dan gaat de beest los.

Meer ervaring en de stormen van het leven samen doorgemaakt hebben maakt het beest juist in de vrouw wakker.

Je stelling dat de man wat minder geinteresseerd is heeft (denk ik) te maken met het afnemend libido. Afbeelding

Annne, verbaasd over je rolpatroonopvatting.

TUFKAC
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 04 april 2003, 1:01

Re: een dame aan tafel, een h**r in bed

Berichtdoor TUFKAC » di 17 augustus 2004, 11:33

groetjes deFine
deWine :lol:

Bloemen
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01

Berichtdoor Bloemen » di 17 augustus 2004, 14:16

:lol:

Define... Lijkt mij dat dat helemaal aan jezelf ligt!
Je topictitel deed me onmiddelijk denken aan een keurige vriendin. Als ze ging stappen en ze meestal flink tipsy het etablissement verliet riep ze altijd vrolijk; "ik ga derin als een dame en kom er uit als een del!"
Zelf vind ik het altijd weer verbazend hoeveel persoonlijkheden er in een mens (tenminste; in mij!..vandaar meervoud nickname) kunnen huizen... Het blijft leuk om jezelf en daardoor je partner te verbazen en verrassen!

Bloemengroet

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » di 17 augustus 2004, 15:52

dank jullie voor je antwoorden.. ik zal de vraag onder invloed van Koffie anders formuleren, het is nl niet patroon denkend bedoelt, tjah drank in de vrouw, verstand in uh.. uhm.. de kou :s Het "beestachtig nemen " was ook niet zo bedoelt :wink:

Ik bedoel eigenlijk ..

Of Lust anders werkt bij een man.. dus sex anders beleeft als hij in het begin een vrouw ontmoet, en naarmate de tijd verstrijkt de/ zijn vrouw/partner in een ander daglicht ziet.. haar op een soort voetstuk plaatst en daardoor zich "beperkter" voelt in zijn beleving van sex.

geez.. do i make sense?

Tis ook niet generaliserend bedoelt. Ik vroeg het me gewoon af.

Liefs *nuchtere* deFine :wink:
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

denkertje
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 augustus 2004, 22:08

Berichtdoor denkertje » di 17 augustus 2004, 18:17

Misschien is het gewoon een kwestie van veroveren, als je elkaar iedere dag naakt ziet en er op kan rekenen dat de ander "beschikbaar" is, dan gaat daardoor de spanning er misschien wel af... :? .

Ik heb zelf ervaren dat na het beeindigen van een relatie van een paar jaar de seks ineens van "goed" naar "grensverleggend" ging :D. Meer spanning omdat "sex met je ex" niet mag, meer durven proberen omdat je minder bang bent de ander te shockeren ;).

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » di 17 augustus 2004, 20:19

ik begrjip wat je bedoelt .. maar het is niet wat ik bedoel. :?

on*duidelijkE*deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » di 17 augustus 2004, 23:39

bijna sleen.. thanks..

Dat een man zo opziet tegen zijn vrouw cq vriendin, haar op zo'n voetstuk plaatst dat hij niet meer die passie kan uitten, omdat het bijna heilschennis zou zijn.

zoiets :)

liefs deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

Romario
Berichten: 291
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 12:53

Berichtdoor Romario » wo 18 augustus 2004, 1:59

In een film met Robert DeNiro, ik denk "Analyze This", laat hij zich oraal verwennen door een hoertje. Iemand vraagt hem dan waarom hij dat door een hoertje laat doen en niet door z'n vrouw, antwoordt hij "cause that's the mouth that kisses my children goodnight". Dus mss klopt het wel dat je je vrouw na een tijdje anders gaat bekijken.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 18 augustus 2004, 6:47

:lol: Ik deel je "subredenen " Selene en m'n huis liever niet of zeker niet op de klassieke wijze .

Maar zou de godin zelf niet van haar voetstuk kunnen treden en haar liefde meeslepen in een goddelijk heftig spel ? Of zijn die voetstukken te hoog???
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » wo 18 augustus 2004, 11:31

Jouw vraag blijft me bezighouden, weifel, weifel.
Ik denk dat er in bepaalde mate wel gebeurt wat je beweert: terughoudender gaan vrijen. Niet alleen een gentleman aan tafel, maar ook in bed. Maar mss geldt dat ook voor vrouwen: dame aan tafel - dame in bed.
Wat er bij de kerels daar bovenin rondgaat weet ik niet, maar wat je schrijft herken ik wel.
De onbereikbaarheid van Selene is volgens mij een onbereikbaarheid die je zelf inbrengt, niet een die je wordt opgelegd. Als je zelf in een 'torentje' gaat zitten, neem ik aan dat je ook zelf de sleutel van de deur hebt.

Maar, heren? waar blijft het verlossende woord?
Of ligt er een taboe op, om te onderkennen dat passie evolueert?? ( :cry: dan wordt het raadsel niet opgelost :( )


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 5 gasten