Verliefd op een ander

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Miss78
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 oktober 2015, 22:12

Verliefd op een ander

Berichtdoor Miss78 » za 26 november 2016, 19:55

Hallo,

Ik zit al 16 jaar in een stabiele relatie waarover ik over het algemeen tevreden ben. Sexueel heeft het altijd wel wat beter gemogen maar ik had er een soort van vrede mee genomen. Ik kwam af en toe iemand tegen die mij kriebels gaf maar ging vanzelf over tot ik in februari iemand tegen het lijf liep( ook in relatie) die mij in vuur en vlam zet.

Ik was er zo ondersteboven van dat ik niet anders kon dan onderzoeken wat het was.

En ja hoor, die andere man is net zoals ik heel intens, lichamelijk en de seks is hémels :D7

De versmelting tussen ons beiden voelt zo goed dat mijn hele relatie op losse schroeven staat.... Ik overweeg zelfs weg te gaan bij mijn man maar ja kids, huis, werk....plus er zijn best wel kantjes die me niet bevallen

Anderzijds wou ik dat we beiden sterk genoeg waren om ermee te stoppen maar de magie blijft zo groot dat het onmogelijk lijkt.

Iemand tips? Of ervaringen die hij/zij wil delen?

Gebruikersavatar
bestwomanlover
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 oktober 2011, 20:15

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor bestwomanlover » zo 27 november 2016, 17:00

Bekende midlifecrisis.
Dit soort acties is leuk op de korte termijn maar gaat, zeker met kinderen, problemen opleveren. Ga praten met je man.
Vreemdgaan is geen oplossing.

250Paul
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 november 2016, 18:16

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor 250Paul » di 29 november 2016, 18:28

Hoi, lastige situatie. Wanneer je iemand tegenkomt die je in vuur en vlam zet, moet je van goede huizen komen wil je hier aan voorbij gaan. Heb je een goede relatie en houd je volkomen van je man, dan had je hier vermoedelijk weerstand aan kunnen bieden. Maar ook als je een goede relatie hebt, is het mogelijk om toch vreemd te gaan. dat zou een tijdelijke zijstap kunnen zijn vanwege de spanning die jij dan blijkbaar nodig hebt op dat moment. Mijn advies is om goed na te gaan of jij de rest van je leven graag wil delen met de man waar je nu samen mee bent. Dat heeft dus niet alleen met seks te maken, maar met het hele plaatje. Als daarop je antwoord nee is, dan zou ik zo snel mogelijk knopen doorhakken. Als het antwoord ja is, dan gaat dit vanzelf over, dus geniet er dan nog maar even kan. Maar zorg er dan wel voor dat je het veilig doet en dat je man het niet te weten komt.

Daisytje
Berichten: 6
Lid geworden op: za 29 oktober 2016, 20:43

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Daisytje » za 03 december 2016, 20:37

Ik heb net hetzelfde gehad na 11 jaar huwelijk. Uiteindelijk moet je ook verder kijken dan passie en seks. Meestal zijn goeie lovers geen goeie mannen. Financiële stabiliteit, alcohol, drugs, voor de kinderen zorgen enzo... En omgekeerd is ook waar.

Onderweg
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 december 2016, 11:18
Locatie: In het zuiden van Nederland

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Onderweg » wo 07 december 2016, 13:14

Inderdaad, risico-vol. Maar er is wel zeer veel voldoening uit een uitstapje te halen.
Verliefdheid is erg lastig. Leuk, datwel. In mijn situatie zoek ik alleen het uitstapje.
Uiteraard met een geweldige klik, anders werkt het niet.
Als dat dan voor beiden zo geld, en we kunnen er nuchter mee omgaan, is het geweldig.
spannend, inspannend, ontspannend

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Nelly » zo 11 december 2016, 1:24

@Miss78 - als je verliefd op iemand bent en je hebt daar seks mee dan maakt je lichaam de sterkste drugs die er maar zijn, nl. hormonen. Onthou dus goed dat je op dit moment zwaar onder invloed bent en niet scherp kunt denken of beslissingen nemen. Als je zelfs in deze toestand al problemen ziet / verwacht met je nieuwe lover - dan zijn die er waarschijnlijk ook.

Beste koers lijkt mij: 1. Kijken wat eigenlijk je diepste overtuigingen zijn (mag je vreemdgaan? mag je man dat ook? hebben jullie het er ooit over gehad? kunnen jullie het er alsnog over hebben, of valt dat teveel op??) (mag seks 'zomaar' of 'moet' het in een relatie?). 2. Als je diepste overtuiging is dat het wel kan - gewoon van genieten. Als je vindt dat het eigenlijk niet kan - misschien ook gewoon van genieten (want je bent nu toch al begonnen). Of ermee kappen.

Maar nooit nooit nooit je huidige relatie wegdoen voor deze. Je doet je huidige relatie weg omdat die niet werkt. punt. en dus weg moet. Maar niet omdat je high vn de hormonen bent. Heel veel sterkte!!

Valentinaisverliefd
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 20:40

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Valentinaisverliefd » ma 19 december 2016, 23:03

Probeer jezelf te geven en vol van de affaire te genieten zolang die duurt en kies uiteindelijk voor je gezin. Die zijn voor het leven.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor deco » di 20 december 2016, 8:14

Probeer jezelf te geven en vol van de affaire te genieten zolang die duurt en kies uiteindelijk voor je gezin. Die zijn voor het leven.
Probeer jezelf te geven......dan geef je je toch helemaal....dan bestaat gezin, partner niet meer.
Geniet van die affaire ......dan geniet je niet meer thuis of toch niet zoals het hoort te zijn.
Kies uiteindelijk voor je gezin......dan was, wat hierboven beschreven is, fake..... zoniet gaat het je emotioneel een enorme klap geven om terug te keren naar wat was was (als het er nog is).

Sounds to easy....
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Valentinaisverliefd
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 20:40

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Valentinaisverliefd » wo 21 december 2016, 21:18

Je hebt gelijk. Ik heb het niet meegemaakt en heb makkelijk praten. Wat zou je tegen je man zeggen als hij verliefd werd op een ander en eerlijk tegen je zou zijn...?

Doemaargentle
Berichten: 6
Lid geworden op: di 20 december 2016, 0:39

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Doemaargentle » wo 21 december 2016, 22:45

Och, lijkt me een moeilijke en hartverscheurend dillema te zijn...er dingen over lezen is gemakkelijk tot je er zelf mee geconfronteerd wordt. Als je (terug)verliefd wordt dan kan je het idd zelf even niet meer in de hand hebben en zoals je zelf wel weet maken de vlinders het je niet eenvoudiger. Een keuze maken is dan moeilijk want meestal is het toch een eenrichtingsstraat waarbij je partner het voor definitief kan verklaren. Misschien moet je proberen nog even door te gaan met je affaire en zien of die persoon effectief ook bij je past in meer dagelijkse dingen (want dat gras van de buren was toch altijd groener...). Als dat zo is en je krijgt/hebt steeds minder gevoelens voor je huidige partner dan kan je best kiezen voor de korte pijn... En in dat geval kom je hopelijk tot een goeie regeling (je werk moet je dan toch niet opzeggen me dunkt). En de kinderen zullen liever een gelukkige en stralende moeder willen zien eerder dan een drukkende situatie thuis....

Miss78
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 oktober 2015, 22:12

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Miss78 » di 07 februari 2017, 20:07

Dank voor de reacties allemaal en sorry dat ik nu pas reageer. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en woon sinds dit jaar alleen. Het is een roetsjbaan van emoties bij momenten en ik heb mijn kinderen dat warme nest nu deels afgenomen maar ik zag geen andere mogelijkheid. Het is niet de eerste keer dat ik verliefd werd gedurende mijn huwelijk, dus ja...

De minnaar is er nog steeds maar is direct een stuk minder spannend voor mij geworden ik twijfel nu of ik er al dan niet mee doorga, wil me niet gaan hechten en al zeker niet aan een man die niet vrij is. Ik heb voor mezelf gekozen en dat voelt juist.

Onderweg
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 december 2016, 11:18
Locatie: In het zuiden van Nederland

Re: Verliefd op een ander

Berichtdoor Onderweg » wo 08 februari 2017, 9:46

Knap hoor.
Lijkt me een ontzettend moeilijke stap die je gemaakt hebt.
En net zoals je zegt, lijkt het me dat er meer moet spelen in je huidige (vorige, dus) relatie om zoiets door te zetten.
Ik hoop het voorlopig alleen bij de uitstapjes te kunnen houden. Ook moeilijk, maar niet zo'n grote stap. En is tot nog toe beheersbaar gebleken :D7
spannend, inspannend, ontspannend


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten